بروز شده در : جمعه 21 اردیبهشت 1403 ساعت 11:21 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 62949
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 18 آذر 99 7:00 ب.ظ

اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ در شهرستان کنگان

ثلاث-رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان از اجرای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی جهت مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ با شیوه محله و خانواده محور در این شهرستان خبر داد.


خلیل جوکار در نشست هماهنگی طرح شهید حاج قاسم سلیمانی اظهار داشت: این طرح به صورت مشترک بین وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین در شهرستان کلید خورد و اجرای کامل و موفقیت‌آمیز این طرح مستلزم همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی است.

این مقام مسئول افزود: با اجرای این طرح می‌توان در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا، کاهش بستری و کاهش مرگ‌ومیر و ارائه خدمات حمایتی از گروه‌های در معرض خطر قدم مؤثری در مدیریت و کنترل این بیماری برداریم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان ضمن تشکر از خدمات و تلاش‌های ارزشمند همه عوامل دست‌اندرکار این طرح گفت: طرح مدیریت و کنترل اپیدمی کووید ۱۹ به شیوه محله و خانوار محور مبتنی بر شعار هر خانه یک پایگاه سلامت عملیاتی شود که شبکه بهداشت و درمان شهرستان به عنوان یکی از مجریان این برنامه که در آن از ظرفیت نیروهای خودجوش و داوطلب بسیجی و هلال‌احمر استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: انجام تست‌های گسترده، هدفمند و هوشمند در سطح شهرستان، بیماریابی فعال و شناسایی همه افراد در تماس نزدیک با فرد مبتلا، جداسازی و جلوگیری از تردد بیماران، تقویت فرایند درمان و کاهش حداکثری موارد بستری ازجمله مواردی است که در این طرح اجرا می‌شود.

این نشست با حضور رئیس شبکه و معاون بهداشتی، کلیه مسئولان ستادی، سرپرستان مراکز خدمات جامع شهرستان کنگان برگزار شد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن