بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65447
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 2 مرداد 00 0:58 ق.ظ

به زودی؛ فاز اول مجموعه اقامتی و تفریحی جدید در شهرستان کنگان بهره برداری می شود

ثلاث – به زودی فاز اول مجموعه اقامتی و تفریحی جدید در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و در مساحت ۱۷۰۰ متر واقع در شهرستان کنگان بهره برداری می شود.

 

اقامتگاه های گردشگری به عنوان مبداء و مقصد بازدید های روزانه در شهرها از اهمیت بسیاری برخوردار هستند، مکان‌یابی صحیح هتل ها و سایر اقامتگاه های گردشگری می تواند باعث آسایش گردشگران در زمینه حمل ونقل، کاهش ترافیک شهری، عدم سردرگمی گردشگران در فضاهای شهری و همچنین افزایش نقش منحصر به فرد آن در اقتصاد گردشگری و توسعه هتل داری گردد. پژوهش حاضر به بررسی وضعیت مکانی و موقعیت جغرافیایی هتل ها، وضعیت دسترسی جاذبه های گردشگری شهر اصفهان با اقامت گاه های گردشگری پرداخته است.

امروزه صنعت گردشگری را همه به عنوان صنعت غالب هزاره سوم می شناسند. گردشگری با همه ی زیر شاخه های خود، قوی ترین، پایدارترین و کم خطرترین بخشی است که می تواند فرصت های بی شماری را برای اشتغال و فعالیت های معنادار، به ساکنان آن مناطق عرضه نماید و گردش اقتصاد را، در فضایی صلح آمیز و به دور از خطرات زیست محیطی به نحوی استوار و توسعه پذیر، پشتیبانی کند.

یکی از اصلی ترین موضوعات مربوط به گردشگری موضوع سکونت گردشگران است. به دلیل این که گردشگران در هر حال برای اقامت و برآوردن نیازهای اولیه زیستی می باید در مکان مناسبی مستقر و در آنجا ساکن شوند. از این رو وجود تنوع و تکثیر واحدهای اقامتی یک شاخص ارزیابی میزان توسعه یافتگی یک کشور یا یک استان و یا شهرستان به شمار می رود.

خوشبختانه در سال های اخیر با توجه به وجود ظرفیت های بی نظری مانند صنعت، دریا، کوه ، آثار تاریخی، جاذبه های طبیعی، جذابیت بازار و غیره، شاهد احداث چند هتل و محل اقامتی گردشگری بسیار خوب و با کیفیت در شهرستان کنگان بوده ایم. اکنون شهرستان کنگان با داشتن تعدادی هتل و محل های اقامتی و گردشگری، مهم ترین زیر ساخت صنعت گردشگری را در اختیار دارد و وقت آن رسیده که ( پس از واکسینه شدن مردم نسبت به ویروس مرموز کرونا ) مسئولین منطقه نیز جذابیت ها و نیازمندی های شهری و تفریحی لازم را جهت ورود گردشگران و مسافران و مهمانان را نیز فراهم کنند.

یکی از این مجموعه های اقامتی و تفریحی متعلق به بخش خصوصی در روستای نخل غانم در حوالی بندر کنگان است که در نما و مکانی بسیار زیبا احداث شده است و به زودی فاز اول آن در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع بهره برداری خواهد شد.

مهندس حسین زارعی مالک مجموعه اقامتی و تفریحی جدید در شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار ثلاث اظهار داشت:

مجموعه اقامتی و گردشگری ما در سال ۱۳۹۷ در روستای نخل غانم با زیربنای ۱۷۰۰ متر مربع و زمین ۵ هزار مترمربع استارت خورد .

این مجموعه اقامتی و تفریحی در فاز اول دارای ۲۰ اتاق با ظرفیت پذیرش بالغ بر ۵۰ نفر به پیشرفت ۹۰ درصدی رسیده است و تا دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

پیش بینی ما برای اشتغال زایی در فاز نخست این مجموعه بین ۳۰ الی ۴۰ نفر به طور مستقیم خواهد بود .

انتظار می رود با اجرای سایر فازهای مجموعه اقامتی و تفریحی، تا ۲۰۰ نفر به طور مستقیم در این مجموعه مشغول به کار شوند.

بخشی از این مجموعه اقامتی و تفریحی را سوییت هایی تشکیل داده که از امکانات رفاهی مناسب و با کیفیت برخوردار است .

بخش دیگری از این مجموعه اقامتی و تفریحی را تعدادی آلاچیق با سبک و سیاق کاملا محلی و بومی مناطق جنوبی تشکیل شده است که قسمتی از بدنه و سقف آن را با برگ درخت خرما [بنام پیشِ درخت خرما ] ساخته شده است. این آلاچیق ها به نحوی طراحی شده که آب به درون آن نفوذ نمیکند و آن را با سیستم های سرمایشی خنک خواهیم کرد.

جا دارد از فرمانداری شهرستان کنگان، دهیاری و شورای نخل غانم و اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان و همچنین تمام کسانی که ما را در انجام این پروژه  یاری نمودند، قدردانی نمایم.

* گفتنی است مالکیت این مجموعه اقامتی و تفریحی تماما با بخش خصوصی است.

*این مجموعه اقامتی و تفریحی در خط ساحلی روستای نخل غانم قرار دارد.

 

 

.

.

 

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن