بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58291
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 17 دی 98 6:41 ب.ظ

هتل جهان کنگان را دریابید

ثلاث- کار احداث این هتل از سال  ۸۷ شروع شده است که در مدت کمتر از ۲۴ ماه  طبق نظر بانک و نهادهای نظارتی،  ۸۸ درصد، پیشرفت فیزیکی داشته است که تأییدیه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بانک و باقی مسئولینی که بر روند احداث هتل نظارت داشتند را در پی داشت.

 

به گزارش هفته نامه ثلاث جنوب، پس از استقرار شرکت های متعدد نفت، گاز و پتروشیمی در شهرستان های جنوبی استان و  شدت گرفتن رفت و آمد وزیران، مدیران، مهندسان و مهمانان داخلی و خارجی و همچنین گردشگران به منطقه، جنوب استان به سرعت قدم در راه توسعه و آبادانی گذاشت.

همگام با توسعه شهرستان های جنوبی استان بوشهر و با توجه به وجود جاذبه های دیدنی، گردشگری، باستانی و صنعتی منطقه، لزوم گسترش و توسعه صنعت گردشگری در منطقه نیز بیش از پیش احساس می شد.

تأمین مراکز اقامتی مناسب و مطمئن از جمله ملزومات ورود گردشگران بی شمار به کشور است که بها دادن به آن می تواند سرمایه گذاران بیشتری را به سمت خود کشانده و همین پذیرایی مناسب از مسافران خود می تواند متضمن ایجاد فرصت های بیشمار شغلی گردد.

 خدمات صنعت هتل داری اصلی‌‌ترین حلقه توسعه صنعت جهانگردی را تشکیل می‌دهد. اگر مسافر مطمئن نباشد که در مقصد آرامش خواهد داشت قطعاً از سفر چشم‌پوشی خواهد کرد. هتل‌ها و مراکز اقامتی که شرایط مناسبی برای اقامت مسافر فراهم می‌کنند نقش بسیار تأثیر‌گذاری بر افزایش شمار مسافرانی دارند که به آن نقطه از دنیا سفر می‌کنند.

 مسافری که فرسنگ‌ها از خانه و کاشانه خود دور شده تا از منطقه‌ای توریستی دیدن کند اگر راحتی و آسایش خانه را حس کند مطمئناً نه تنها خود از این سفر لذت می‌برد و تصمیم می‌گیرد این تجربه را تکرار کند، بلکه در بازگشت به خانه اطرافیان و آشنایانش را ترغیب می‌کند که به این سفر بروند.

 بنابراین هتل ها از اصلی ترین آیتم های توسعه صنعت گردشگری در هر منطقه محسوب می شوند.  شهرستان کنگان در یک دهه اخیر در زمینه ایجاد هتل، تقریباً روند رو به رشدی داشته است هرچند در برهه از زمان این روند کاملاً متوقف شد و در مواردی شاهد تغییر کاربری برخی هتل ها در کنگان نیز بودیم.

 هتل آپارتمان آرامیس بندر کنگان، هتل آراد بندر کنگان، هتل ماهان شهر بنک، هتل ساحل، هتل پنج ستاره واقع در برکه چوپان که به زودی افتتاح می شود و هتل چهار ستاره جهان که امیدواریم مشکلات پیش روی آن با همت مسئولین دلسوز برداشته شود و شاهد افتتاح ان باشیم، مجموعه هتل های شهرستان کنگان هستند.

 هتل بین المللی جهان، اولین و بزرگ ترین هتل ۴ ستاره جنوب استان بود که در سال ۸۷ عملیات اجرایی آن آغاز شد. اما این پروژه علی رغم پیشرفت فیزیکی فوق العاده، به دلیل تورم بسیار شدید و افزایش سه برابری بهای دلار در اوایل سال ۹۰( و دیگر مشکلات) نیازمند تزریق مبالغ بیشتری جهت تکمیل پروژه بود. از آنجایی که تمامی اسناد ملکی سرمایه گذار هتل جهان( ۱۷ سند خارج از طرح) در رهن بانک عامل برای اخذ وام بود، این شخص سرمایه گذار نیازمند آزاد شدن چند سند ملکی خود برای فروش برخی از املاک و تهیه هزینه تکمیل هتل بود که البته این اتفاق با وجود مصوبات متعدد کارگروه رفع موانع استان و کشور  هرگز رخ نداد و هتل بزرگ جهان از همان تاریخ تا کنون بلاتکلیف ماند. در این مدت، بارها بانک عامل در ازای وام های پرداخت شده به سرمایه گذار این هتل، حکم مصادره و فروش هتل جهان را از طریق اجرای ثبت پیگیری نمود.

 اما از آنجایی که مالک این هتل، اجرای مصادره را ناعادلانه می دانست، همواره برای اثبات حقانیت خود تا به امروز پیگیر ماجرا بوده است و هم اکنون پرونده در شورای عالی ثبت کشور در حال رسیدگی است.

 

» جهانگیر مذکوری سرمایه گذار بخش خصوصی و مالک این هتل در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت: در سال ۸۷ برای ساخت این پروژه، از بانک کشاورزی وام گرفته و شروع به کار کردم. بانک مذکور در ازای این مبلغ، ۱۷ سند ملکی و تجاری از بنده به عنوان رهن در نزد خود نگاه داشته است. کل مبلغ وام بنده که به صورت مرحله ای از حدود سال  ۸۷ تا ۹۱ دریافت کرده ام  ۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان طی سه مصوبه( به فاصله رکدام حدود ۱۰ ماه) بوده است. با توجه به اینکه ادامه ساخت این پروژه بزرگ نیازمند هزینه های بیشتری بود، لذا باید به هر طریق، باقی مانده پول ساخت و تکمیل این هتل را جفت و جور می کردم و به همین خاطر به ناچار باید با فروش چند مورد از املاک خود، هزینه تکمیل ساخت این هتل را مهیا می نمودم. با توجه به اینکه ۱۷ سند رهنی، خود به تنهایی بیش از ۹ میلیارد تومان ارزش داشته و دارند و خود هتل نیز به تنهایی جوابگوی تسهیلات دریافتی و سود آن نیز می باشد، اما تاکنون بانک از آزاد نمودن اسناد جهت تکمیل و راه اندازی هتل امتناع ورزیده و همکاری لازم ننموده است. با توجه به گران شدن مصالح و دیگر موارد، هرچه در تکمیل این هتل تأخیر شود، بنده بیشتر متضرر می شوم./  تاریخ مصاحبه: ۷ خرداد ۱۳۹۳  . «

»فرهاد کشمیر شکن ، مدیر شعب بانک کشاورزی استان بوشهر در این خصوص به خبرنگار ثلاث گفت: تا جایی که بخشنامه اجازه داده است، سعی بر راه اندازی کار این سرمایه گذار در کنگان را داشته ایم و در این راستا سه بار به صورت طرح تکمیلی به ایشان مساعدت کرده ایم .شاید بتوان یکی از مشکلات اصلی عدم تکمیل شدن این پروژه را افزایش بی رویه قیمت های مصالح ساختمانی در سال ۹۱ عنوان کرد که روند تکمیل هتل سه ستاره کنگان را با معضلی جدی روبرو کرد؛ هرچند مشکلات دیگری نیز در این راستا وجود داشت. وی در خصوص درخواست ارزیابی برای آزاد سازی قسمتی از وسایق این سرمایه گذار نیز تصریح کرد: تجدید ارزیابی برای طرح تکمیلی امکان پذیر است اما بنا به مقررات موجود،  تجدید ارزیابی به منظور آزاد سازی قسمتی از وسایق موجود در رهن بانک، میسر نیست . امیدوارم هرچه سریع تر راهی در این خصوص پیدا شود زیرا تأخیر در تکمیل این پروژه، هم به ضرر سرمایه گذار است و هم به زیان بانک/. تاریخ مصاحبه: ۷ خرداد ۱۳۹۳  . «

 

* جهانگیر مذکوری مالک هتل چهار ستاره و بین المللی جهان در بندر کنگان ۲۷ آذر ماه سال ۱۳۹۸ در گفتگو با «هفته نامه ثلاث جنوب» آخرین وضعیت مشکلات هتل ۴ ستاره جهان را این‌گونه تشریح کرد: کار احداث این هتل از سال  ۸۷ شروع شده است که در مدت کمتر از ۲۴ ماه  طبق نظر بانک و نهادهای نظارتی،  ۸۸ درصد، پیشرفت فیزیکی داشته است که تأییدیه سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، بانک و باقی مسئولینی که بر روند احداث هتل نظارت داشتند را در پی داشت.

 از سال ۸۹ به بعد، برنامه ریزی افتتاح هتل را در دستور کار داشتیم که متأسفانه بعد از گذشت ده سال با اسناد و مدارکی که موجود است، می‌توانم بگویم بعد از اینکه گروهی متوجه شده اند که این پروژه در حال افتتاح و راه اندازی است، از راه به ظاهر قانونی و در لفاف قانون با کمال تأسف، باعث تأخیر افتتاح این هتل تا به امروز شده‌اند(اسناد و مدارک موجود است). مسئله مهمی که باعث ایجاد شکاف بین بانک  و سرمایه گذار شده است، ورود همین افراد و مشکلاتی است که آن‌ها به وجود آورده‌اند ( فعلاً از ذکر آن‌ها چشم پوشی می کنم). از این بدتر، این است که نهادهایی که به عنوان بازوی سرمایه گذار هستند، برعکس وظیفه خود عمل کرده اند.

منظور بنده افراد انگشت شماری است که در این نهادها به جای اجرای عدالت، به نام قانون، از قانون سوء استفاده نموده اند. نهادهای نظارتی با سکوتشان در مقابل این موضوع، نشان داده اند که پیگیری حل عادلانه این موضوع نیستند. در جهت اجرای عدالت و احقاق حقوق قانونی خود به عنوان یک شهروند و همچنین یک سرمایه گذار بومی که تصرفاتی غیر قانونی در املاکم و همچنین ده سال ایجاد مشکل و خسارتهای جبران ناپذیر برای یک پروژه ملی (هتل جهان گنکان) طبق اسناد و مدارک موجود بوجود آورده اند، خواهان رسیدگی و دادخواهی و اجرای عدالت توسط ریاست محترم قوه قضاییه، دادستان محترم کل کشور، و همچنین خواهان ورود رئیس کل دادگستری استان بوشهر، دادستان کل استان و مقامات محترم قضایی شهرستان کنکان هستم. از سال ۹۱ به بعد، هتل چهار ستاره جهان با ۱۷ سند ملکی که در رهن بانک گذاشته، با وجود مصوبات متعدد ( حتی دبیر کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید کشور) راکد و بدون پیشرفت مانده است که این مشکلات را فعلاً با توجه به جلسه پیش و رو نتیجه گیری نهایی، به همین توضیحات اکتفا می کنم که امیدوارم نتیجه نهایی با همکاری و مساعدت همه دست اندرکاران منجر به راه اندازی و افتتاح هتل و برون رفت از مشکلات موجود گردد.

 با افتتاح هتل چهار ستاره جهان، حداقل ۱۰۰ نیروی مستقیم می توانند در این هتل مشغول به کار شوند و خانواده های زیادی از قِبل آن به طور مستقیم و غیر مستقیم، نان بخورند. در حال حاضر ۹۰ درصد پروژه انجام شده است.

با توجه به پیگیری‌های انجام شده و نتیجه‌ای که توسط فرماندار محترم و مسئولین شهرستان و همکاری مستقیم بانک شروع کرده است و هماهنگی‌های صورت گرفته، بسیار امیدواریم تا با توکل بر خدا، در آینده نزدیک، بتوانیم این هتل را افتتاح کنیم.

در این راستا، حمایت اداره کل گردشگری، فرمانداری کنگان و با حمایت  مستقیم خود استاندار ( که از ایشان به شکل ویژه تشکر می کنم) و باقی مسئولین استانداری و کمیته‌ حمایت قضایی و اداره بازرسی استاندار و بازرسی ویژه ریاست جمهوری  و همچنین سرکار خانم دکتر الماسی نماینده مردم جنوب استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی که از بانک عامل خواستند که این موضوع را به نتیجه و سرانجام برساند کمال تشکر و قدردانی را به عمل می آورم. امید به اینکه با همکاری جدیدی که با بانک کشاورزی استان ( بانک عامل) شروع کردیم و حسن نیت مدیران کنگان، بتوانیم این پروژه را در آینده نزدیک افتتاح کنیم.

خبرنگار: مصطفی صفایی

اخبار مرتبط

نظرات

  1. حقگو says:

    از خدا وند ترس نباشد همه چیز دنیا در اختیار شما خواهد بود

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن