بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 64866
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 20 اردیبهشت 00 2:54 ب.ظ

چند نکته در خصوص انتصاب اخیر در شرکت « آسیای آرام »

اختصاصی ثلاث: هفته گذشته شاهد یک انتصاب بحث بر انگیز در شرکت آسیای ارام واقع در شهرستان کنگان بودیم. در این انتصاب که آثار شتاب زدگی به وضوح در آن مشخص است ، محمد صالح امامی به جای اسماعیل شمسی مدیریت آسیای آرام را عهده دار می شود .

  اختصاصی ثلاث: هفته گذشته شاهد یک انتصاب بحث بر انگیز در شرکت  آسیای ارام واقع در شهرستان کنگان بودیم.

 در این انتصاب که آثار شتاب زدگی به وضوح در آن مشخص بود ، محمد صالح امامی به جای اسماعیل شمسی، عهده دار مدیریت شرکت » آسیای آرام« شد.

لازم است چند نکته در این خصوص بیان شود تا ماجرا اندکی روشن تر شود:

  1. محمد صالح امامی فرزند عبدالحمید امامی، معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران است. محمد صالح امامی با ۳۸ سال سن، عضویت در هیات مدیره و همچنین مدیر بازرگانی کارخانه سیمان فیروزکوه را در سابقه کاری خود دارد.

پیش از این و در سال گذشته ، محمد صالح امامی از طرف شرکت سیدکو و کارخانه سیمان کنگان (سهامدارن اصلی ) به عنوان مدیر عامل  شرکت آسیای آرام منصوب شده بود. در آن  مقطع فرماندار شهرستان کنگان و همچنین نماینده مردم جنوب استان، با آن انتصاب ، مخالفت  صریح خود را اعلام کردند، به طوری که موضوع مدیریت محمد صالح امامی به خاطر همین مخالفت، لغو شد و اسماعیل شمسی که مورد حمایت مسئولین منطقه بود کار خود را به عنوان مدیر عامل این شرکت، تا هفته قبل ادامه داد.

  1. هفته گذشته که اسماعیل شمسی مدیر عامل شرکت »آسیای آرام « به مرز بازنشستگی خود رسیده بود، شرکت سیدکو و کارخانه سیمان کنگان (سهامدارن اصلی ) یک بار دیگر ماجرای قبل را تکرار کرده و محمد صالح امامی را به مدیر عاملی شرکت آسیای ارام منصوب کرده و بلافاصله ابلاغ وی را نیز صادر نمود تا به هر شکل، این مسئله را تمام کند و جایی برای لغو حکم و برگشت به عقب نباشد.
  2. شرکت آسیای آرام و همچنین کارخانه سیمان ساروج کنگان دقیقا در دل شهرستان کنگان قرار گرفته است. سال هاست که صنایع منطقه و به خصوص کارخانه سیمان و آسیای آرام در کنار مردم مهمان نواز و خون گرم شهرستان کنگان در حال کار و درآمدزایی است و هیچ گاه از سمت مردم این منطقه مسئله و معضلی برای شرکت مذکور پیش نیامده است. با توجه به وجود نیروهای توانمند و با تجربه بومی( کنگان) که در این شرکت ها( شرکت سیمان و شرکت سیمان ساروج کنگان) کار می کنند، انتظار می رود که از این ظرفت استفاده بیشتر و بهتری شود.
  3. گفته شده که این جابجایی به خاطر بازنشست شدن اسماعیل شمسی بوده است. اما نکته اینجاست که چرا از نیروهای خود شرکت( نیروهای شهرستان ) که تجربه کار را دارند و خاک کار در این شرکت را خورده اند به عنوان مدیر عامل استفاده نشده است؟ 
  4. بسیار جای سوال دارد که تصمیم گیران این شرکت، برای این انتصاب عجیب، هیچ مشورتی از فرماندار شهرستان کنگان و حتی نماینده مردم جنوب استان نگرفته اند. فرمانداران، نمایندگان عالی دولت در شهرستان ها هستند و قطعا با توجه به جایگاه و مسئولیتی که دارند باید در انتصاب ها و همچنین عزل و جابجایی ها، در جریان امور قرار گیرند.
  5. شاید اگر سر نخ این انتصاب( قانونی) را بخواهیم دنبال کنیم، به سر شاخه های سیاسی و بسیار ذی نفوذ در مرکز کشور نیز برسیم.

 به هر جهت استفاده از ظرفیت نیروهای انسانی با تجربه و مستعد بومی در این شرکت به عنوان مدیر عامل شرکت آسیای آرام، انتظار مردم شهرستان کنگان از مدیران تصمیم گیر بوده و هست.

مطالب بالا همه و همه انتظار و توقع مردم شهرستان کنگان است. باید منتظر ماند و دید که واکنش فرماندار و نماینده مردم در مجلس که ( به دلیل عدم مشورت هیات مدیره شرکت نامبره با آنها )ظاهرا مخالف این انتصاب بوده اند، چیست؟

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن