بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59164
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 26 اسفند 98 7:04 ب.ظ

آقای استاندار؛

افزایش پروازهای عسلویه مردم را نگران کرده است/لطفا قبل از فاجعه رئیس جمهور را توجیه کنید

ثلاث- آقای استاندار؛ افزایش پروازهای عسلویه، نگرانی مردم را دو چندان کرده است/ لطفا قبل از فاجعه، رئیس جمهور را توجیه کنید.

 

به گزارش ثلاث، پس از شدت گرفتن گسترش اپیدمی کرونا در سطح کشور و به صدا در آمدن زنگ خطر در حوزه سلامت، یکی از مهمترین مباحث، کاهش ترددهای درون شهری و برون شهری بود. تردد با وسایل نقلیه عمومی و شخصی و همچنین تردد افراد در سطح شهرهای کشور به شکل گسترده ای با همکاری مردم کاهش یافت. به تبع آن استفاده از وسایل نقلیه عمومی و پایانه های مختلف مسافربری با توجه به محدودیت های وضع شده، کاهش یافته و یا کاملا ممنوع شد.

در استان بوشهر نیز وضع بر همین منوال بود و در چند روز اخیر نیز محدودیت های تردد از مسیرهای جاده ای نیز شدت بیشتری گرفت. هر چند ایجاد این محدودیت ها برای کنترل گسترش بیماری کرونا با نواقصات و ضعف هایی همراه بود ولی به هر نحو با مشارکت مردم و دستگاه های نظامی و انتظامی در حال اجرا است.

اما از آن طرف همچنان مسیرهای هوایی کشور برقرار است . برخی از پروازها برقرار است و برخی دیگر به دلیل عدم استقبال مردم لغو شده است. برخی پروازها از شهرهایی که امار بیماری کرونا در انها بالا است محدود شده اند و برخی دیگر نیز کاهش یافته است.

در این بین، برخی شرکت های هواپیمایی نظیر »ایران ایرتور« به دنبال این هستند  که پروازهای خود را به سمت استان بوشهر سوق دهند و مجوزهای لازم را بگیرند( از طریق سازمان هواپیمایی کشور) و پروازهایشان را افزایش دهند که به نظر می رسد، موفق نیز بوده اند.

 با توجه به شیوع بیماری کرونا در سطح کشور، کلیه مبادی ورودی مسافرین به عسلویه از طریق بهداشت و درمان و hse ارشد سازمان منطقه ویژه عسلویه تحت کنترل است .  

با همکاری فرودگاه بین المللی خلیج فارس( در عسلویه)، تمهیدات لازم و بهداشتی برای کنترل مسافرین، مهیا و در حال انجام است.

ثلاث: از جناب آقای گراوند به عنوان رئیس شورای تامین امنیت استان بوشهر در ابتدا بابت تمام اقدامات پیشگیرانه ای که تا کنون برای جلوگیری از شیوع ویروس کرانه در استان انجام داده است و تا حدود بسیار زیادی موثر بوده است، تشکر می کنیم.

 به عنوان مطالبه جدی مردمی تقاضا می شود، نسبت به این موضوع ورود موثر نماید و مراتب نگرانی مردم استان بوشهر نسبت به افزایش پروازها به مقصد عسلویه از جمله »ایران ایرتور« اقدام کند و این مسئله و نگرانی شهروندان استان بوشهر به خصوص جنوب استان را با سازمان هواپایی کشور و رئیس محترم جمهور در میان بگذارند.

طبق بررسی های خبرنگار ثلاث و کسب اطلاعی که انجام شده، ترمینال مسافر بری کاراندیش شیراز به عنوان بزرگ ترین ترمینال مسافربری جنوب کشور نیز یکی دو روزی است که تمام سرویس های مسافربری خود را کنسل کرده است تا بدین شکل از شیوع ویروس کرونا از طریق این ترمینال و جابجایی مسافران جلوگیری نماید. این اقدام بسیار ارزشمندی است که از سمت ستاد مبارزه با شیوع کرونا در استان فارس گرفته شده است و امیدواریم تا تغییر شرایط کنونی، ادامه پیدا کند. اما معلوم نیست پس از خبر دیروز رئیس جمهور، این روند ادامه داشته باشد یا محدودیت ها کلا برداشته شود.

منطقه جنوب استان بوشهر یک منطقه صنعتی است که بخش قابل توجهی از درآمد کشور را تولید می کند و در صورت شیوع گسترده ویروس کرونا در این منطقه، باید منتظر تبعات سخت و گران آن برای صنعت و ساکنان این مناطق باشیم.

مسئله دیگر، امکانات درمانی استان بوشهر است که به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر این امکانات در حد عادی است و لذا با شیوع بیماری کرونا در این استان، قطعا امکانات عادی، پاسخگوی این ماجرا نخواهد بود و معلوم نیست حجم معضل تا چه حد و تا کجا باشد.

بنابراین، انتظار مردم استان بوشهر از استاندار بوشهر، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس و نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس این است که با اطلاع از حساسیت موضوع و نگرانی های مردم و البته امکانات و تجهیزات درمانی عادی استان، هر چه سریع تر نسبت به این موضوع اقدام شود و این مسئله را با رئیس محترم جمهور در میان بگذارند. قبل از اینکه دیر شود؛ قبل از اینکه لبخندهایمان کم رنگ شود؛ لطفا اقدام کنید.

خبرنگار: مصطفی صفایی

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن