بروز شده در : شنبه 15 اردیبهشت 1403 ساعت 12:58 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62429
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 20 آبان 99 6:43 ب.ظ

۹۰میلیارد ریال به توسعه جنوب استان بوشهر اختصاص یافت

ثلاث-نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: ۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه مناطق روستایی و فعالیت دریانوردی جنوب استان بوشهر اختصاص یافت.


حجت الاسلام موسی احمدی روز سه شنبه در جلسه شورای برنامه ریزی شهرستان دیر افزود: از این مبلغ ۳۰ میلیارد ریال از محل حوزه معاون توسعه روستایی و مبلغ ۶۰ میلیارد ریال هم برای تکمیل و راه اندازی فاز اول اسکله خورخان بردخون تخصیص  یافته است.

وی با ااشاره به اینکه  امیدواریم فاز نخست اسکله خورخان تا پایان سال به اتمام برسد یادآورشد: توسعه مناطق روستایی باعث جلوگیری از مهاجرت و شکوفایی اقتصادی منطقه خواهد شد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: درشرایط فعلی کشور جذب اعتبار و ردیف بودجه مشکل دار است و مدیران باید با حضور در تهران تلاش بیشتری کنند.

وی گفت:تعامل مجلس با مجموعه نفت باعث پیشرفت منطقه شده است.

نماینده مردم دیر، کنگان، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به ظرفیت نفت و صنایع پتروشیمی در جنوب استان بوشهر قطعا مردم نیازها و مطالباتی دارند که مدیران باید نیازمندی های مردم را به استان و مدیران استانی آن ها را به وزارت خانه انتقال دهند.

فرماندار دیر گفت: اعتبارات فعلی تملک دارایی جوابگوی تهیه مطلوب زیرساخت های شهرستان نیست.

کریم علی حسنی افزود: در شرایط فعلی پروژه ها در شهرستان متوقف نشده و در حال اجرا است اما نیاز است که مدیران در جذب اعتبارات مورد نیاز تلاش بیشتری کنند.

وی گفت: هدف مندی اعتبارات، تعریف پروژه های اقتصادی با توجه به ظرفیت شهرستان و استفاده از اعتبارات ملی نفت مورد توجه قرار گرفته است.

فرماندار دیر افزود: ۱۴۷ هکتار زمین برای گلخانه و استفاده از آب دریا استحصال شده و با توجه به تولید ۱۲ هزارتن متانول در پتروشیمی متانول کاوه و سیراف انرژی ، شهرک صنایع پایین دستی در دستور قرار گرفته است.

علی حسنی در رابطه با مشکل کم آبی در شهرستان اشاره کرد و افزود: یکی از راههای مهم و اساسی برای رفع کمبود آب مردم و برون رفت از این مشکل احداث آبشرین کن است.

وی گفت:برای اجرایی کردن اسکله شناور صیادی ۱۲.۵ میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری به استان بوشهر اختصاص پیدا کرده و مبلغ ۱.۵ میلیارد تومان هم برای اسکله تفریحی بندر دیر در نظرگرفته شده است.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن