بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60314
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 14 خرداد 99 4:10 ب.ظ

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان:

چرا گمرکات استان بوشهر مجوز خروج لنجهای تجاری را صادر نمی کند؟

ثلاث- عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان گفت: چرا گمرکات استان بوشهر مجوز خروج لنجهای تجاری را صادر نمی کند؟ سفره های ملوانان و لنجداران خالی شده است.

 

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان:

چرا گمرکات استان بوشهر مجوز خروج لنجهای تجاری را صادر نمی کند؟/ درخواستمان را به اداره کل اطلاعات استان جهت انعکاس به مسئولین عالی رتبه کشور بیان کردیم/ از ههمراهی اداره کل اطلاعات استان تشکر می کنیم

 

—-

به گزارش ثلاث، با ورود ویروس کرونا به جهان و کشور عزیزمان ایران، عمده فعالیت های صنوف و بازار به حالت تعلیق و نیمه تعطیل درآمد. این موضوع معیشت صدها هزار نفر را در کشور به سختی انداخت و به تبع آن مشکلات زیادی گریبان گیر خانواده های قشر متوسط به پایین شد.

چندی قبل با دستور دولت، صنوف مختلف با رعایت پروتکل های وزارت بهداشت ، کار و فعالیت خود را از سر گرفتند و تردد میان شهرها و استان های کشور نیز آزاد شد و تقریبا همه اصناف با رعایت پروتوکل های بهداشتی، کار خود را شروع کردند. صنایع مختلف منطقه( نفت، گاز و پتروشیمی ها ) در تمام این مدت، آزادانه اجازه فعالیت داشتند تا چرخه اقتصاد کشور از حرکت نایستد و بیکاری، دامن گیر افراد شاغل در این شرکت ها نشود.

در این میان قشر ملوانان و لنجداران  که تنها راه امرار معاش آن ها از طریق سفر تجاری به کشورهای حوزه خلیج فارس است، هنوز اجازه خروج ندارند.

این مسئله ، قشر گسترده ملوانان و لنجداران را در آستانه ورشکستگی قرار داده است و سفره آنان بخاطر این اتفاق، حسابی خالی شده است.

 

در همین خصوص روز گذشته جلسه مهمی در مرکز استان با حضور مدیران تعاونی لنجداران بنادر استان، مدیر کل اداره اطلاعات استان، ناظر گمرکات و مسئول حراست گمرکات استان برگزار شد. در این جلسه به شکل موشکافانه، مشکلات پیش روی این قشر مورد بررسی قرار گرفت و مدیران تعاونی لنجداران ، مشکلات موجود را به شکل کامل بیان کردند و پیشنهادات خود را نیز به مسئولین حاضر در جلسه ارائه نمودند.

 

جبار نصاری عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان که به اتفاق علی دیانی مدیرعامل تعاونی لنجداران شهرستان کنگان در این جلسه حضور داشتند، در این جلسه گفت: ملوانی و تجارت یک شغل برای اهالی خطه ساحلی است که از این طریق ده ها هزار نفر از قِبَل آن نان می خورند و زندگی می کنند و لذا اگر قرار است که دولت آن را تعطیل کند، اول یک شغل جایگزین را برای این قشر ایجاد  کند و سپس اقدام به تعطیلی این کار نماید.

وی افزود: لنجداران و ملوانان همواره در صحنه های مختلف کارزار در کنار این نظام و آرمان های مقدس آن بوده و برای هر کمکی، کوتاهی نکرده اند و نخواهند کرد.

نصاری ادامه داد : ما امکانات و یا شغل جایگزین تجارت دریایی نداریم ؛ هر چند این شغل برای ما بسیار زجر آور و سخت است اما با وجود همه گرفتاری هایی که در این شغل وجود دارد به ناچار به آن رضایت داده ایم تا بتوانیم لقمه نانی را سر سفره هایمان ببریم.

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان  اظهار کرد: لنجداران، بارها و بارها در طول این این سال ها برای دور زدن تحریم ها اقدامات گسترده و موثری انجام داده اند که قطعا این اقدامات برای سایر مشاغل امکان پذیر نبوده است.

نصاری گفت: تقاضای ما از مسئولین اطلاعات و گمرکات استان بوشهر این است که مشکلات مردم در این شغل را به مسئولین عالی رتبه کشور انعکاس دهند. انتظار ما از از مسئولین کشوری این است که همین شغل و به اصطلاح » آب راه باریکه ی « موجود را از بین نبرند. هزاران نفر از کنار این کار، نان می خورند و اگر قرار باشد این کار تعطیل شود، بیکاری و معضلات بعد از آن، گریبان خانواده ها و حتی دولت را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تجارت دریایی یک شغل است که آباء و اجداد ما نیز آن را از گذشته های خیلی دور انجام می دادند و نباید اینگونه باشد که برخی مسئولین به راحتی با اتهام زنی به کار ما به عنوان کار قاچاق، سعی در افزایش مشکلاتمان داشته باشند.

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان ادامه داد: ما از همراهی مسئول اداره کل اطلاعات استان بوشهر که خود نیز دغدغه مردم دارد، قدردانی می کنیم و امیدواریم با انعکاس این مشکلات به مرکز کشور، گشایشی حاصل شود.

نصاری عنوان کرد: مدت هاست که گمرکات استان بوشهر مجوز خروج لنجهای تجاری را نمی دهد( بنا به دستورات کشوری)  و این معضلی بزرگ برای هزاران انسانی است که تنها شغل و حرفه آن ها، کار در دریا است. این افراد سفره هایشان خالی شده است و جلوی زن و فرزندانشان خجالت زده هستند.

وی گفت: از ناظر محترم گمرکات استان که در چند وقت اخیر تلاش فراوانی جهت پیگیری و حل مشکل لنجداران استان ( جهت صدور مجوز خروج ) انجام داده اند تشکر می کنم و انتظار ما از مجموعه گمرکات این است که ان شاءالله هرچه سریع تر مشکل موجود را حل نمایند؛ خانواده های زیادی در سطح استان چشم انتظار تصمیم مسئولین جهت صدور مجوز خروج هستند تا از این طریق امرار معاش آنها از سر گرفته شود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن