بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59013
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 17 اسفند 98 2:44 ب.ظ

رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان مطرح کرد:

مبادی ورودی شهرستان ها باید شبانه روز، کنترل شود/ مردم بی جهت به سطح خیابان ها نروند/ تشکیل نیروهای مردمی برای کمک به مسئولین الزامی است

ثلاث- رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان گفت: جهت پیشگیری از ورود کرونا به شهرستان، راه های زمینی و آبی شهرستان کنگان باید شبانه روز، کنترل شود.

 

دکتر حسن حیدری رئیس بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان  در گفتگو با خبرنگار ثلاث گفت: دو هفته قبل نیز به مسئولین محترم شهرستان عرض کردم که با فرمانداران شهرستان های همجوار و همچنین شهرستان های فیروز آباد و دیگر شهرستان های استان فارس  و پارسیان ارتباط برقرار کنند و از افرادی که قصد سفر به استان بوشهر و شهرستان کنگان دارند، جلوگیری شود. در واقع از مبدا باید جلوی مسافران را گرفت. شیوع کرونا نباید به جنوب استان بوشهر برسد. اقداماتی که در حال حاضر در شهرستان انجام می شود همگی خوب و موثر است اما مسئله اصلی و مهم این است که مبادی ورودی تحت کنترل کامل قرار ندارد و این موضوع می تواند عمده تلاش های انجام شده در داخل شهرستان را تحت شعاع خود قرار دهد.

در بحث صنایع مستقر در منطقه نیز باید تدابیری امنیتی و به شدت محدود کننده ای اتخاذ می شد زیرا هیچ چیزی مهمتر از جان افراد نیست. به هر حال رفت و آمد شاغلین در صنعت از شهرهای آلوده به مناطق پاک، می تواند ویروس کرونا را منتقل کند؛ در این مورد نیاز است به شکل نظامی عمل شود و محدودیت ها را تشدید نمود. یادمان باشد، هیچ چیزی بالاتر از سلامتی مردم نیست و لذا تعطیلی و محدودیت در صنایع، اصل مهم و لازم الاجرا است و قطعا برای مدیران صنعت نیز هیچ منافعی بالاتر از جان مردم نیست.

در حال حاضر کار دست مردم است. مردم می توانند شرایط را مدیریت کنند.  »خود قرنطینگی« مهمترین عامل برای جلوگیری از ابتلا به کرونا و پیشگیری از انتقال آن است. این موضوع در عین حالی که بسیار ساده و ارزان است، عامل مهمی برای پیشگیری محسوب می شود.

بیرون رفتن در این شرایط و خریدهای غیر ضروری، بجز برای تهیه مواد اولیه غذا، کاری به شدت خطرناک و غیر مسئولانه است. مراکز تراکم جمعیت تحت هر شرایطی باید تعطیل و تخلیه شود.

نیروهای متعهد و ارزشی انتظامی، بسیج و غیره باید درون شهر حضور یابند( با تجهیزات پیشگیرانه مانند ماسک و دستکش های مناسب) و مردم را ( بجر در موارد خیلی خاص) وادار کنند که به منازل خود باز گردند تا از خطر ابتلا به ویروس کرونا محفوظ بمانند.

مردم باید بدانند که در این شهرستان فقط یک بیمارستان وجود دارد که ظرفیت بسیار محدود به لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات دارد و لذا خودمان باید احتیاط کنیم که باعث شیوع بیماری و عامل انتشار آن نشویم و الا با معضل بزرگی مواجه خواهیم شدکه نه تنها بیمارستان ما بلکه بیمارستانی با دو برابر ظرفیت کنونی نیز جوابگو نخواهد بود.

تقاضا دارم، مبادی ورودی شهرستان کنگان و شهرستان های جنوب استان به شدت و به شکل ۲۴ ساعته کنترل شود و برای این کار از ظرفیت های داوطلبان خدمتگزاری به مردم استفاده شود. یادمان باشد که راه ورود بیماری به هر شهرستان، مبادی ورودی آن است که اگر به شکل دقیقی کنترل شود، احتمال ورود بیماری به منطقه به حداقل می رسد.

در پایان برای همه مردم عزیز آرزوی سلامتی دارم و مطمئنم که مردم عزیزمان از این بحران نیز عبور خواهند کرد اما نیاز است احتیاط های لازم را انجام دهند.

 

 

—–

 

 

این خبر را بخوانید:

 

ورود مسافر به گیلان و مازندران ممنوع شد

پلیس راهور از ورود مسافران به استانهای گیلان و مازندران که پلاک بومی استانهای مذکور را نداشته باشند، جلوگیری می‌کند.

 

https://www.tasnimnews.com/fa/news/1398/12/16/2217972/%D9%88%D8%B1%D9%88%D8%AF-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D9%81%D8%B1-%D8%A8%D9%87-%DA%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%D9%86-%D9%88-%D9%85%D8%A7%D8%B2%D9%86%D8%AF%D8%B1%D8%A7 %D9%86-%D9%85%D9%85%D9%86%D9%88%D8%B9-%D8%B4%D8%AF

 

 

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن