بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 65854
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:شنبه 3 مهر 00 0:45 ق.ظ

نوجوانان امروز، همسران و مادران آینده همین جامعه هستد/ تیم ایراندخت نیاز به حمایت بیشتری دارد

اختصاصی ثلاث- سرمربی تیم فوتسال ایراندخت گفت: نوجوانان امروز، همسران و مادران آینده همین جامعه هستد و لذا باید برای مقوله ورزش و نشاط آنها هزینه و حمایت کرد.

 

صغری دولتی زاده سرمربی تیم فوتسال بانوان ایراندخت در لیگ دسته دو کشور در پایان مسابقات به خبرنگار ثلاث گفت: ما در یک گروه هفت تیمی قرار داشتیم که با انصراف یکی از تیم ها، رقابت میان ۶ تیم دیگر در گروه A  برگزار شد.   سطح مسابقات در گروه A فوق العاده بالا بود. بر خلاف چیزی که از قبل راجع به موضوع شیوع کرونا و عدم آمادگی تیم ها شایع شده بود، تیم ها با امادگی بسیار بالایی هم به لحاظ تمرینات و هم جذب بازیکن و تقویت تیم وارد این مسابقات شده بودند. اسپانسرهای قوی و حمایت هایی که از تیم های همگروه  ما شده بود، رقبای ما را در اماده سازی و جذب بازیکن و تقویت تیم بسیار آماده و قوی کرده بود.  از طرفی، تیم ما متشکل از نوجوان و جوان با انگیزه ای بود که از سال ها قبل کنار خودم کار کرده بودند. ما با یک تیم با میانگین سنی پایین در مسابقات رده بزرگسالان شرکت کردیم. ما حتی در ترکیب ثابتمان بازیکن ۱۵ ساله( بنام مریم صداقت که پدر ایشان خود از مربیان و بازیکن سازان سرشناس در شهرستان کنگان است) نیز داشتیم.  تیم ما به لحاظ میانگین سنی خیلی پایین تر سایر تیم ها بود. این مسابقات تجربه با ارزشی برای بازیکنان نوجوان و جوان ما بود.   ما به جز یک بازیکن از گناوه که خود متقاضی حضور در تیم ما بود[ واقعا از همت و تلاش این عزیز تشکر می کنم] ، سایر بازیکنانم از بنک و کنگان بودند.    بازیکنان من با وجود سن پایین در زمین فوق العاده بازی میکردند، می جنگیدند و تمام تلاش خود را به کار می بستند. بازیکنان ما طوری جنگنده بازی میکردند که مورد تحسین همه حاضرین در سالن قرار می گرفتند. ولی خب پایین بودن سن بازیکنان و کم تجربه بودن آنان نیاز به کار و روحیه دادن زیاد است تا بچه ها با سوت های داوران که حتی بعضا اشتباه بود، خود را عقب نرانند. به هر حال ما در هه بازی ها با تمام توان و انرژی بازی کردیم ولی خب برخی جاها واقعا عامل تجربه، تعیین کننده نتیجه بازی بود و ما از این نتایج و بازی ها تجربه ارزشمندی را برای دوره بعدی بازی ها به دست آوردیم.  به هر حال حسن کار و تیم ما این است میانگین سنی تیم ما پایین است و این بچه ها برای دوره بعدی مسابقات نیز در کنار هم خواهند بود و از تجربات این دوره از رقابت ها می توانند در انجا نهایت استفاده را ببرند. از طرفی دیگر شاید برای دوره بعدی مسابقات با توجه به ظرفیت خوب موجود نیاز به جذب بازیکنان انچنانی نیز نباشد و بتوانیم با بضاعت و توان بازیکنان خودمان حضوری مقتدرانه در رقابت ها داشته باشیم.

هدف اول ما از حضور در رقابت های کشوری، پیام دوستی و انتشار نام شهرستان و محل زادگاهمان به سراسر کشور است. جایی که تیم های مختلف از جای جای کشور با فرهنگ های مختلف در کنار  هم جمع می شوند . این فرصت کم نظیری است که می توانیم علاوه بر شرکت در یک تورنمنت و رقابت سالم، فرهنگ منطقه خود را اشاعه دهیم و دوستان جدیدی را برای خود پیدا کنیم. گاهی اوقات برای اینکه یک موضوعی را فرهنگ سازی کنیم شاید ناچار باشیم میلیاردها تومان هزینه کنیم و آخر سر به نتیجه کامل نیز نرسیم اما بنده معتقدم که ورزش می تواند در اشاعه فرهنگ و حتی فرهنگ سازی کمک شایانی به نسل های نوجوان و جوان ما نماید. جا دارد از سرکار خانم نوروزی به عنوان سرپرست و خانم زیبا رحیمی به عنوان تداراکات در این ده از مسابقات به عنوان همکار در کنار تیم بودند که واقعا صمیمانه از این عزیزان و تک تک بازیکنان که تمام تلاششان را انجام دادند قدردانی و تشکر می کنم.  یادمان باشد که بازیکنان نوجوان و جوان امروز، همسران و مادران فردا در این جامعه خواهند بود. پرورش روح و روان و جسم این عزیزان مهمترین مسئله ایست که باید به ان توجه داشته باشیم تا ان شالله بتوانیم در اینده فرزندانی سالم و پر تحرک و سرزنده داشته باشیم و از این گذر جامعه ای پویا و با نشاط را شکل دهیم. از مسئولین شهرستان کنگان و همچنین نماینده محترم مردم جنوب استان بوشهر درخواست دارم که به مقوله ورزش توجه ویژه ای داشته باشند. واقعا یک تیم در سطح مسابقات کشوری نباید دغدغه محل اسکان و یا غذا داشته باشد.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن