بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64316
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 1 فروردین 00 7:57 ب.ظ

در حاشیه اجرای گروه احمد خماس در صدا و سیمای بوشهر:

قاسمی: خوشحالیم به عنوان کنگانی در صدا و سیما اجرا داشتیم/ انتظار حمایت داریم

ثلاث- محمد قاسمی یکی از سرپرستان گروه موسیقی احمد خماس پس از اجرای شب گذشته در صدا و سیمای بوشهر به خبرنگار ثلاث گفت: در ابتدا جا دارد از برادر بزرگوارم جناب اقای حسن غلامی، هنرمند محبوب استان و کشور بابت حسن توجهی که به ما داشتند به شکل ویژه قدردانی کنم.

 

محمد قاسمی یکی از سرپرستان گروه موسیقی احمد خماس پس از اجرای شب گذشته در صدا و سیمای بوشهر به خبرنگار ثلاث گفت: در ابتدا جا دارد از برادر بزرگوارم جناب اقای حسن غلامی، هنرمند محبوب استان و کشور بابت حسن توجهی که به ما داشتند به شکل ویژه قدردانی کنم.

وی افزود: گروه احمد خماس به دعوت مستقیم آقای حسن غلامی شب گذشته جهت اجرا در شبکه استانی بوشهر دعوت بود. جناب آقای حسن غلامی بدون هیچ مقدمه ای با بنده تماس گرفت و از بنده برای حضور در برنامه دیشب دعوت به عمل آورد که من نیز به اتفاق اعضای گروه در برنامه حضور پیدا کردیم.

محمد قاسمی اظهار داشت: ما نام گروه مان را از نام پدربزرگمان مرحوم احمد خماس که از نوازندگان چیره دست نی انبان در جنوب کشور می باشد گرفته ایم. علاوه بر بنده، فاضل جامعی ( نوه احمد خماس)، ابراهیم جامعی( نتیجه احمد خماس) و حسین رحیمی( نوه احمد خماس) نیز بنام گروه  »احمد خماس« در برنامه شب گذشته صدا و سیمای بوشهرحضور یافتیم. در برنامه شب گذشته ، آقایان حسن احمدیان و سید جعفر مکرم ، نقش مهمی در دست چپ نی انبانه زن( فاضل جامعی ) داشتند که از این دو عزیز نیز صمیمانه قدردانی می کنم.

وی افزود: در برنامه شب گذشته دو قطعه »خیالی« و  »دستمالی« را اجرا نمودیم. نی انبان زن اصلی گروه ما اقای فاضل جامعی است. بنده به اتفاق ابراهیم جامعی سرپرست و هماهنگ کننده گروه هستیم.

قاسمی در ادامه گفتگو با ثلاث ، در خصوص قطعاتی که اجرا کرده بودند اینچنین توضیح داد: قطعا خیالی از مهم ترین بخش های نوازندگی نی انبان است. معمولا قطعا »خیالی« را موقعی که داماد را سر آب می برند، می نوازن و خاص منطقه، کنگان، بنک، دیر و… است. قطعه » دستمالی« نیز خاص همین منطقه است.

این هنرمند کنگانی ادامه داد: خیلی خوشحالم که توانستیم از این فرصت برای زنده نگاه داشتن نام پدر بزرگم » احمد خماس« استفاده کنیم. علاوه بر این، باعث افتخار است که به عنوان یک عضو از خانواده بزرگ هنرمندان کنگانی، بتوانیم، نام کنگان و بنک را در حد توان اعتلا بخشیم و این ارزشمندترین نکته برای گروه ما است.

قاسمی تصریح کرد: گروه هنری ما عاشقانه کار موسیقی را انجام میدهد اما مشکلاتی هم در سر راه ما وجود دارد که با حمایت شهروندان و مسئولین قابل حل است و امیدوارم این حمایت به شکلی ملموس برای ما انجام شود.

وی گفت: جا دارد از همکاران خوبمان در برنامه شب گذشته ،حسن احمدیان و سید جعفر مکرم که نقش مهمی در دست چپ نی انبانه زن( فاضل جامعی ) داشتند  ، صمیمانه تشکر کنم.

قاسمی در پایان عنوان کرد: از مردم خون گرم و هنر دوست کنگان و بنک نیز قدردانی کنم که پس از اجرای شب گذشته در صدا و سیمای بوشهر ما را با پیام ها و تماس هایشان مورد لطف و عنایت قرار دادند قدردانی کنم؛ همچنین از صدا و سیمای بوشهر که این فرصت را در اختیار ما گذاشت نیز واقعا صمیمانه تشکر میکنم و از رسانه ثلاث، بنک نیوز و سایر رسانه ها که حمایت کردند نیز تشکر میکنم.

 

.

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن