بروز شده در : شنبه 22 اردیبهشت 1403 ساعت 10:36 بعد از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63290
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 17 دی 99 6:33 ب.ظ

نماینده مجلس:

زمینه ایجاد زنجیره ارزش افزوده در جنوب استان بوشهر فراهم است

ثلاث-نماینده مردم کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس گفت: ایجاد زنجیره ارزش افزوده و پیشگیری از خام فروشی از اولویت‌هایی است که مورد توجه کمیسیون انرژی مجلس قرار دارد و شرکت‌های دانش بنیان با توجه به فراهم بودن زمینه لازم آن درجنوب استان بوشهر نقش آفرین کنند.

 

 

حجت‌الاسلام موسی احمدی در نشست با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در مرکز رشد علم و فناوری کنگان بیان کرد: امروز زنجیره ارزش افزوده نوآوری و فناوری در کشور نهادینه شده‌است و در صورتی که از تجاری سازی طرح‌های نوآورانه بهره‌برداری و حمایت جدی شود، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند به موفقیت‌های بزرگی دست یافته و کشور را به سمت خودکفایی ملی و استقلال سوق دهند.
وی اظهار کرد: رویکرد مجلس حمایت همه جانبه از شرکت‌های دانش بنیان است و این به معنای حمایت از ایده‌ها و طرح‌های نوین جوانان نخبه و نوآور کشور است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس ادامه داد: در طرح‌های اخیر مجلس و بودجه ۱۴۰۰ جایگاه ویژه‌ای برای شرکت‌های دانش بنیان در نظر گرفته شده‌است و کمیسیون انرژی نیز هر جا روزنه و امکانی برای بهره‌گیری از این شرکت‌ها وجود داشته است به آن توجه جدی کرده‌است.
نماینده مردم جم، دیر و عسلویه و کنگان در مجلس گفت: اگر امروز توانسته‌ایم بر تحریم‌ها پیروز شویم و فشارهای حداکثری را پشت سر بگذاریم با فعالیت نخبگان، نوآوران و واحدهای فناور و استارتاپی بوده‌است و باید برای تقویت آنها گام‌های جدی برداشته شود.
وی افزود: تاکید بر استفاده شرکت‌های نفت و گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از تولیدات شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان بومی از دیگر مواردی است که پیوسته مورد توجه است و باید این شرکت‌ها به خرید کالاهایی که در داخل استان تولید می‌شود، ملزم شوند.
احمدی اظهار کرد: لازم است ۳۵ درصد سهم عوارض آلایندگی در اختیار استان بوشهر قرار گیرد و در پایش و مقابله با این آلودگی از ظرفیت شرکت‌های فناور و دانش بنیان استفاده شود.
نماینده مردم جم، دیر و عسلویه و کنگان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قوی شدن و پیگیری و مقاومت در برابر موانع و سنت‌شکنی از عوامل موثر در رسیدن به موفقیت است و صاحبان ایده و نوآورانی که در ایران و جهان حرفی برای گفتن دارند، بر این موانع غلبه کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. همشهری says:

    جناب نماینده احداث پلاژ شنا برای بانوان از آرزوها و مطالبه‌های دیرینه مردم شهرهای کنگان وبنک است و تاکنون محقق نشده‌است

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن