بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63318
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 22 دی 99 9:02 ب.ظ

تعیین” روز کنگان” مطالبه عمومی که در انتظار به رسمیت شناختن است

ثلاث- تاریخچه ی نامگذاری ” روز کنگان” در میان رسانه های محلی و محافل عمومی را که مرور می کنیم   به قدمتی ده ساله نزدیک می شود.

تاریخچه ی نامگذاری ” روز کنگان” در میان رسانه های محلی و محافل عمومی را که مرور می کنیم   به قدمتی ده ساله نزدیک می شود.

 خالی از لطف نیست  که موارد مرتبط را که تا به حال یافته ام  و قابل تامل است  با هم مرورکنیم :

– “سید رضا حسینی ” در نشستی که در سالن اجتماعات آموزش و پرورش مطرح شده بود: روز اول مهر را بنا به آیتم هایی فرهنگی به عنوان مناسبت  مطلوب  برای نامگذاری پیشنهاد داد.

– اختصاصی ثلاث – رضا طاهری : حسب پیشنهاد برخی از دوستان و همشهری‎هایم جهت هم‎اندیشی برای تعیین و نام‎گذای روز کنگان در نوشته‎های پیشینم در کتاب از مروارید تا نفت/ تاریخ خلیج فارس (از بندر سیراف تا کنگان و عسلویه) تورقی کردم که وی نیز بر همین مناسبت با انتشار مطلبی مفصل تاکید داشت.(دوشنبه ۱۹ آبان ۹۳ )

– بوشهر ۲۴: فرماندار کنگان خواستار نامگذاری یک روز در سال به نام «روز کنگان» شد.

به گزارش بوشهر ۲۴ ، “عباس تبرکی” صبح امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی کنگان اظهار کرد: کنگان از شهرستان‌های مهم و تاثیرگذار در استان است و باید در کنار توسعه و عمران و آبادانی شهرستان در زمینه توسعه فرهنگی نیز اهتمام ورزیم.(۱۳۹۳/۰۵/۱۵)

– تعیین روز کنگان به زودی مشخص خواهد شد(۰۶ دی ۱۳۹۶ – )

به گزارش امواج نیوز، “علی فخاری ” مدیر عامل موسسه مهر اندیش جوانان امروز کنگان پیشنهاد دهنده برگزاری این نشست در ابتدا اظهار داشت : اگرچه در خصوص فرهنگ ، تجارت و تاریخ ادبیات و هنر باید مطالعات خوبی داشت ولی منطقی تر این است که به دنبال مناسبتی باشیم که بتواند شاخص ها و ظرفیت های مطرح  … ! در پایان این جلسه مقرر گردید کمیته تخصصی با پیشنهاد کمسیون فرهنگی شورا تشکیل و نسبت به ارائه راهکار های مناسب جهت تصویب نهایی طرح در شورا اقدام نمایند .

 –  حدوداً دو سال قبل، بنده مطلبی را در رابطه با این عنوان ” روزی که همه ی کنگانی ها را به دور هم جمع کند”منتشر کردم.

– و سرانجام هفته گذشته که ” گروه کنگان محور توسعه ی استان ” طوماری را در راستای همین مطالبه به شورای اسلامی شهر کنگان تسلیم کرد.

 با همه ی این سوابق، درخواست  نامگذاری روز کنگان ، متاسفانه جزء محدود شهرهایی هستیم که   در فقدان یک روز اختصاصی بنام” شهر کنگان”حسرت کشیده و  با روزمره گیهای روتین ناشی از خلاء آن دست به گریبانیم.

 ارزش و مزایای متعدد نامگذاری ” روز” کنگان  که مناسبت مهمی  تلقی می شود، موردی است که همگان آن را می پسندند  و نظر مثبت به آن دارند اما چرا تا این حد ، موضوع جدی گرفته نشده و تقاضای مشروع و مشروح، نادیده گرفته می شود، الله اعلم!

 این مناسبت علاوه بر دستاوردهای فراوان معنوی و فرهنگی ، خود می تواند به بخشی از فعالیت کسب و کار کمک شایانی نماید و به زبان صریح تر می توان گفت: از روزی که این در خواست عقب افتاده است تا  روز دستیابی به این عنوان ، می توان درصدی از درآمدهای مربوطه در قالب شاخص ها و آمار ارقام حتی به صورتی خسارتی وارد شده بر شهر برآورد کرد.

 

توضیح اینکه :

معرفی کنگان به عنوان شریک رفاه، توسعه ی صنعت، انعطاف پذیری

استقرار شهری در سطح  پیشبرد همکاری همه جانبه  با نقش فراگیر برای بهره برداری از فرصت ها و حل چالش های شهر، مسیری در کمک به توسعه شهری درایجاد نمونه ای از شهرهای پایدار و انعطاف پذیر باشد. موضوع “ایجاد شهرهای پایدار و انعطاف پذیر” شهرهایی نیاز به حمایت  درونی دارند تا بتوانند توانایی خود را برای معرفی موثر، جذب حداکثر منافع  و کاهش تأثیر خطرات و گسترش فرهنگ عمومی و محیطی شایسته برای انسان با تکیه بر مراحل زیر، توسعه  می دهد:

  • مرحله ۱ – فراخوان وت شکیل دبیرخانه

 چارچوب دروازه توسعه ی کنگان از طریق  پویش در سایت ها و شبکه های اجتماعی  می تواند اعلام شود.

 با توجه به قالب های موجود  و یا شکل متنوع کارها و نمونه به روز حرفه ای از کار قبلی (در صورت وجود)

  • مرحله ۲ – بهترین ایده ها را می شود انتخاب کرد.

از آنجا که  اهالی شهرها به دنبال “جاده ای” هستند که منجر به شکوفایی فرصت ها  شود، این رویکرد نیازمند اولویت دادن کلی به  ساماندهی  داده های مختلف شهر کنگان همراه با گردآوری نظرات شهروندان در این مسیراست تا با همکاری جهت های مختلف  بتوان به ایجاد شهری پر جاذبه و زیبا وپر نشاط کمک کرد.

  • مرحله ۳ – عناوین برتر فعالیت های مرتبط با مناسبت در لیست کوتاه معرفی گردد.

گروه ارزیاب  پس از مرحله انتخاب اولیه، موارد زیر را بررسی کرده و به اشتراک می گذارد:

سه ایده کلیدی مورد نیاز برای موفقیت در اجرای برنامه جدید شهر:

    –  برنامه کاری هوشمند و هدفمند  جدید شهر

    –  ترویج توسعه ی تعامل  منطقه ای

     – تقویت انعطاف پذیری شهرها  نسب به تغییرات اجتماعی و شرایط محیطی

  • مرحله ۴ – پویش داده های مربوط به توسعه و چشم انداز با تکیه بر همدلی نخبگان و صاحب نظران.

که نهایتاً در قالب یک شیوه نامه ی اجرائی می توان همه ی اینها را به تفصیل طراحی و تدوین کرد.

عبدالمجید اورا

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن