بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 66908
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 30 دی 00 1:17 ب.ظ

در طول کمتر از یک ماه؛

دومین عمل اهدای عضو در بیمارستان کنگان برای نجات جان چند هم‌وطن انجام شد

ثلاث- در طول کمتر از یک ماه دومین عمل اهدای عضو در بیمارستان کنگان برای نجات جان چند هم‌وطن انجام شد . کبد و هر دو کلیه این فرد در این عمل جراحی برداشت و به نیازمندان اهداء شد.

 

 

رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از دهمین ایثار ماندگار استان در سال جاری خبر داد و گفت: مهندس ۵۰ ساله شاغل در عسلویه جانی دوباره به بیماران نیازمند اهدای عضو بخشید.

علیرضا باقری در گفت‌وگو با خبرنگار وبدا اظهار داشت: به دنبال تأیید مرگ مغزی مهندس سیاوش حیدری شمس‌آبادی شاغل در عسلویه توسط تیم واحد فراهم آوری اعضای پیوندی و پزشکان تأییدکننده و با رضایت و ایثار خانواده مهربان و نوع‌دوست آن جانبخش دومین عمل اهدای عضو در شهرستان کنگان برای نجات جان چند هم‌وطن انجام شد.
رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: مرحوم مهندس سیاوش حیدری شمس‌آبادی به علت سکته مغزی در بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان بستری‌شده بود که متأسفانه بعد از ۲۰ روز تلاش پزشکان متخصص دچار مرگ مغزی شد و به دنبال تأیید مرگ مغزی عمل اهدا توسط دکتر علیخانی صورت گرفت.
وی بابیان اینکه با اقدام ایثارگرانه این خانواده، چند هم‌وطن از مرگ حتمی نجات یافتند تصریح کرد: کبد و هر دو کلیه این مهندس ۵۰ ساله برای پیوند به نیازمندان به دریافت عضو به بیمارستان ابوعلی سینا شیراز ارسال شد.
رئیس مرکز فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ۹۰ اهدای عضو در این استان خبر داد و گفت: این اقدام دهمین اهدا عضو در سال جاری در استان بوشهر است.

 

دکتر صادق مختارپور رئیس بیمارستان امام خمینی کنگان در این خصوص گفت: جا دارد در ابتدا به خانواده مهندس سیاوش حیدری شمس‌آبادی تبریک گفت که با این فدا کاری و قبول اهداء عضو عزیزشان، توانستند جان ۳ هم وطن را نجات دهند و نام آن مرحوم را جاودانه کنند.

وی افزود: بیمارستان کنگان با انجام دومین عمل جراحی برداشت عضو نشان داد که این مرکز درمانی به لحاظ تجهیزات و نیروی کارآمد در جایگاه بالایی قرار دارد و می تواند حتی در حوزه برداشت عضو به راحتی نقش خود را ایفا کند.

دکتر مختارپور یادآور شد: در این عمل جراحی بسیار مهم که جان ۳ هم وطن را نجات خواهد داد ، دکتر علیخانی جراح اعزامی از شیراز، آقایان رهپیما، ربیعی ،خلیفه ، پاریابی مفرد، خانم ها مرادی، حسینی، درویشی و خلیفات به عنوان اعضای تیم اتاق عمل و اقای جهرمیان سوپر وایزر حضور داشتند. علیرضا درویشی و زلیخا ابراهیمی به عنوان هماهنگ کننده اهداء عضو در جنوب استان بوشهر می باشند که برای این کار اخیر تلاش زیادی کردند. همچنین پرسنل آی سی یو و خانم سفیدکردار مسئول این بخش که طی روزهای قبل وظیفه خطیر مراقبت ویژه از مرحوم تا زمان اهداء عضو را بر عهده داشتند؛ از همه این عزیزان به شکل ویژه قدردانی می نمایم.

 

 

.

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن