بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64597
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 26 فروردین 00 12:54 ب.ظ

ادامه آتش‌ سوزی در سایت دفن زباله کنگان و عسلویه

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان استان بوشهر گفت: آتش سوزی در سایت مشترک دفن زباله این شهرستان و عسلویه که از روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.آتش‌سوزی سایت یاد شده امروز در مقایسه با روز گذشته حجم کمتری داشته و پیش‏‎ بینی شده تا امشب مهار شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کنگان استان بوشهر گفت: آتش سوزی در سایت مشترک دفن زباله این شهرستان و عسلویه که از روز گذشته آغاز شده همچنان ادامه دارد.

احمد آذریار  افزود: آتش‌سوزی سایت یاد شده امروز در مقایسه با روز گذشته حجم کمتری داشته و پیش‏‎ بینی شده تا امشب مهار شود.

وی بیان کرد: اعضای کمیته بحران شهرستان با حضور در محل و اعزام تیم‌های آتش نشانی و سایر تجهیزات از جمله لودر و کامیون برای خاموش کردن آتش مشغول فعالیت هستند.

آذریار اظهار داشت: علت این آتش‌‎سوزی رعایت نکردن دفع اصولی پسماندها و دفن خارج از ظرفیت در این سایت است که همزمانی آن با وزش باد شدید باعث گسترش آتش شده‌است.

وی ادامه داد: سایت دفن زباله شهرداری کنگان به عنوان تنها محل دفن زباله شهرهای شهرستان کنگان، عسلویه و شرکت‌های منطقه ویژه پارس است که روزانه بیش از ۳۰۰ تن زباله این دو شهرستان و منطقه ویژه پارس را در خود جای می‌دهد.

آذریار عنوان کرد: ظرفیت دفن زباله در این محل به پایان رسیده و هم اکنون زباله‌ها به شیوه طبقاتی (یک لایه خاک و یک لایه زباله ) روی یکدیگر دفن می‌شوند.

وی گفت: دفن غیربهداشتی زباله در این محل در سال‌های اخیر چالش‌های محیط زیستی و مشکلات بهداشتی متعددی از جمله ایجاد بو و تولید و جاری شدن شیرابه را به دنبال داشته است که این موارد به علاوه محصور نبودن محل دفن سبب طرح شکایت علیه شهرداری کنگان در مرجع قضایی شده‌است و هم اکنون پرونده در مرجع قضایی در دست رسیدگی است.

شهرستان‌های کنگان و عسلویه در جنوب استان بوشهر محل اجرای طرح‌های توسعه میدان گازی پارس جنوبی هستند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن