بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59643
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 27 فروردین 99 7:50 ب.ظ

برسد به دست مدیر کل بانک مرکزی؛

اگر رشادت مردم استان بوشهر نبود، اکنون برای آمدن به بنادر جنوبی و کنگان باید ویزا میگرفتید

ثلاث- مجید حسینی کنگانی در یادداشت امروز خود نوشت: جناب آقای دکتر همتی رئیس کل محترم بانک مرکزی، اگر رشادت و دلاور مردی رئیسعلی دلواری و مردمان مقاوم و دلیر بوشهری نبود، اکنون برای آمدن به همین بنادر جنوبی به قول شما کنگان، منگان، باید ویزا می گرفتید.

 

در حاشیه بخشی از اظهارات رییس کل بانک مرکزی درباره نام شهرستان کنگان
جناب آقای دکتر همتی رئیس کل محترم بانک مرکزی، اگر رشادت و دلاور مردی رئیسعلی دلواری و مردمان مقاوم و دلیر بوشهری نبود، اکنون برای آمدن به همین بنادر جنوبی به قول شما کنگان، منگان باید ویزا می گرفتید.

برادر جان، سواد فقط به خواندن و نوشتن نیست و معلوم نیست شما با این حد سواد سیاسی و اجتماعی که روشن نموده اید، (هر چند اظهار نظر در مورد سواد اقتصادی تان را به صاحب نظران و فعالان اقتصادی واگذار می نمایم)، چه گلی به سر مردم این مناطق زده اید که به خود حق می دهید عصبانیت عملکردی خودتان را با استفاده از واژه ای نابجا که موجب رنجش خاطر عده زیادی شده نشان دهید.

از آنجاییکه می دانم به عنوان استاد، اقتصاد انرژی در دانشگاه تدریس می نمایید یادآور شوم که همین کنگان ۱۶ هزار هکتار از بهترین اراضی ساحلی خود را جهت ۸ فاز پارس جنوبی که معادل ۱۱ فاز معمولی می باشد و همچنین سایر صنایع مرتبط میان دستی و پایین دستی اختصاص داده است.

دوم اینکه میدان گازی کنگان (زاگرس جنوبی) در زمره بزرگترین میادین گازی خشکی خاورمیانه به شمار می رود که شامل ۴۳ حلقه چاه تولیدی گاز است و به ترتیب توان تولید روزانه گاز و مایعات گازی این میدان حدود ۵۲ میلیون متر مکعب و ۱۶۵۰۰ بشکه می باشد و مردم این شهر با همه عوارض و آلایندگی های آن، همسایه هستند و میزبانان بسیار خوبی برای صنعت نفت بوده تا در آمد فقط این دو مورد از منابع تحت الارضی خدادادی بتواند سهم زیادی در تامین منابع کشور ایفا کرده و به درست یا غلط، به دست شما به امانت سپرده شود.

مردم عزیز نیک می دانند با این همه منابع عظیم تحت الارضی و سطح الارضی موجود در استان و با برنامه ریزی صحیح و همچنین وجود آن همه پتروشیمی و خوراک اولیه موجود در منطقه و همچنین راه اندازی و توسعه واحدهای تولیدی صنایع پایین دستی، امروز این بنادر می بایست به عنوان صادر کننده کالاهای گوناگون صنعتی و غیر صنعتی در سطح منطقه و جهان مطرح می شدند، آن وقت شرکت بزرگی چون LG مجبور نبود کالای خو درا ابتدا به بندر جبل علی دبی و بعد با پرداخت هزینه های مضاعف گمرکی و تخلیه و حمل مجدد و احیانا دموراژ به بنادر داخلی برساند و قطعا بطور مستقیم در کنار نام بندر کنگان، اسامی بنادری چون بوسان، اولسان و گانسان کره جنوبی قرار می گرفت.

شما که سابقه معاونت سیاسی صدا و سیما داشته اید باید برای امر دیگری (با عرض پوزش از عزیزان گزارشگر ) احیانا تهیه گزارش به این منطقه سفر می نمودید تا ببینید اگر مدیریتی صحیح حاکم بود، مردم این بنادر محتاج ته لنجی و اینچنین الطافی نبودند. هرچند که خودم به شخصه ابتدا «منگ» بودم که چطور باید امثال بنده آن همه هزینه متحمل شود تا یکی مثل شما در این جایگاه مهم و با ارزش قرار بگیرد و بعد که پیگیری بیشتری نمودم متوجه شدم ظاهرا جنابعالی مصداق مردی برای تمام فصولی، از دهه ۶۰ به این سو همیشه و در همه دولتها حضوری پر رنگ و برجسته ای داشته اید و اتفاقا «منگ‌تر» شدم!

در پایان عرض کنم که مردم خوب و خونگرم جنوب و به ویژه کنگان به بوشهر، ایران و ایرانی بودن خود همواره افتخار نموده و برای سربلندی و تعالی نام موطن خویش با شکیبایی و متانت از هیچ کوششی دریغ نمی کنند.

نشکیبند ز لوس و نشکیبند ز فحش
نشکیبند ز لاف و نشکیبند ز منگ (بدیع الدهر)

 

یادداشت: مجید حسینی کنگانی

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن