بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64609
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 27 فروردین 00 11:59 ق.ظ

نیک باتر رکوردار گینس در دو ماراتن جهان

نیک باتر رکورددار گینس،طی ۲ سال، ۲۱۱ ماراتن متوالی را دوید و به اولین دونده ای در دنیا تبدیل شد که در تمامی کشورهای جهان حداقل یک ماراتن را دویده است. نیک ۲۶ ساله سفرهای ماراتن خود را از شنیدن داستان زندگی دونده ۵۱ ساله مبتلا به سرطان پروستات الهام‌گرفت که ۶ روز پشت سرهم در گرمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد در ماراتن صحرای Sahara شرکت کرد.

نیک باتر مردی که در تمامی کشور های جهان حداقل یک ماراتن را دویده است.

نیک باتر دونده ماراتن
نیک باتر رکورددار گینس،طی ۲ سال، ۲۱۱ ماراتن متوالی را دوید و به اولین دونده ای در دنیا تبدیل شد که در تمامی کشورهای جهان حداقل یک ماراتن را دویده است. نیک ۲۶ ساله سفرهای ماراتن خود را از شنیدن داستان زندگی دونده ۵۱ ساله مبتلا به سرطان پروستات الهام‌گرفت که ۶ روز پشت سرهم در گرمای بالای ۵۰ درجه سانتیگراد در ماراتن صحرای Sahara شرکت کرد.نیک فهمید Kevin webber که دکترها تخمین زده بودند بیش از ۲ سال دیگر زنده نخواهد بود بسیار خوشحال و شاد است و دلیلش درک عمیق او از معنی زندگی است. پس هر دو تصمیم گرفتند حداقل ۲۵۰هزار دلار را برای تحقیق و درمان سرطان پروستات در انگلستان جمع آوری کنند. نیک با یک جستجو اینترنتی متوجه شد که اگرچه انسان به ماه سفر کرده اما هرگز کسی چنین کاری را انجام نداده است. پس سریعا پس از‌مشورت با خانواده و‌دوستانش‌و ورزشکاران حرفه ای و هماهنگی با موسسه گینس و پزشکان و سفارتخانه ها و‌ هتل ها و مردم کشورهای مختلف، جهت ثبت رکورد و گرفتن ویزا و اسکان و آگاهی از شرایط آب و هوایی و‌تهیه لوازم مورد نیاز، هماهنگی های لازم را انجام داد و ماجراجویی خود را برای دویدن در بیش از ۱۹۶ کشور جهان، در سال ۲۰۱۸ از تورنتوی کانادا آغاز‌ نمود. و‌بی وقفه و پی در پی در ماراتن های سراسر دنیا شرکت نمود. نیک سفر سخت و‌هیجان انگیز خود را اینگونه توصیف می‌کند:
در آفریقا ۱۲‌کیلو وزن کم کردم. در تونس به دلیل حمله سگ و‌ عدم وجود واکسن هاری در آن کشور، مجبور به بازگشت به انگلستان شدم. با اسحله و چاقو تهدید شدم و اجبارا با قاچاقچیان مواد مخدر همراهی کردم. شکستگی پایم را زود فراموش کردم چون ضمن روبرو شدن با چالش هایی سخت و طاقت فرسا، زیبایی های بینظیری را تجربه کردم… گذشتن از جنگل و‌رودخانه های چشم نواز آفریقای جنوبی، آتشفشان در گواتمالا و ملاقات با رئیس جمهور زامبیا و اسلوونی و‌نخست وزیر‌ و مسئولین بسیاری از کشور ها و مردمانی خوش قلب و‌مهربان که این سفر را برایم آسانتر کرد.
آقای نیک باتر در طول سفر خود، مصاحبه با ۱۴۰ تلویزیون، ۴۵۵ پرواز، گرفتن ۱۲۰ ویزا، تعویض ۱۰‌پاسپورت، ۹ بار مسمومیت غذایی و گرفتن ۳۲۰ سوغات ناقابل را تجربه کرده است.

سرانجام نیک و کوین که هنوز زنده است و همچنان می دود و می خندد؛ در آخرین ماراتن دست در دست یکدیگر از خط پایان عبور کردند.
نیک باتر در کتابی که پس از سفر ماجراجویانه خود در کتاب که با نام “ RUNNING THE WORLD “ منتشر کرد؛ تاکید کرده است که تنها هدف او و‌ کوین جمع آوری پول نبوده ؛ بلکه همواره تلاش نموده تا نسبت به این بیماری به مردم سراسر دنیا هشدار دهد تا بتواند شاید به سلامتی آنها کمکی کرده باشد.

ترجمه و نویسنده:
بسام کریمی

اخبار مرتبط

  • مطلب مرتبطی پیدا نشد.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن