بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 57268
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 24 مهر 98 1:07 ق.ظ

شماره جدید هفته نامه ثلاث جنوب منتشر شد

ثلاث- شماره جدید هفته نامه استانی ثلاث جنوب منتشر شد.

 

مصطفی صفایی مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه استانی ثلاث جنوب پس از چاپ شماره جدید این نشریه گفت: در ابتدا به عوامل هفته نامه عرض خدا قوت دارم. باعث افتخار است که توانستیم یک گام دیگر در این عرصه برای منطقه برداریم.

وی عنوان کرد: در این شماره سعی بر این بود تا مسائل مهم از نگاه مردم را مورد بررسی قرار دهیم. مهمترین مسئله ای که در این شماره به عنوان تیتر اول به آن پرداختیم، بحث جذب نیروهای اداری ادرات شهرستان کنگان بود. معتقدیم که چنانچه بتوان ظرفیت اشتغال ادارات کنگان را در اختیار جوانان تحصیل کرده شهرستان بگذاریم، دیگر نیاز چندانی به اشتغال در صنعت آن هم به شکل پروژه ای، با آن همه مخاطرات و عمدتا در پست های نچندان خوب، با امنیت شغلی پایین، نداریم. برای تربیت رئیس، مدیر کل، استاندار، وزیر، و نماینده، باید نیروهای ادارای کنگان را در اختیار جوانان تحصیل کرده شهرستان بگذاریم. متاسفانه چرخه جذب نیرو در ادارات کنگان به قدری ایراد دارد که کنگانی ها بیشترین ضرر را از این ماجرا متحمل شده اند.

مدیر مسئول و صاحب امتیاز هفته نامه استانی ثلاث جنوب گفت: بحث گرانی افسار گسیخته املاک در کنگان نیز از دیگر موضوعاتی بود که ثلاث جنوب به آن ورود کرده است؛ البته در شماره های دیگر این موضوع را از زوایای مختلف مورد ارزیابی قرار می دهیم. متاسفانه به قدری فضا برای افزایش بهای املاک در کنگان فراهم شده که نمی توان هیچ ترمزی را برای آن متصور بود مگر اینکه دستگاه قضا مستقیما به این ماجرا ورود کند. جوان کنگانی، دیگر امکان خرید یک قطعه زمین را ندارد و این صداییست که ما به عنوان اصحاب رسانه باید به گوش مسئولین برسانیم.

صفایی ادامه داد: موضوع دیگری که هفته نامه ثلاث به ان ورود کرده، بحث بدهی های بیمارستان کنگان است. بیمارستان کنگان به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر نقش موثری در حوزه درمان منطقه دارد. به هر حال ، بخشی از بدهی های آن، طبیعتا بخاطر حجم بالای مراجعینی است که صنعت موجب آن شده و بخش دیگر آن نیز به نوع مدیریت و هزینه کرد درآمدها و بودجه های این مرکز درمانی توسط رئیس این مجموعه برمیگردد. متاسفانه مسئولین، بیمارستان کنگان را به حال خود رها کرده اند و این موضوع از نگاه مردم قابل پذیرش نیست.

وی اظهار کرد: موضوع دیگر، مطالبه مردم شهرستان کنگان به عنوان میزبان ۶۰ درصد از پروژه پارس جنوبی در خصوص نبود بنزین یورو ۴ در این شهرستان است. بنزین یورو ۴ هم به لحاظ زیست محیطی و هم به لحاظ تناسب با خودروهای عرضه شده از شش سال قبل تا کنون، نسبت به بنزین موجود( یورو ۲ ) بسیار ارزشمند تر است.

صفایی گفت: مطالب و موضوعات مختلف دیگری نیز در این شماره مورد تحلیل و نقد قرار گرفته است. امیدواریم در شماره های بعدی، بتوانیم کیفیت کارمان را بیش از پیش ارتقا دهیم.

وی اظهار داشت: از حمایت های مردمی علاقه مندان به نخستین نشریه تاریخ شهرستان کنگان با گستره کاری استانی( ثلاث جنوب) که به اشکال مختلف ما را مورد لطف و محبت خود قرار می دهند، قدردانی می کنم؛ امیدوارم این نشریه بتواند به خوبی لطف، عنایت و انتظار مردم را پاسخ دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن