بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 61994
تعداد نظرات:۲ دیدگاه
تاریخ انتشار:چهارشنبه 23 مهر 99 4:16 ب.ظ

رئیس اداره استاندارد کنگان خبرداد

فعالیت ۳۱واحد تولیدی استاندارد در کنگان و دیر/تشکیل کمیته استانداردسازی زمین‌های بازی در کنگان

ثلاث-رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان گفت:در حال حاضر مجموعه واحدهای تولیدی دارای علائم استاندارد در کنگان و دیر ۳۱ واحد است که ۳۴ محصول را تولید می‌کند.

به گزارش ثلاث؛مصطفی رامشی در نشست با خبرنگاران به مناسبت هفته استاندارد با بیان اینکه بشر برای زندگی بهتر به استاندارد نیاز دارد اظهارداشت:برای داشتن محیط زیست سالم و زندگی بهتر باید الزامات استاندارد رعایت شود که این کار فقط بر عهده سازمام استاندارد نیست بلکه تمام مردم باید همکاری و‌همراهی کنند.

رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان افزود:اگر یک واحد تولیدی در کار خود الزامات استاندارد را رعایت نکند علاوه بر آلودگی‌هایی که تولید می‌کند، کیفیت محصولات آن نیز کم خواهد شد.

وی با بیان اینکه فرهنگ استاندارد در جامعه ترویج شود گفت:خوشبختانه با همکاری آموزش و پرورش شهرستان، کارشناسان اداره استاندارد با حضور در مدارس یا بلعکس با حضور دانش آموزان در اداره و آزمایشگاه‌های اداره استاندارد از نزدیک با معنی و مفهوم استاندارد آشنا شدند.

رامشی با اشاره به موقعیت بندری شهرستان کنگان بیان کرد:پانصد و ۷۰اظهارنامه وارداتی از سمت گمرک برای ما ارسال شده که با بررسی کارشناسان ما در اداره استاندارد پاسخ آن‌ها را داده‌ایم که یک مورد از آن‌ها غیر استاندارد بود که رد شد.

این مقام مسول یکی از چالش‌های اداره استاندارد را نظارت عنوان کرد و گفت:در یک سال گذشته یکصد و ۷۰ مورد بازرسی و ۹۵ مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی انجام و ۶ پروانه استاندارد نیز صادر شد.

تشکیل کمیته استانداردسازی تجهیزات زمین‌های بازی در کنگان

رامشی گفت: برای اولین بار در شهرستان‌های استان بوشهر کمیته استانداردسازی تجهیزات زمین‌های بازی در کنگان تشکیل شد.

رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان بیان کرد: هدف از این اقدام تامین سلامت مردم به ویژه کودکان در استفاده کردن از تجهیزات بازی است.

وی بیان کرد: ۱۵ خانه بازی در یک سال گذشته در کنگان و دیر مورد بازدید و استاندارد وسایل بازی در این خانه بازی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

رئیس اداره استاندارد شهرستان کنگان به موضوع استفاده از آسانسورهای استاندارد در ساختمان‌های چند طبقه اشاره و با تاکید بر این که بازرسی از آسانسورها به صورت ادواری است عنوان کرد: در حال حاضر برای ۵۱ واحد ساختمانی گواهی بهره برداری آسانسور صادر که ۹ واحد مربوط به مراکز پرتردد و دولتی است.

رامشی با تاکید بر اینکه مردم در بحث استفاده از آسانسور در ساختمان‌ها سراغ شرکت‌های مجاز بروند و با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳ شرکت مجاز در استان بوشهر در این زمینه وجود دارد اظهار داشت: شهروندان هر سال برای تمدید گواهی استفاده از آسانسور به اداره استاندارد و یا شرکت‌های مجاز مراجعه کنند.

این مقام مسئول اظهار داشت: در حال حاضر مجموعه واحدهای تولیدی دارای علائم استاندارد در کنگان و دیر ۳۱ واحد است که ۳۴ محصول را تولید می‌کند.

رامشی به اجرای طرح طاها و بازرسی از بازار اشاره و گفت: در یک سال گذشته یک‌هزار واحد صنفی بازرسی و دویست و ۳۵ مورد آزمون ترازوهای واحد صنفی انجام که دویست و ۳۳ مورد مربوط به آزمون ترازهای واحد صنفی تایید شد.

وی درخصوص نازل‌های سوخت نیز گفت: یکصد و ۶۶ نازل‌ سوخت مایع در کنگان و دیر مورد بازرسی که یکصد و ۳۷ مورد آن مورد تایید قرار گرفت.

رییس اداره استاندارد بر ضرورت فرهنگ سازی استاندارد و استفاده از کالاهای استاندارد در جامعه تاکید و عنوان کرد: آموزش و ترویج استاندارد فقط مربوط به یک زمان خاص نیست و در طول سال بایستی مورد توجه قرار گیرد.

مصطفی رامشی تاکید کرد:مردم در خرید‌های خود دقت کنند که کالاها حتما نشان استاندارد و کد ده رقمی استاندارد داشته باشند و در غیر این صورت کالا فاقد استاندارد است به جز کالاهایی که از سوی شورای تشخیص استاندارد که به ریاست رئیس جمهور تشکیل می‌شود می‌توانند آن‌ها را حتی در صورت نداشتن نشان و یا کد استاندارد است، بخرند.

وی عنوان کرد:مردم برای استعلام استاندارد بودن کالاها با ارسال کد ده رقمی درج شده بر روی کالا به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ استعلام آن را بگیرند.

خبرنگار:صلاح خنافره

اخبار مرتبط

نظرات

  1. درویشی says:

    با سلام و احترام. آقا لطف کنید گزارش تهیه کنید این واحدهای تولیدی استاندارد کجا هستن دقیقا؟ بنده به سایت سازمان استاندارد مراجعه کردم نود درصد این شرکت ها که اکثرا بلوک زنی بودن مجوز استاندارد ندارن.این آمار از کجا اومده؟
    من سال گذشته اداره استاندارد مراجعه کردم فرمودن خانه بازی مشمول استاندارد نیست فقط بعضی وسایل مشمول است. لطفا گزارش تخصصی از این آمار گرفته شود. واحدهای تحت پوشش در سایت استاندارد موجود هست.

  2. درویشی says:

    سلام
    من مراجعه کردم به سایت سازمان و آمار واحدهای تولیدی کنگان با آماری که دادن متناقض هست. لطفا شفاف سازی کنید.

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن