بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63502
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 5 بهمن 99 5:48 ب.ظ

عضو شورای لنجداران کنگان در گفتگو با ثلاث:

توقیف بار ترخیص شده از گمرک در سطح شهر و استان معنا ندارد/ تصمیمات اشتباه مسئولین کشوری باید توسط مجلس اصلاح شود

ثلاث- عضو شورای لنجداران کنگان گفت: توقیف بار ترخیص شده از گمرک در سطح شهر و استان معنا ندارد. تصمیمات اشتباه مسئولین کشوری باید توسط مجلس اصلاح شود .

 

 

 

 

جبار نصاری عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان در گفتگو با هفته نامه استانی ثلاث جنوب اظهار داشت: ملوانی و تجارت یک شغل برای اهالی خطه ساحلی است که از این طریق ده ها هزار نفر از قِبَل آن نان می خورند و زندگی می کنند و لذا اگر قرار است که دولت آن را تعطیل یا هر روز محدود کند، اول یک شغل جایگزین را برای این قشر ایجاد نماید و سپس اقدام به تعطیلی و یا محدودیت های پی در پی برای این کار کند.

وی افزود: لنجداران و ملوانان همواره در صحنه های مختلف کارزار در کنار این نظام و آرمان های مقدس آن بوده و برای هر کمکی که از دستشان بر بیاید بدون هیچ منتی و بر حسب وظیفه ذاتی هر وطن دوستی، کوتاهی نکرده اند و نخواهند کرد.

نصاری ادامه داد : ما امکانات و یا شغل جایگزین تجارت دریایی نداریم ؛ هر چند این شغل برای ما بسیار زجر آور و سخت است اما با وجود همه گرفتاری هایی که در این شغل وجود دارد به ناچار به آن رضایت داده ایم تا بتوانیم لقمه نانی را سر سفره هایمان ببریم.

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان  اظهار کرد: لنجداران، بارها و بارها در طول این این سال ها برای دور زدن تحریم ها اقدامات گسترده و موثری انجام داده اند که قطعا این اقدامات برای سایر مشاغل امکان پذیر نبوده است.

نصاری گفت: تقاضای ما از مسئولین استانی و کشوری و به خصوص نماینده محترم مردم جنوب استان بوشهر  این است که مشکلات مردم در این شغل را به مسئولین عالی رتبه کشور انعکاس دهند. انتظار ما از از مسئولین کشوری این است که همین شغل و به اصطلاح » آب راه باریکه ی « موجود را از بین نبرند. هزاران نفر از کنار این کار، نان می خورند و اگر قرار باشد این کار تعطیل شود، بیکاری و معضلات بعد از آن، گریبان خانواده ها و حتی دولت را خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: تجارت دریایی یک شغل است که آباء و اجداد ما نیز آن را از گذشته های خیلی دور انجام می دادند و نباید اینگونه باشد که برخی مسئولین به راحتی با اتهام زنی به کار ما به عنوان کار قاچاق، سعی در افزایش مشکلاتمان داشته باشند.

عضو هیات مدیره تعاونی لنجداران کنگان ادامه داد: ما از همراهی مسئول اداره کل اطلاعات استان بوشهر که خود نیز دغدغه مردم دارد، قدردانی می کنیم و امیدواریم با انعکاس این مشکلات به مرکز کشور، گشایشی حاصل شود.

نصاری عنوان کرد: وقتی بار یک نفر در گمرک ترخیص می شود، طبق مصوبه استانی جناب استاندار، جابجایی آن بار در سطح استان بلا مانع است. اما متاسفانه بعضا مشاهده می گردد که این بار در سطح شهر هیچ امنیتی ندارد و نیروی محترم انتظامی ( بنا به وظیفه ذاتی خود) اقدام به توقیف بار و انتقال آن به تعزیرات می نمایند. و این اغاز مشکل صاحب بار است زیرا وقتی این بار وارد سیکل قضایی می گردد، از نظر قانون ( که نیاز به اصلاح دارد) آن فرد متخلف و مجرم است و به وی ممکن است برچسب قاچاقچی نیز بزند. در صورتی که این حق طبیعی تمام مرزداران است که از این آبراه باریکه ای که برای تجارت وجود دارد برای امرار معاش و گذران زندگی استفاده نمایند. این افراد سفره هایشان خالی شده است و جلوی زن و فرزندانشان خجالت زده هستند.

وی گفت: استان بوشهر ۹۰۰ کیلومتر مرز مشترک با خلیج فارس دارد. ده ها سال است که مردم ساکن این مناطق نیز از این فرصت و موقعیت خدادادی برای امرار معاش و تامین مایحتاج اولیه زندگی استفاده می کنند. زندگی مردم با دریا و تجارت دریایی گره خورده است ولی متاسفانه تصمیم گیران کلان در کشور این مسائل را به خوبی نمی بینند و بدون نظرخواهی از این مرزداران، بعضا تصمیماتی میگیرند که صد درصد به ضرر مردم نوار ساحلی است و این موضوع باعث شده سفره های این عزیزان در جنوب، بیش از هر زمان دیگری خالی شود.

عضو شورای لنجدان کنگان گفت: انتظار داریم نماینده پر تلاش و دلسوز مردم جنوب استان بوشهر از طریق مجلس و نهادهای کشوری مشکلات این قشر آسیب پذیر جنوبی را پیگیری نماید. ما معتقدیم که قاچاق بنا به فرمایشات مقام معظم رهبری برای آن هایی که کالا را به شکل کانتینر کانتینر وارد می کنند اطلاق می شود نه افراد کوله بر یا افرادی که برای گذران زندگی، چهار قلم کالا برای مصرف خود یا همشهریانش وارد می کند.

 

* »هفته نامه استانی ثلاث جنوب اولین نشریه رسمی شهرستان کنگان با گستره کاری استانی می باشد.«

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن