بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 58396
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 24 دی 98 1:50 ب.ظ

رئیس شورای شهر سیراف در گفتگو با ثلاث:

لزوم تسریع در بازگشایی گمرک سیراف پس از ۴۰ سال

ثلاث- رئیس شورای اسلامی شهر باستانی سیراف گفت:  مهم‌ترین مسئله ما در سیراف، احیاء و بازگشایی گمرک است؛ این موضوع مستقیماً با سفره‌های مردم مرتبط است و چنانچه عنایتی از جانب دولت محترم شود و این اتفاق پس از چند دهه مجدداً به جریان بیفتد، دعای مردم سیراف را همواره پشت سر خود خواهند داشت.

 

حسین روشن رئیس شورای اسلامی شهر باستانی سیراف در گفتگو با هفته نامه ثلاث جنوب اظهار داشت:  مهم‌ترین مسئله ما در سیراف، احیاء و بازگشایی گمرک است؛ این موضوع مستقیماً با سفره‌های مردم مرتبط است و چنانچه عنایتی از جانب دولت محترم شود و این اتفاق پس از چند دهه مجدداً به جریان بیفتد، دعای مردم سیراف را همواره پشت سر خود خواهند داشت.

وی افزود: در این زمینه تلاش‌های فراوانی از سمت فرماندار محترم شهرستان و همچنین سرکار خانم الماسی، نماینده محترم مردم جنوب استان بوشهر شده است که بسیار ارزشمند است و کار را تقریبا تمام کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر باستانی سیراف عنوان کرد: هم‌اکنون تمام‌کارهای مربوط به گمرک سیراف، نظیر تعیین مرز و تأییدیه دولت و وزارت کشور انجام شده است و تنها نکته باقی‌مانده، بازگشایی گمرک سیراف ست.

روشن گفت: این کار رونق را به بندر باستانی سیراف بازمی‌گرداند؛ اشتغال منطقه را تقویت می‌کند؛ بازار سیراف را رونق می‌بخشد؛ اعتبار سیراف را افزایش می‌دهد و این شهر تاریخی را به دوران شکوه خود نزدیک می‌کند. تمام مراحل قانونی و اداری مربوط به گمرک سیراف انجام شده، اما هنوز اقدام اجرایی برای بازگشایی گمرک سیراف صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: انتظار شورای اسلامی شهر سیراف این است که استاندار محترم بوشهر، نماینده مردم جنوب استان، فرماندار محترم شهرستان کنگان و دیگر مسئولین مربوطه در این خصوص مجددا ورود کرده و آرزوی مردم سیراف را جامه عمل بپوشانند.

رئیس شورای اسلامی شهر باستانی سیراف ادامه داد: در این راستا  دکتر موسی احمدی، نماینده سابق مردم جنوب استان بوشهر، سرکار خانم دکتر الماسی، نماینده کنونی مردم جنوب استان، جناب آقای نوروزی، فرماندار سابق شهرستان، زحمات زیادی کشیده اند و البته ان شاءالله جناب مهندس پاکنژاد، فرماندار کنونی که انسان پیگیر و توسعه محوری است نیز این موضوع را در دستور کار قرار خواهند داد تا مردم سیراف، از این گمرک بهره مند شوند.

روشن اضافه کرد: مردم خوب سیراف مطمئن باشند که شورای اسلامی شهرشان، این موضوع را در اولویت برنامه ها جهت پیگیری قرار داده است. قطعا مسئولین عزیز نیز از پیشینه تاریخی و باستانی سیراف، به خوبی آگاهی دارند. زمانی راه آبی ابریشم از بندر باستانی سیراف عبور می کرد و این شهر مهد تمدن و تجارت بوده و نقش مهمی در تجارت بین الملل داشته است. قرن ها قبل، سیراف مرکز مهم تجارت دریایی بود که کالاهای مورد نیاز خاورمیانه را از طریق هندوستان، چین، جنوب شرقی آسیا و شرق آفریقا تأمین می‌کرد. دریانوردان آن از یک طرف تا سواحل جنوبی عربستان و سواحل شرقی آفریقا و از طرف دیگر تا سواحل هندوستان، چین، جزایر اقیانوس آرام و حتی تا جزایر ژاپن ارتباط برقرار می‌کردند. سیراف به نوعی، نقش واسطه راه آبی ابریشم را به غرب داشته است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن