بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63830
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 30 بهمن 99 8:56 ب.ظ

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصتی مناسب برای احیای ظرفیت کنگان

ثلاث-فرماندار شهرستان کنگان پیش رو بودن جام جهانی ۲۰۲۲ قطر را فرصتی مناسب برای احیای ظرفیت کنگان عنوان کرد.

جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصتی مناسب برای احیای ظرفیت کنگان

سیدعلی پاک‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ثلاث در خصوص علت نامگذاری این هفته(۲۴تا۳۰بهمن ماه) به عنوان هفته فرهنگی کنگان اظهار داشت: یکی از دلایل نامگذاری این هفته، ۲۴ بهمن سالروز شهادت سید حسن هاشمی اولین شهید انقلاب شهرستان و روز ۲۸ بهمن ماه سالروز شهر شدن و شهرستان شدن کنگان است.

فرماندار شهرستان کنگان افزود: هرچند که برنامه‌ها و مناسبت‌های فرهنگی و تاریخی دیگری نیز وجود داشت ولی با توجه به مطالبه عمومی و اهمیت دادن به نظرات مردم، این تاریخ در کمیسیون اجتماعی شهرستان در محل فرمانداری مورد پیشنهاد و در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مورد تصویب قرار گرفت و روند اداری آن آغاز شد.

وی ادامه داد: شهرستان کنگان از مهم‌ترین شهرستان‌های استان و جنوب کشور است و از ظرفیت‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی، ورزشی و کشاورزی برخوردار است و شناساندن این ظرفیت‌ها به مردم کشورمان و کشورهای منطقه از مهم‌ترین دلایل برگزاری هفته فرهنگی است.

رئیس ستاد هفته فرهنگی کنگان عنوان کرد: قرار گرفتن ظرفیت‌های اقتصادی همچون میدان عظیم پارس جنوبی، استقرار تاسیسات پتروشیمی، کوه‌های معادن، استقرار بزرگ‌ترین کارخانه سیمان جنوب کشور و صادرات آن به کشورهای مختلف، ظرفیت خدادادی دریا، صادرات و واردات، صید و صیادی، تاریخ و فرهنگ بومی منطقه، مذاهب شیعه و سنی و رسومات مذهبی و فرهنگی و اجتماعی، تاریخ کهن شهرستان، بنادرسیراف، تمبک و کنگان، شخصیت‌های مختلف مذهبی و همچنین مشاهیر شهرستان کنگان را یکی از تاثیرگذارترین شهرستان‌ها در نقشه جغرافیایی کشور قرارداده که این رویداد می‌تواند نقش بسزایی در توسعه، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شهرستان داشته باشد.

هفته فرهنگی کنگان فرصتی برای اعتلای شهرستان

نماینده عالی دولت در شهرستان کنگان با بیان اینکه هفته فرهنگی کنگان فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های مختلف شهرستان و همچنین برای اعتلای نام کنگان است، گفت: هرچند امسال به دلیل شرایط کرونایی و رعایت مسائل بهداشت امکان برگزاری مراسمات طبق نظرات کمیته‌های تشکیل شده نمی‌باشد ولی برگزاری‌ همایش‌های تخصصی با حضور مورخین، مولفین، محققین حوزه تاریخ، معرفی شخصیت‌های سیاسی، مذهبی و اجتماعی شهرستان، برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی و گردشگری و غذاهای بومی و محلی و آیین و رسوم و همچنین برگزاری هفته فرهنگی کنگان در مرکز کشور و استان‌های تاثیرگذار و شهرهایی که قرابت فرهنگی مذهبی و اجتماعی با کنگان دارند. امسال از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و تبلیغات رسانه‌ای برای شناساندن ظرفیت‌های شهرستان استفاده شده است.

نفت و دریا دو ظرفیت‌ خدادادی در شهرستان

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های خدادای شهرستان نفت و ظرفیت دریا است مطرح کرد: مشاغل صید و صیادی و ارتزاق بخش قابل توجهی از مردم از این طریق که از مشاغل سنتی محسوب می‌شود و همچنین احیای زیستگاهی،پرورش ماهی در قفس و صید سنتی نیز نقش قابل توجهی دارد.

فرماندار شهرستان کنگان با اشاره به همجواری با کشورهای حاشیه خلیج فارس و قرابت فرهنگی و تاریخی شهرستان و دارا بودن ظرفیت جهت رونق صادرات و واردات گفت: بازی‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر فرصت مناسبی در جهت احیاء ظرفیت‌ها و استفاده از این قابلیت شهرستان که هفته فرهنگی کنگان می‌تواند در جهت شناسایی این ظرفیت‌ها و ترغیب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در حوزه‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی می‌باشد. توسعه اسکله کنگان، لایروبی اسکله‌های پرک و شیرینو و همچنین توسعه بندر تاریخی سیراف و توسعه حوزه گردشگری دریایی با نگاه به آینده شهرستان دنبال می‌شود.

خبرنگار:صلاح خنافره

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن