بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 59921
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 15 اردیبهشت 99 3:04 ب.ظ

فرسودگی شبکه آبرسانی عامل اصلی قطعی آب در کنگان/نوسازی شبکه آبرسانی کنگان نیازمند ۶ میلیارد تومان اعتبار است

ثلاث-رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان گفت:اولویت ما اصلاح شبکه آبرسانی شهرستان است که این شبکه عامل اصلی قطعی آب در کنگان است.


به گزارش ثلاث-استقرار صنعت در شهرستان کنگان باعث مهاجرت هموطنان عزیز از نقاط مختلف کشور به این منطقه شده است که شاهد افزایش چشمگیر جمعیت در این شهرستان هستیم.

متاسفانه یکی از مشکلاتی که دامن گیر مردم کنگان شده است و روزهای گرم و طاقت فرسای تابستان را برای آن‌ها سخت‌تر کرده است کم آبی و یا قطع مکرر آب در این شهرستان است و حتی احداث آبشیرین کن با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعبی کنگان نیز نتوانسته باعث رفع این مشکل شود، آبشیرین کنی که ۲۱ هزار مترمکعب آب در شبانه‌روز در شهرهای کنگان، سیراف و بنک توزیع که ۶۰ درصد نیاز آبی شهر کنگان از آب‌شیرین‌کن را تامین می‌کند.

آب شیرین کن کنگان جوابگو نیازهای مردم نیست

هر چند که این آبشیرین‌کن که روزانه ۱۰ هزار متر مکعب آب را تولید می‌کند اما نتوانسته پاسخگوی نیاز یک شهرستان باشد و در روزهای گرمی که به تابستان منتهی شده است گلایه‌های مردمی را به بار آورده است.

این معضل از امروز و دیروز نیست بلکه ‌ماه‌ها است که مردم را کلافه کرده است و نیاز به راه حل اساسی دارد و اینک که در ماه مبارک رمضان و همچنین در حال وارد شدن به فصل تابستان هستیم قطعا اگر این معضل ادامه دار شود روزهای سختی در انتظار مردم کنگان خواهد بود.

یکی از شهروندان کنگانی به خبرنگار ثلاث گفت: متاسفانه هر روز از ساعت ۱۶ تا صبح روز بعد آب قطع می‌شود و این معضل بسیار ما را اذیت کرده است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار ثلاث که شما در این بازه زمانی که با قطعی آب مواجه می‌شوید چکار می‌کنید گفت: اقدام به خرید منبع آب کردیم و اگر شهروندی منبع آب نداشته باشد قطعا با مشکل جدی مواجه خواهد شد و با توجه به اینکه در ماه رمضان مردم برای تهیه افطار به آب نیاز دارند اگر این قطعی‌ها ادامه داشته باشد قطعا روزه گرفتن بر آن‌ها سخت خواهد شد.

طبق بررسی‌های میدانی خبرنگار ثلاث مشکل قطعی آب در تمامی محله‌های شهر کنگان وجود دارد و حتی درشهر بنک نیز این مشکل وجود دارد.

مشکل اساسی قطعی آب کنگان فرسوده بودن شبکه آب است

حسین غلامی در گفت‌وگو با خبرنگارثلاث گفت: در حال حاضر ۱۷ هزار متر مکعب در روز آب در شهرستان داریم که متاسفانه به دلیل فرسودگی شبکه‌های آب شهرستان نمی‌توان بصورت ۲۴ ساعته استفاده کرد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان افزود: اولویت ما نوسازی شبکه آب شهرستان است که اگر این مشکل رفع نشود هرچقدر هم سهمیه آب کنگان افزایش یابد متاسفانه شاهد قطعی مقداری از ۲۴ ساعته آب خواهیم بود.

غلامی بیان کرد: در این وضعیت به دلیل فرسودگی بودن شبکه آب شهرستان روزانه ۳۰ درصد هدر رفت آب داریم که متاسفانه مقدار کمی نیست و خود می‌تواند جوابگوی یک محله باشد.

وی گفت: همچنین فرسوده بودن شبکه آب شهرستان باعث می‌شود هنگامی که آب در آن ذخیره کنیم در برخی نقاط شهرستان خساراتی به شهروندان وارد می‌کند.

حداقل ۴۰ درصد شبکه‌های آبرسانی شهرستان فرسوده است

غلامی ادامه داد: حداقل ۴۰ درصد شبکه‌های آبرسانی شهرستان فرسوده است و نیاز به تعویض دارد و اگر آن را اولویت بندی کنیم حداقل ۶ کیلومتر اضطراری نیاز به تعمیر و نوسازی دارد.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان کنگان تاکید کرد: برای رفع این مشکل نیاز است که شرکت‌های مستقر در منطقه ورود کنند و از درآمدهای نفتی به ما کمک کنند تا بتوانیم این مشکل مهم را رفع کنیم که حدوداً مبلغ ۶ میلیارد تومان نیاز دارد.

وی عنوان کرد: الان با توجه به ماه مبارک رمضان سرعت آب در ساعت‌های ابتدایی روز کاهش داده می‌شود و بعد از ظهر سرعت آن افزایش داده می‌شود و همچنین بامداد روز آن را افزایش داده که مردم بتوانند برای سحری استفاده کنند‌.

پایین بودن ظرفیت آبشیرین کن برای شهرستان کنگان، فرسودگی ۴۰ درصدی شبکه آبرسانی این شهرستان که منجر به هدر رفت ۳۰ درصدی آب می شود، همه و همه دست به دست هم داده است که مردم کنگان در بسیاری از ساعات شبانه روز با مشکل قطعی آب مواجه شوند و نیاز است متولیان امر ورود جدی به این مساله داشته باشند تا در ماه مبارک رمضان و در دوران کرونا که زندگی‌ها را دگرگون و باعث افزایش مصرف‌ها شده است مردم کنگان شاهد این معضل نباشند.

گزارش:صلاح خنافره

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن