بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66549
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 25 آذر 00 10:54 ق.ظ

بیانیه شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر و رئیس هیئت افتای اهل سنت استان بوشهر :

مطرح نمودن مسائلی که باعث اختلاف و ایجاد تفرقه و جریحه دار کردن قلوب مسلمین شود حرام و مردود و محکوم است

ثلاث- رئیس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر و رئیس هیئت افتای اهل سنت استان بوشهر در راستای حفظ و استحام اتحاد میان مسلمانان پیامی را صادر نمودند. در بخشی از این پیام امده است: مطرح نمودن مسائلی که باعث اختلاف و ایجاد تفرقه و جریحه دار نمودن کردن قلوب مسلمین باشد حرام و مردود و محکوم است.

 

به گزارش ثلاث، رئیس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر و رئیس هیئت افتای اهل سنت استان بوشهر  در راستای حفظ و استحام اتحاد میان مسلمانان پیامی را صادر نمودند که در ادامه می خوانید:

 

《واعتصموا بحبل الله جمیعاً و لا تفرقوا》

(مطرح نمودن مسائلی که باعث اختلاف و ایجاد تفرقه و جریحه دار کردن قلوب مسلمین شود حرام و مردود و محکوم است).

امروزه در برهه حساس از زمان که امت اسلامی نیاز به وحدت و همبستگی دارد و دشمنان قسم خورده ی اسلام و مسلمین همیشه در کمین هستند که بین صفوف امت اسلامی رخنه کنند و اختلاف ایجاد نمایند. ما مسلمانان به یقین می دانیم که یکی از مشترکاتمان محبت اهل بیت است و همه ی مسلمانان به ویژه محدثین بزرگ اهل سنت در احادیث و ائمه ی مذاهب در کتب فقهی همیشه نام اهل بیت (رضی الله عنهم اجمعین)را مقرون و همراه نام پیامبر(ص) ذکر می کنند و دو جزء لا ینفک ایمان و اعتقادات امت اسلامی است. هر شخصی  از علمای مسلمین یا ائمه ی جمعه و سخنرانان در هر لباسی و یا و با هر شخصیتی و از هر مذهبی باشد چه شیعه و اهل سنت به اختلافات میان فریقین دامن بزند ‌و سخنان تفرقه انگیز را در مجالس عمومی مطرح کند و یا صحبتی وسخنرانی داشته باشد  که   باعث تفرقه و اختلاف گردد و قلب مسلمانی را  جریحه دار کند محکوم می نمائیم.

 

رئیس شورای روحانیت اهل سنت استان بوشهر محمد جمالی

رئیس هیئت افتای اهل سنت استان بوشهر  خلیل افرا

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن