بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 57570
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 12 آبان 98 5:39 ب.ظ

رئیس خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان کنگان انتخاب شد

ثلاث- رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت مواد غذایی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:فلسفه خانه مشارکت، فراهم کردن بستر برای مشارکت همگان در امر سلامت است.

 

به گزارش ثلاث و به نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان، دکتر حیدر عزیز نژاد در نشست انتخابات خانه مشارکت مردمی در شهرستان کنگان اظهار داشت: سند جامع سلامت شهرستان، سندی راهبردی است که سلامتی جسمی، روانی، اجتماعی و محیطی جامعه در آن لحاظ شده که این سند با به‌کارگیری و استفاده از تمامی پتانسیل و ظرفیت انسانی و نخبگان منطقه تنظیم و تدوین می‌شود.
وی تصریح کرد: یکی از نکات برجسته در تدوین سند جامع سلامت مشارکت مردم و سمن‌ها و بهره‌گیری از نظرات و راه‌کارهای آن‌ها در ارتقاء سطح سلامت جامعه است.
دکتر حیدرعزیز نژاد ضمن اشاره به این نکته که هیچ دولتی به‌تنهایی قادر به تأمین سلامت به صورت جامع و کامل نیست، اضافه کرد: با اقدامات پیشگیرانه می‌توان جلوی خیلی از بیماری‌ها را گرفت و باید بستر آن را برای مشارکت همگان در امر سلامت و خود مراقبتی فراهم کرد و فلسفه خانه مشارکت نیز همین است، چرا که اعضای خانه مشارکت واسطه بین مردم و نهادهای متولی سلامت هستند.
رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت مواد غذایی استان بوشهر بیان داشت: ایجاد خانه مشارکت مردم برای تحقق اهداف سلامت امری ضروری بود چرا که حضور نمایندگان مردم و سازمان‌ها در کنار نظام سلامت به عنوان یک فرصت مغتنم محسوب می‌شود.

 

خلیل جوکار ، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان در نشست انتخابات خانه مشارکت مردمی در شهرستان کنگان اظهار داشت: تسهیل دستیابی به اهداف برنامه جامع سلامت شهرستان، توانمندسازی مردم در ارتقاء سلامت خود و محیط، استقرار نظام مناسب برای دسترسی آسان به گروه‌های مردمی به ویژه گروه‌های آسیب‌پذیر و مشارکت دادن آنان در تدوین، اجرا، پایش و ارزشیابی طرح‌های ارتقای سلامت از جمله اهداف تشکیل خانه مشارکت است.
وی با اشاره به اهمیت تشکیل خانه مشارکت مردم، تصریح کرد: خانه مشارکت مردم به استناد به نظام‌نامه مدیریت همه‌جانبه سلامت شهرستان و نقش انکارناپذیری که مردم در مراحل گوناگون ایجاد، حفظ و گسترش سلامت دارند، تشکیل‌شده است.
جوکار هدف از برگزاری جلسه را انتخابات تعیین رئیس جدید خانه مشارکت، برای دور جدید عنوان کرد و گفت: سلامت یک مسئله اجتماعی است و حل مشکلات مربوط به سلامت و ارتقاء سلامت مردم نیز امری اجتماعی است و از عهده یک نهاد به‌تنهایی خارج است.


ایجاد خانه مشارکت مردم در سلامت امری ضروری است
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان کنگان نیز اظهار داشت: ایجاد خانه مشارکت مردم در سلامت امری ضروری و حیاتی است.
ضرورت مشارکت تمامی اقشار جامعه
غلامحسین زیبا بیان داشت: بحث سلامت موضوعی عام‌المنفعه است و همه دستگاه‌ها، نهادها، ارگان‌ها، سازمان‌های مردم نهاد و تمامی اقشار جامعه باید در راستای تحقق اهداف آن مشارکت داشته باشند.
وی تصریح کرد: درگیر شدن جامعه در توسعه سلامت، فرآیندی است که به وسیله آن بین دولت و جوامع محلی، شراکتی در فعالیت‌های سلامتی به وجود می‌آید تا زمینه افزایش خوداتکایی و کنترل را فراهم آورد.
وی با اعلام اینکه توانمندسازی آحاد و اقشار مختلف مردم در ارتقاء سلامت از اولویت‌های این مجموعه است، افزود: با ابلاغ نظام‌نامه مدیریت همه‌جانبه سلامت، همه شهرستان‌ها موظف به اجرا و عملیاتی کردن آن از طریق تدوین سند جامع سلامت شهرستان هستند.


نظام‌نامه سلامت نقش تأثیرگذاری در سلامت جامعه دارد
معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان نیز با اشاره به نقش تأثیرگذار نظام‌نامه سلامت در جامعه گفت: نظام‌نامه سلامت در هر شهرستان و بر اساس مشکلاتی که مردم در حوزه‌های مختلف تأثیرگذار بر سلامتی خود دارند تهیه می‌شود.
فاطمه آهو خوش بیان کرد: این نظام‌نامه متشکل از پیام گذاران سلامت، خانه مشارکت، پیام‌رسانان سلامت، اندیشگاه سلامت، کمیته پیوست و کمیته دیده بانی سلامت است.
وی تصریح کرد: اعضای خانه مشارکت مردمی در سلامت شهرستان با تشکیل جلسات دوره‌ای و احصا مشکلات و معضلات بهداشتی اولویت دار منطقه پس از نقد و بررسی به تهیه و تدوین سند جامع سلامت شهرستان اقدام خواهند کرد.
مسئول امور هماهنگی حوزه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با بیان اینکه این نظام‌نامه بر سلامتی افراد جامعه تأثیرگذار است اظهار داشت: نظام‌نامه سلامت که بر سلامتی افراد جامعه تأثیرگذار است تدوین و اجرا می‌شود.
حجت‌الاسلام محمود عبدالهی بیان کرد: در واقع این نظام‌نامه و سند، یک چارچوب کامل در مورد سلامت است که بر اساس آن با تشکیل کارگروه‌های تخصصی به شناسایی مؤلفه‌های اجتماعی مؤثر بر سلامت در شهرستان می‌پردازد.

 

انتخابات خانه مشارکت مردمی در شهرستان کنگان برگزار شد.
در این نشست از میان پنج نفر کاندیدای ریاست خانه مشارکت مردمی سلامت شهرستان کنگان، علی محمد پور با اکثریت آراء به عنوان رییس خانه مشارکت مردمی در سلامت شهرستان کنگان برای مدت دو سال انتخاب شد.
این نشست در سالن فرمانداری شهرستان با حضور معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری، ریس دبیرخانه سلامت و امنیت مواد غذایی استان بوشهر، مسئول امور هماهنگی حوزه مشارکت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، رییس و معاون بهداشتی شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان و کلیه اعضاء خانه مشارکت برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن