بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 57368
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 29 مهر 98 11:32 ب.ظ

شهردار کنگان:

رسانه ها منصفانه انتقاد کنند/ بایدها و نبایدهای بلوار امام حسین(ع)

ثلاث-در چندروز اخیر در برخی رسانه ها پیامی مبنی بر هدر رفت اموال بیت المال توسط شهرداری در ساخت و ساز دوباره بلوارامام حسین توسط شهرداری کنگان، در فضای‌مجازی پخش شده است،شهردارکنگان در این خصوص جوابیه صادر کرد.

 

شهروندان عزیز استحضار دارند در هفته دولت امسال شاهد بهره برداری از بلوار امام حسین ( ع ) بودیم ، بلواری که طبق طرح تفصیلی ، به موازات محور اصلی شهر کنگان که فرم توسعه خطی یا نواری دارد، احداث و به بهره برداری رسیده است .

جهت تنویر افکار عمومی و پاسخ به بحث های عمدتا غیر کارشناسی و غیر فنی مطالب زیر را به استحضار شهروندان عزیز می رسانیم :

١- فضای احداث بلوار عرض مطلوب و متغیر حدود ۴۵ متر دارد ، این عرض قاعدتاً برای احداث ۴ باند( دو باند کند رو و دوباند تند رو )مناسب است ، متاسفانه از ۴ کیلومتر مسیر ، ١/۵ کیلومتر بصورت دوباند عریض در دوره های قبل احداث شده بود ، و در طراحی جدید امکان طراحی ۴ خط را از بین برده بود ، لذا می بایست طراحی بصورت ٣ باند لحاظ میشد و عملا طراحی با توجه به شرایط موجود بصورت ۴ لاین امکان پذیر نبود .

٢- این مسیر عریض در اصل محل عبور تاسیسات مختلف شهری است که بعضا ماهیتی فرا استانی دارد ، لذا استفاده جهت محور عبور و مرور با توجه به حجم سنگین این تاسیسات جنبه فرعی دارد ، لذا توجه و دقت به حضور این تاسیسات و رعایت الزامات فنی عبور ، و رعایت حرایم انها دغدغه اصلی طراحان محور بوده است .

٣- ابنیه فنی و پل های این مسیر ، کانال های دفع آبهای سطحی ، …در برآورد اولیه احداث بلوار ، به جهت عدم تخصیص کافی اعتبارات استانی لحاظ نشده و به مرور و با اعتبارات داخلی شهرداری تکمیل خواهد شد ، احداث کانال دفع آبهای سطحی یا اضافه نمودن عرشه های جدید در حال حاضر هیچ منافاتی ، با کلیت پروژه نداشته و به سبب ضرورت استفاده شهروندان از این مسیر بازگشایی و به مرور تکمیل خواهد گردید ، همانگونه که تکمیل پل ها و دیوار های جانبی بلوار امام خمینی (ره) تا سالیان بعد هم ادامه داشت .

۴- ارتفاع گرفتن پل های مسیر ، صرفا به دلیل عبور لوله خط محرم است ، فاصله عرشه پل ها تا لوله آب حدود دو متر در نظر گرفته شده است که جهت عبور مطلوب آب با توجه به دبی پیش بینی شده است ، کم کردن ارتفاع بیم عدم دفع آب و خطر پس زدگی و طغیان را بالا می برد .

۵-دوباره کاری انجام شده در طول مسیر صرفا به دلیل پیدا شدن تاسیسات جدید و تغییر سریع نقشه ها و گاها خطای پیمانکار بود ، این دوباره کاری ها صرفا در حد جابجایی سنگ جدول بوده است ، که متاسفانه توسط افرادی به عمد بزرگ نمائی میگردد، کیفیت اجرای بسیار مطلوب پل ها و ابنیه مهم هیچ گاه نظر این عزیزان را بخود معطوف ننموده است .

۶- این پروژه در بدترین شرایط مالی شهرداری انجام شده و به بهره برداری رسیده است ، تورم ناگهانی مصالح اصلی کار ( آهن و بتن و قیر …)و جهش چند برابری هر کدام از این اقلام و ضرر و زیان ناشی از آن ، اراده شهرداری و اعضای محترم شورای اسلامی شهر بر تکمیل این مسیر را هرگز تضعیف ننمود و در یکسال و نیم گذشته بطور مداوم پروژه فعال بوده
است .

٧-این پروژه در مراحل مختلف و در حین اجرا توسط ناظران دفتر فنی استانداری ( مرجع و ناظر عالی استان) بررسی شد ه و مورد تایید قرار گرفته ست .

٨- خوب است منتقدین بلوار ، پیشینه مسیر قبلی کار شده را هم مرور کنند ، قطعا این مرور ، رمز گشای مطلوبی در جهت کاستی های امروز پروژه خواهد بود ، اجرای شتابزده بلوار بدون پیش بینی حداقل ها ، میراثی بود که عبور از آن به راحتی امکان پذیر نبود . ساده ترین آن ، هدر دادن فرصت طراحی مطلوب ۴ بانده بود که از دست رفته بود ، همچنین طراحی ، و اجرای باندهای سواره بدون پیش بینی کد های ارتفاعی پل ها و ابنیه فنی ، میراث دیگری بود که می بایست حل شود و این مشکل امروز به شکل شیب در دو دستگاه پل که دوسمت آن قبلا آسفالت شده است بوضوح مشهود است ، بر طرف کردن این نقیصه با جمع آوری آسفالت قبلی میسر بود زیرا چنانکه عرض شد عرشه پل ها را نمی توانستیم کمتر در نظر بگیریم ، این نقیصه در پل اول ( نزدیک به خیابان گلزار) مطلقا وجود ندارد .

٩- منتقدین منصف پروژه و افکار عمومی و شهروندان دلسوز را در انتها به مقایسه ریالی اجرای پروژه بلوار امام حسین (ع) جلب می کنیم ، اکنون حدود ۴ کیلومتر مسیر آماده شده که ١/۵ کیلومتر آن در ماههای پایانی شورای چهارم و ٢/۵ کیلومتر آن ، بعد از گذشت دو سال از فاز اول اجرا شده است . توضیح اینکه بخش اول فاقد پل و بخش دوم سه دستگاه پل نیز همزمان اجرا شده است . این شهرداری آمادگی دارد هزینه های هر دو بخش را منتشر نماید تا دلسوزان با انصاف شهر در جریان أمور قرار گیرند.

در پایان از صبر و حوصله شهروندان عزیز کنگانی ، بخصوص أهالی شریف محلات مجاور به سبب همکاری صمیمانه و تحمل سختی های زمان اجرا تشکر و عذر خواهی نموده و متعهد هستیم این پروژه را به نحو مطلوب و شایسته به شهروندان شریفمان تقدیم نماییم . نقد نیز بهتر است در فضایی منصفا نه و فنی صورت پذیرد . در طی دوسال گذشته این شهرداری با همیاری و همفکری اعضای محترم شورای اسلامی شهر ، علیرغم شرایط بد مالی و کاهش چشمگیر منابع درآمدی ، پرداخت برنامه ریزی شده بدهی های فراوان شهرداری، گرانی مصالح و … بطور مداوم در حال انجام پروژهای مختلف است که بر دیدگان شهروندان منصف و شریف شهر پوشیده نیست .

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن