بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64197
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 24 اسفند 99 10:46 ق.ظ

سهمیه سه درصدی جذب معلولان شهرستان لحاظ می شود

ثلاث-فرماندار کنگان استان بوشهر گفت:با پیگیری مسئولان شهرستان و نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مشکل سه درصد سهمیه استخدام معلولان این شهرستان حل و این مهم در آزمون استخدامی لحاظ خواهد شد.

فرماندار کنگان:سهمیه سه درصدی جذب معلولان شهرستان لحاظ می شود

به گزارش ثلاث سید علی پاک‌نژاد روز شنبه در جلسه برنامه ریزی و هماهنگی برنامه‌های هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان شهرستان کنگان افزود: ورزشکاران معلول با تکیه بر توانایی‌های خود در سطح بین المللی افتخار آفرینی‌های زیادی کسب کرده اند که این نشان از ظرفیت بسیار بالای این گروه از ورزشکاران است.

وی بیان کرد: تلاش، جدیت و پیگیری از جمله عواملی است که با تکیه بر آنها ورزشکاران معلول توانسته اند به نتایج مطلوبی دست یابند.

پاک‌نژاد در خصوص متناسب سازی مبلمان شهری براساس نیاز معلولان اظهار کرد: شهرداری‌ها سعی کنند تا ۱۵ فروردین‌ماه سال جدید زمینه لازم برای استفاده معلولان از پارک‌های شهرستان را ایجاد کنند.

فرماندار شهرستان کنگان با تاکید بر مناسب سازی تمامی اماکن عمومی برای تردد معلولان تاکید کرد: ادارات شهرستان نیز بستر را برای تردد آسان معلولان در ادارات فراهم کنند.

پاک‌نژاد در خصوص سالن مخصوص معلولان گفت: اداره راه و شهرسازی از زمین‌های در اختیار، زمینی به اداره ورزش و جوانان ( هیات معلولین و جانبازان) واگذار تا در کوتاه ترین زمان ورزشگاه تخصصی این ورزشکاران احداث شود.

وی در پایان با تبیین تلاش‌ها برای احداث سالن‌های سقف کوتاه در کنگان از طریق وزرات نفت افزود: در صورت تحقق این مهم می‌توان،  این سالن در اختیار هیات معلولان و جانبازان قرار گیرد.

نماینده مردم شهرستان‌های کنگان، دیر، جم و عسلویه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس یازدهم‌ به ویژه در مصوبات بودجه نگاه ویژه‌ای به ورزش به خصوص ورزش معلولان داشته است.

حجت الاسلام موسی احمدی افزود: مجلس یازدهم در بودجه ۱۴۰۰ به اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر با هدف کاهش فاصله با قشرهای پردرآمد توجه ویژه‌ای داشته است.

وی با تاکید بر اهتمام مسئولان و متولیان امر ورزش به ایجاد فرصت درخشش و استعدادیابی معلولان اضافه کرد: متناسب سازی اماکن عمومی برای تردد معلولان بسیار ضروری است.

وی ضمن تاکید بر لزوم شناسایی ، معرفی و حمایت از استعدادهای درخشان در بین معلولان اظهار کرد: ما باید بستر لازم برای شناسایی و استفاده از ظرفیت این معلولین ایجاد کنیم تا بتوانیم این استعدادهای بالقوه را به فعلیت برسانیم.

احمدی ضمن تاکید بر ضرورت استفاده از ظرفیت صنعت افزود: ایجاد مجتمع معلولین در دستورکار است که با همراهی مسولین شهرستان و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تلاش خواهیم کرد این مهم محقق شود.

خبرنگار:ابوذرحسین پور

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن