بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 60906
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 28 تیر 99 2:32 ب.ظ

رئیس استاندارد کنگان:

اجرای طرح طاها از اول مرداد در شهرستان هاى کنگان و دیر

ثلاث- رئیس استاندارد کنگان از آغاز طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در شهرستان هاى کنگان و دیر از اول مردادماه و با هدف استانداردسازی مراکز عرضه و توزیع خبر داد.

 

رئیس استاندارد کنگان از آغاز طرح طاها (‌طرح اجرای هماهنگ استاندارد) در شهرستان هاى کنگان و دیر از اول مردادماه و با هدف استانداردسازی مراکز عرضه و توزیع خبر داد.

مصطفی رامشی با اشاره به اجرای این طرح افزود: در این طرح، اقلام و کالاهای مشمول استاندارد اجباری و تشویقى داراى نشان استاندارد توسط کارشناسان استاندارد در واحدهای صنفی و مراکز عرضه، بررسى و مورد سنجش قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه در این راستا از واحدهای عرضه محصولات سلولزی، بهداشتی، برق و الکترونیک، شیمیایی، غذایی، مکانیک ، اوزان مراکز عرضه و سایر صنعت ها بازرسى به عمل مى اید.

در این طرح کالاهای عرضه شده از نظر داشتن علامت استاندارد و صحت علامت استاندارد آنها بررسى مى شود.

وی یادآور شد: در صورتی که کالای بررسى شده فاقد نشان استاندارد یا جعل نشان استاندارد باشد ضمن تعهد به جمع آورى مسئول مرکز عرضه ، موارد را به اداره کل استاندارد استان و تولیدکننده کالا اعلام تا اقدام حقوقی علیه آن واحد صورت گیرد و با واحد صنفی عرضه کننده کالای غیراستاندارد اقدام قانونی لازم انجام مى گردد.

رامشی افزود: اجرای طرح طاها در کشور اعتمادسازی به نشان استاندارد را بیشتر کرده و باعث می شود کیفیت کالاهای عرضه شده مورد ارزیابی دقیق قرار گیرد و باعث شناسایى کالاهاى تقلبى و جعل نشان استاندارد و ناایمن کردن مراکز عرضه جهت عرضه اینگونه کالاها مى گردد.

آقاى رامشى در ادامه افزود از شهروندان عزیز تقاضا مى گردد در زمان خرید کالا به نشان استاندارد و کد ده رقمى پایین نشان استاندارد دقت نمایند و از خرید کالاى بدون کد ده رقمى خوددارى نمایند، در ضمن جهت صحت نشان استاندارد کالا ، کد ده رقمى را به سامانه پیامکى ١٠٠٠١۵١٧ ارسال تا از آخرین وضعیت واحد تولیدى کالا مطلع گردند.

منبع: روابط عمومی اداره استاندارد کنگان

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن