بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63234
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 12 دی 99 7:01 ب.ظ

امام جمعه کنگان

اطاعت از ولی فقیه زمان پیام بزرگ سپهبد شهید سلیمانی بود/ در تامین مسکن مددجویی ، کنگان ویژه دیده شود

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: اطاعت از ولی فقیه زمان پیام بزرگ سپهبد شهید سلیمانی بود.

به گزارش ثلاث،حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با تسلیت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ، ابومهدی المهندس و همرزمان شهیدش افزود: اطاعت بی چون و چرا از ولایت فقیه ویژگی بارز سپهبد شهید سلیمانی بود.

وی بیان کرد: در زمان حضرت امام و در زمان زعامت امام خامنه ای این جمله معروف را سه بار با لفظ جلاله تکرار می کند “والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد” و او حقیقتا به این اصل مهم و اساسی در عمل نیز پایبند بود.

خطیب جمعه کنگان به دیگر جمله معروف شهید سلیمانی یعنی “یکی از شئون عاقبت بخیری نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب است” اشاره و خاطر نشان ساخت: نمی شود دم از شهید سلیمانی زد اما نسبت به جمهوری اسلامی و انقلاب بی تفاوت بود.

محمودی با اشاره به دیگر ویژگی های سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی از جمله اخلاص و بیان اینکه خداباوری ، خدامحوری ، عشق به دین ، معنویت ، اهلبیت علیهم السلام بویژه حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، مردم داری ، شجاعت و ایثار ، دشمن ستیزی عنوان کرد: خم شدن ژنرال بزرگ ایران برای بوسیدن پای مادر درسی بزرگ برای همه عاشقان مکتب سلیمانی است.

وی در بخش دیگر با اشاره به تولید واکسن ایرانی کرونا گفت: تولید واکسن ایرانی کرونا از افتخارات دانشمندان کشور است که نشان داد ایران اسلامی از معدود قدرتهای جهانی است که می تواند در عرصه علم و فن آوری بدرخشد.

امام جمعه کنگان با اشاره به آغاز سال ۲۰۲۱ بیان کرد: جای بسی تاسف است که تاریخ رسمی خیلی از کشورهای اسلامی میلادی و این نوعی دهن کجی به اسلام و ارزشهای دینی است و جز ضرورت نباید عدول کرد.

محمودی با گرامیداشت روز جهاد کشاورزی و نکوداشت شهدای سنگرسازان بی سنگر به موضوع نگرانی برخی شهروندان کنگان و بنک در خصوص تخریب برخی خانه باغ ها عنوان نمود: بعضی مدعی اند امکان کشاورزی در برخی زمین ها بدلیل شوره زار بودن وجود ندارد و با هزینه و مشکلات عدیده زمینه تولید را فراهم نمودند که ضمن توصیه به اجرای قانون تقاضا می کنم مسئولین مربوطه حرف مردم را بشنوند و در چارچوب مقررات با آنها همکاری کنند زیرا حساب مردم از عده ای زمین خوار جداست.

وی با اشاره به سفر وزیر راه و شهرسازی به کنگان و بازدید از برخی پروژه ها از جمله اسکله کنگان اظهار امیدواری نمود: سریع در اجرای پروژه اسکله کنگان می تواند گره گشای بخشی از مشکلات بندر نشینان باشد.

خطیب جمعه با اشاره به سفر رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور به شهرهای جنوبی استان بوشهر گفت: انتظار اینست در حوزه تامین مسکن مددجویی شهرستان کنگان بدلیل میزبانی از صنعت و تعداد زیاد مددجویان بصورت ویژه دیده شود.

محمودی با گرامیداشت سالروز کشف حجاب رضاخانی و بیان اینکه کشف حجاب نشانه بی تمدنی است نه تمدن از دستگاههای مسئول در حوزه برخورد با پدیده شوم بی حجابی و بدحجابی خواست تا ضمن برخورد قانونی با مظاهر بی عفتی از آمرین به معروف و ناهیان از منکر بویژه بسیجیان حمایت کنند.

بیان شاخصه ها و ابعادی از زندگانی حضرت زهرا (سلام الله علیها) ، تقدیر از برگزارکنندگان مراسم فاطمیه و حماسه مردمی نهم دی ، نکوداشت یاد و خاطره شهیدان منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی و شهید علم الهدی از دیگر مطالب مطرح شده در خطبه ها بود.

خبرنگار: ابوذر حسین پور

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن