بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 63883
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 6 اسفند 99 6:49 ب.ظ

شهرستان کنگان ظرفیت تبدیل به قطب علمی و فناوری کشور با رویکرد صنعت نفت گاز و پتروشیمی را دارد

ثلاث-مدیر مرکز رشد علم و فناوری کنگان ضمن اشاره به اینکه، یکی از افتخارات غرور آفرین کشور ایران بعد از انقلاب، رشد چشمگیر و حضور فعال کشور در عرصه عای علمی و فناوری است، بیان نمود: بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری، راه حل مشکلات، پیگیری و انجام سیاست های اقتصاد مقاومتی است که منجر به درون زایی اقتصاد کشور، مولد شدن و دانش بینان شدن اقتصاد است.

به گزارش ثلاث، مدیر مرکز رشد علم و فناوری کنگان در گفتگو با هفته نامه استانی  ثلاث جنوب، ضمن اشاره به اینکه، یکی از افتخارات غرور آفرین کشور ایران بعد از انقلاب، رشد چشمگیر و حضور فعال کشور در عرصه عای علمی و فناوری است، بیان نمود: بنابر تاکیدات مقام معظم رهبری، راه حل مشکلات، پیگیری و انجام سیاست های اقتصاد مقاومتی است که منجر به درون زایی اقتصاد کشور، مولد شدن و دانش بینان شدن اقتصاد است.

عمار جعفری با  بیان ظرفیت های شهرستان کنگان اظهار کرد:  شهرستان کنگان دارای زیست بوم فناوری و کارآفرینی بسیار مناسب جهت توسعه ظرفیت های علمی و فناوری است. در این راستا عوامل و عناصر متعددی در چرخه نوآوری و فناوری حضور دارند که اساس آن افراد نوآور و فناور هستند؛ در کنار افراد نوآور، برخی سازمان‌ها و دستگاه های اجرایی مختلف نیز حضور دارند که مانند چرخ‌دنده با سایزهای کوچک و بزرگ باعث گردش این سیستم می‌شوند . وی ادامه داد  از جمله از این عوامل می توان به موارد: وجود پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر و مرکز رشد علم و فناوری، ۴ واحد دانشگاهی، بزرگترین مرکز فنی و حرفه ای جنوب کشور، شهرک های صنعتی، بانکهای عامل و صندوق کارآفرینی، دستگاه های اجرایی همراه، سرمایه گذاران علاقه مند و وجود صنایع نفت گاز و پتروشیمی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: در این زیست بوم  بخش‌های مختلفی حضور دارند که مراکز رشد علم و فناوری، کوچک‌ترین بخش آن است و در حقیقت این مراکز اولین جایی هستند که به افراد نوآور و فناور برای حضور پیشنهاد می‌شود. بعد از مراجعه به این مراکز و غربالگری ایده و نتیجه نهایی آن افراد نوآور،  این آمادگی را پیدا می‌کنند که وارد مرحله شتاب‌دهی شوند تا یک نمونه از ایده خود را بسازند.  همچنین ایشان بیان داشتند: تلاش داریم تمام امکانات را در اختیار فناوران، صاحبان ایده و نوآوران و سرمایه‌گذاران  قرار دهیم تا بتوانیم شهرستان کنگان را به قطب علمی و فناوری کشور با رویکرد صنعت نفت، گاز و پتروشیمی  تبدیل کنیم و خوشبختانه تا کنون فعالیت‌های بسیاری در این حوزه انجام شده است، اما با وجود استعدادهایی که وجود دارد باید بیش از گذشته تلاش شود‌. از جمله اقدامات صورت گرفته که با حمایت پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر صورت گرفته است می توان به: پذیرش و حمایت از ۲۵ شرکت فناور در مرکز رشد علم و فناوری کنگان، جذب یک میلیارد و پانصد و پنجاه میلیون تومان اعتبارات ملی و شهرستانی، تصویب حدود یک میلیاد تومان تسهیلات ارزان قیمت در شورای فناوری و دیگر منابع جهت شرکتها، حمایت از تجاری سازی بیش از ۳۰ محصول و خدمت فناورانه و بستر سازی و تقویت ارتباط با صنایع پیرامونی جهت بازاریابی اشاره نمود. در پایان جعفری بیان نمودند: مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی باید به عوامل مختلف پرداخته شود و تمام این عوامل می بایست نقش خود را به‌درستی ایفا کنند. در این‌ارتباط باید چرخه‌های مختلف به روش‌های مختلفی تسهیل شود و با توجه به وضعیت اقتصادی در جهت حمایت از تولیدات داخلی حرکت کرده و از نوآوری‌ها حمایت شود تا بخشی از مشکلات جامعه حل شود و گام‌هایی را برای توسعه و تعالی کشور برداشته شود.

برخی سوابق عمار جعفری:  فارغ التحصیل مقطع ارشد از دانشگاه شیراز  و تحصیل در مقطع دکتری دانشگاه آزاد اصفهان- حضور و اشتغال در صنعت پتروشیمی به مدت ۴ سال- مدرس نمونه دانشگاه های علمی کاربردی استان بوشهر در سال ۹۶ – مدرس دانشگاه و دوره های آموزشی – برگزیده مرحله استانی اولین دوره مسابقات ویژه مدیران آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد سراسر کشور در سال ۹۶ – تقدیر در بخش علمی اولین همایش برترین های شهرستان کنگان در سال ۱۳۹۶ -رئیس اندیشگاه مجمع سلامت شهرستان کنگان – نماینده پارک علم و فناوری خلیج فارس در کمیته فنی و کمیته نظارت بر طرح ها  در کارگروه تخصصی اشتغال – نماینده فرهنگیان، نخبگان و دانشگاهیان در کارگروه توسعه شهرستان کنگان –  عضو انجمن مدیریت آموزشی ایران- مدیر مرکز رشد علم و فناوری کنگان.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. عبدالمجید اورا says:

    سلام ودرودها بر آقای دکتر عمار جعفری نخبه ی کنگانی عزیز

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن