بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 57240
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:سه شنبه 16 مهر 98 8:22 ب.ظ

فرماندار کنگان:

صنعت بومی فراموش شده «کنگان» احیا شود

ثلاث-فرماندارکنگان گفت: صنایع بومی از جمله صنایع‌دستی،گبه، عبا و کوزه‌گری که در گذشته در محلات کنگان رایج بوده است  الان به فراموشی سپرده شده و باید این صنعت را احیاء کنیم.

سیدعلی پاکنژاد در کارگاه آموزشی کارآفرینی شهرستان، با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: امنیت یکی از مؤلفه های مهم سرمایه‌گذاری است و اگر سرمایه‌گذار امنیت کافی داشته باشد در ایجاد اشتغالزایی و همچنین کاهش آسیب‌های اجتماعی مؤثر است و امروز اگر آرامش و امنیت در سطح شهرستان داریم حاصل تلاش‌هاس نیروی انتظامی است.

فرماندار شهرستان کنگان با بیان اینکه از رهگذر برگزاری چنین کارگاه‌ها و آموزش‌هایی بدنبال افزایش کارآفرینی و اشتغال‌زایی هستیم، افزود: کارآفرینان نیروی محرک توسعه اقتصادی در سطح کشور هستند.

وی  کار آفرینان را محور اساسی توسعه پایدار در کشورها دانست و ادامه داد: کارآفرینی یک حالت ریسک پذیری است  و یک سری موانع پیش رو دارد که خوشبختانه شما با برگزاری این کارگاه‌ها  برخی از این موانع را برداشتید.

پاک‌نژاد یادآور شد: خوشبختانه امروز در سطح شهرستان شاهد توسعه اقتصادی در حوزه‌های مختلف گردشگری دریایی، بوم‌گردی و صنایع‌دستی و … هستیم و نگاه دولت بر این است که سرمایه‌گذاران حمایت مالی شوند و وقتی که حمایت مالی باشد نیازهای مالی شما نیز هدایت و رفع خواهند شد و از افراد باتجربه در جهت سرمایه‌گذاری و کارآفرینی نیز استفاده شود.

وی با تأکید بر حمایت از ایده‌های کارآفرینی که کمک‌حال اشتغال در شهرستان هستند، بیان کرد: کنگان یک شهرستان صنعتی است و گام‌های زیادی در این زمینه برداشته شده است و ما نیز بدنبال احیا صنعت بومی و بوم‌گردی و آداب و رسوم بومی هستیم.

مقام عالی دولت در شهرستان کنگان با اشاره به فراموشی برخی از آداب  و رسوم گذشته، خاطرنشان کرد: مرکزها و اقامت‌گاه‌های بوم‌گردی تلفیقی از صنعت و آداب و رسوم بومی شهرستان باشد .

وی افزود: کنگان یک ظرفیت دریایی بسیار بالایی دارد که می‌تواند در گسترش و توسعه گردشگری دریایی از آن استفاده کنیم.

پاک‌نژاد بیان کرد: صنایع بومی از جمله صنایع‌دستی،گبه، عبا و کوزه‌گری که در گذشته در محلات کنگان رایج بوده است  الان به فراموشی سپرده شده و باید این صنعت را احیاء کنیم.

خبرنگار:صلاح خنافره

برچسب ها: , , ,

اخبار مرتبط

نظرات

  1. م. ربیعی says:

    علاوه بر احیای صنعت های بومی نیاز هست چند استخر سرپوشیده کنار پارک های ساحلی برای خانم ها و آقایان احداث گردد که مردم و مهمانان بتوانند با خیالی راحت از آنها استفاده کنند. با پوشش های جدید امکان ایجاد فضای گرم و آب ولرم در زمستان و یا ایجاد سایه برای استفاده در طول روز در فصل گرم ، بوجود آورد. آب آنها هم از دریا تامین می شود. با این ایده ها می توان تعداد گردش گران و مهمانان شهر افزایش داد

  2. ناشناس says:

    در کنگان کی عبا وگبه بافی رایج بوده که حالا شما می خواهید ان را احیا کنید معلوم است برنامه ای برای شهرستان ندارید

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن