بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66187
تعداد نظرات:یک نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 10 آبان 00 12:19 ب.ظ

رئیس شورای شهرستان کنگان:

نیروهای قرارداد حجی بیمارستان کنگان باید تبدیل وضعیت شوند/ مشکلات بیمارستان امام خمینی افزایش یافته است

ثلاث- عضو هیات رئیسه شورای شهر کنگان و رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان گفت: بیمارستان کنگان چند سالی است که مورد کم توجهی برخی مدیران دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است. این کم توجهی را چیزی جز کم لطفی برخی مسئولین نمی توان نامید.

ابوذر حسین پور عضو هیات رئیسه شورای شهر کنگان و رئیس شورای اسلامی شهرستان کنگان گفت: بیمارستان کنگان چند سالی است که مورد کم توجهی برخی مدیران دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است.

این کم توجهی را چیزی جز بی مسئولیتی برخی مسئولین نمی توان نامید.

حجم نارضایتی کارکنان بیمارستان و مراجعین در دو ، سه سال گذشته به شکل وحشتناکی افزایش یافته است. بررسی های ما نشان می دهد که عمده این نارضایتی ریشه در بی مسئولیتی و کم توجهی تعدادی از  مسئولین دانشگاه علوم پزشکی بوشهر دارد. البته انتظار ما از رئیس بیمارستان کنگان نیز این است که مجدانه مشکلات بیمارستان را محکم و قوی پیگیری نماید.

دلیل ورود ما به این موضوع، اهمیت گسترده بحث درمان و مراجعین بسیار زیاد بیمارستان کنگان  است.

چند روز قبل نیز در خبرها خواندیم که بخشی از پرسنل بیمارستان کنگان ( قرارداد حجمی) به موضوع عدم پرداخت حقوق خود اعتراض داشتند. حقوق برخی از آن ها بیش از ۷ ماه است که پرداخت نشده است. این یک بحران واقعی است. چطور می شود که دانشگاه علوم پزشکی نسبت به این مسئله بی تفاوت است؟ آیا اگر حقوق خودشان فقط یک هفته دیر واریز شود ، همین بیخیالی و بی تفاوتی را پیش خواهند گرفت؟

هم اکنون بیش از یک میلیارد تومان حقوق ماهانه پرسنل شرکتی- قراردادی و حجمی بیمارستان امام خمینی کنگان است که شامل: شرکت آوای سلامت، آریا آرسس ایرانیان( تامین خدمات) ، تاسیسات، مجری دشتستان ( حراست) ،  نقلیه، آشپزخانه، واحد اسکن پرونده های پذیرش، ۷ نفر نیروی ساعتی، زباله سوز، آی تی و روابط عمومی هستند.

از این میان شرکت آوای سلامت با حدود ۵۰۰ میلیون تومان حقوق ماهیانه، بیشترین سهم را در میان  قراردادهای مرتبط با بیمارستان کنگان دارد. البته باید یادآوری شود که این شرکت به شکل مستقیم با دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرارداد دارد. دانشگاه های علوم پزشکی بوشهر به شکل به روز ، ماهانه به صورت مستقیم ۵۰۰ میلیون تومان از درآمدهای مستقیم بیمارستان کنگان را برداشت کرده و بدون هیچ نوع هماهنگی یا در نظر گرفتن سایر مشکلات این مرکز درمانی ، به حساب شرکت آوای سلامت واریز می کند تا اینگونه از زیر بار تعهد خود نسبت به این شرکت خارج شود. اما از طرفی دیگر شاهدیم که عمده پرداختی های سایر کارکنان بیمارستان کنگان که به شکل مستقیم با خود بیمارستان امام خمینی قرارداد دارند، بعضا با تاخیر ۷ ماهه پرداخت می شود. مشخص است که در این میان، نوع پرداختی های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بیمارستان کنگان به چه صورت است که تاخیر در پرداخت بخشی از پرسنل این مرکز درمانی از ۷ ماه نیز عبور کرده است.

این یک تبعیض واضح است که به یک شرکت، حقوق ماهیانه و به موقع پرداخت نمایید و به باقی افراد اینگونه بی توجهی شود.

ما شاهدیم که همه پرسنل بیمارستان کنگان برای این مرکز درمانی زحمت می کشند؛ لذا وقتی تاخیر در پرداخت برای یک عده به بیش ۷ماه می رسد و برای یکی، دو شرکت به روز و به موقع انجام می گردد، چیزی جزء تبعیض نیست؛  چرا؟

توجیهات قانونی برای این تبعیض زیاد است . اینکه ردیف پرسنلی آن افراد بالاتر است و از این دست حرف هایی که جز توجیه بی مورد ، چیز دیگری نیست. این توجیهات هیچ کدام برای نیروهای زحمت کشی که ماه ها حقوق نگرفته اند و همیشه همینگونه با آن ها رفتار می شود، پول و حقوق ماهانه نمی باشد. به هر دلیل پرداخت حقوق به آوای سلامت ، کار کردن نیروهای آن در بیمارستان است. وقتی بیمارستان دلیل پرداخت حقوق آن هاست، پس همه زحمت کشان این مرکز درمانی در آن حق و حقوق برابر دارند.

جالب است بدانید ، پرسنل قراردادی که بیش از ۷ ماه حقوق نگرفته اند، طبق قرارداد هیچگونه مزایا و اضافه کاری نیز شاملشان نمی شود و باید به شکل تمام وقت در اختیار بیمارستان باشند. با این اوصاف پر استرس، همان حقوق ساده این بندگان خدا هم پرداخت نمی شود.

پیشنهاد می گردد تعدادی از نیروهای قراردادی و حجمی بیمارستان کنگان که نیروهای تخصصی و کارآمد این مرکز درمانی هستند، تبدیل وضعیت شده و به زیر مجموعه شرکت های دیگری همچون آوای سلامت منتقل شوند. این کار نیاز به عزمی همگانی و ورود کمیسیون کارگری، دانشگاه علوم پزشکی و نماینده مردم جنوب استان بوشهر دارد تا از طریق وزارت بهداشت این اقدام موثر و خیرخواهانه را انجام دهند.

اخبار مرتبط

نظرات

  1. عبداله says:

    درودبرشما

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن