بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67020
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 15 بهمن 00 8:32 ب.ظ

جناب استاندار؛ تدبیر کار دست شماست

ثلاث- تحلیل ساده و سرانگشتی تحولات استان بوشهر بویژه در چند ماه اخیر نشان می دهد که هر طرفی بخواهد به امتیاز و سهمی دست پیدا کند، باید باشگاه فشاری از قبل داشته باشد یا ایجاد کند تا بتواند جولان داده و به بخشی از خواسته ها یا تمام آن برسد.

 

 

 

 

تحلیل ساده و سرانگشتی تحولات استان بوشهر بویژه در چندماه اخیر نشان می دهد  که هر طرفی بخواهد به امتیاز و سهمی دست پیدا کند، باید باشگاه فشاری از قبل داشته باشد یا ایجاد کند تا بتواند جولان داده و به بخشی از خواسته ها یا تمام آن برسد. در این مسیر تیم رسانه ی اجتماعی و اختصاصی هم شکل میگیرد تا با عناوینی نزدیک به موقعیت انرژی پارس جنوبی  بازوی باز کننده معبر و گروهی از همان بخش در مرکز استان  نقش عقبه و محور حمایتی را  ایفا کرده یا می کنند، تا نخبگان استان عملاً به سه دسته تقسیم بشوند:

– اکثریتی تماشگرو یا خنثی باشند – قسمت  فعالی برای منطقه و شهرستان خود زور بزنند  – بخش کوچک تری صرفاً به فکر چگونگی بدست آوردن پست و موقعیتی و فرصتی  به هر شکل باشند که عملاً هیچکدام بنفع استان نبوده و نیست.

 و این روند باعث شد تا استان همسایه  در آغاز شعار اتصال به دریا را بار دیگر تکرار کند و درسایه خلاء چشم انداز و اختلافات و سردرگرمی استانی ما … آرام آرام قطعاتی از خوشمزه ترین طبقات کیک صنایع پارس جنوبی از میزبانی آزمون پتروشیمی گرفته تا اسکان و استقرار کارکنان حوزه ی انرژی را به طرح های توسعه ی مناطق پیرامونی ضمیمه کند.

 آقای استاندار کارنامه ی شما در سه حالت ارزشمند، درخشان و ماندگار خواهد بود:

– بتوانید فراخوان عملی و زمینه ی  پای کار آمدن بخش اعظم نخبگان را فراهم کنید

-نقشه ی راه  توسعه ی همه جانبه و متوازن  استان را با تکیه بر شاخص های رشد توسعه در استان با کمک همان نخبگان ترسیم نمائید.

– چشم انداز توسعه توافقی و تفاهم  میان مدت و بلندت مدت استان( آمایش سرزمینی)  را با تاکید بر ظرفیت های انسانی و مادی و طبیعی هر شهرستان به عنوان پازلی مرتبط با سایر شهرستانهای استان تعریف کنید  تا نقش و سهم هر واحد  انسانی و غیر انسانی مشخص باشد.

و با این وضعیت که هر کس به فراخور لابی و چانه زنی اش، چهار طرح و یا پروژه رنگ رزی نموده  را بر پا کند ، همان »استان خسته ای « که قرار بود با ورودتان قبراق و چالاک و چابک شود  در حال نزار و بی رمق و پرنوسان و گاهی با تنش های رسانه ی سابق خود خواهد ماند .

عبدالمجید اورا- خبرنگارکیهان

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن