بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61811
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 4 مهر 99 4:14 ب.ظ

درخواست سرپرست بیمارستان کنگان در خصوص همزمانی کرونا و آنفولانزا در پاییز:

مردم احتیاط بیشتری کنند/ ماسک زدن، رعایت فاصله اجتماعی و شستن دست ها، ۳ اصل مهم در پیشگیری از ابتلاء به ویروس است

ثلاث- سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان گفت: در صورتیکه مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی بی توجهی کنند، همزمان با آنفولانزا، کرونا هم گسترش خواهد یافت و شرایط سخت‌تر خواهد شد.

 

سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان گفت: در صورتیکه مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی بی توجهی کنند، همزمان با آنفولانزا، کرونا هم گسترش خواهد یافت و شرایط سخت‌تر خواهد شد.
دکتر صادق مختارپور با بیان اینکه وارد فصل پاییز شده ایم و احتمالا به زودی شاهد شیوع آنفلوآنزا خواهیم بود، گفت: بدون شک همزمانی شیوع آنفلوآنزا و کرونا در صورتی که مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی بی توجهی کنند، می‌تواند فاجعه به بار بیاورد و شرایط را بسیار سخت کند.
وی ادامه داد: اگر مردم در رعایت فاصله اجتماعی اهمال کنند و نسبت به شستشوی دست‌ها و استفاده از ماسک بی تفاوت باشند، موج سوم کرونا بسیار شدیدتر از موج دوم خواهد شد.
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان اضافه کرد: استفاده از ماسک در پیشگیری از شیوع آنفولانزا و کرونا تاثیر به سزایی دارد و اگر عموم مردم این مساله را رعایت کنند ، شاهد فروکش کردن شدت شیوع کرونا و پیشگیری از ابتلاء به آنفولانزا خواهیم بود.
دکتر مختارپور توضیح داد: البته در حال حاضر بیشتر مردم شهرستان کنگان ماسک می‌زنند و خروجی این کار تا نهایتا دو هفته دیگر مشخص می‌شود اما امیدواریم همان درصد اندکی هم که از ماسک استفاده نمیکنند نیز به این اصل مهم برای پیشگیری از انتقال و ابتلاء کرونا و آنفولانزا توجه کنند تا نهایتا خود و دیگران نسبت به این بیماری ها در امان باشند.
وی گفت: بدون شک اگر مردم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، شاهد خالی شدن تخت‌های بیمارستانی و کاهش تعداد بیماران کرونایی خواهیم بود.
سرپرست بیمارستان امام خمینی(ره) کنگان عنوان کرد: مسافرت های غیر ضروری، شرکت در مراسمات خاکسپاری، جشن ها و عروسی ها( پس از ماه صفر) و تجمعات غیر ضروری، می تواند در فصل پاییز که آنفولانزا شیوع پیدا میکند، شیوع کرونا را نیز به شکل بسیار گسترده ای، افزایش دهد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن