بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67041
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 18 بهمن 00 10:22 ب.ظ

فرماندار شهرستان کنگان در نشست با خیرین بیمارستان کنگان:

حوزه درمان اهمیتی حیاتی دارد/ اولویت ما تعامل سازنده با شرکت های مستقر در منطقه برای منافع مردم شهرستان است

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان در نشست با خیرین بیمارستان کنگان گفت: اولویت ما تعامل سازنده با شرکت های مستقر در منطقه برای منافع مردم شهرستان است.

به گزارش ثلاث، بعد از ظهر امروز تعدادی از خیرین به همراه مدیرعامل موسسه خیریه بیمارستان کنگان و همچنین رئیس و مدیر داخلی این مرکز درمانی در نشست با فرماندار شهرستان کنگان به بررسی راه های کمک و درآمدزایی پایدار برای این بیمارستان پرداختند.

در این نشست احمد غریبی فرماندار شهرستان کنگان ضمن عرض خیر مقدم به حضار، دهه فجر را تبرک گفت و افزود: امروز دشمنان بیش از هر زمان دیگری با ابزارهای مختلف تبلیغی مشغول تخریب این نظام و ناکارآمد جلوه دادن آن هستند و این در حالی است که خدمات و برکات نظام مقدس  جمهوری اسلامی بر کسی پوشیده نیست و آثار مثبت آن با دوره قبل از انقلاب قابل قیاس نیست.

وی ضمن تشکر از زحمات ارزشمند رئیس و مدیر داخلی بیمارستان کنگان عنوان کرد: مشکلات این مرکز درمانی مانند زخم کهنه ای است که هرازچند گاهی سر باز می کند. بیمارستان کنگان [حدود یک دهه قبل] به معین نفت تبدیل شده است اما در عمل فقط بخشی از آن مصوبه در حال اجرا است و آن ارائه خدمات این بیمارستان به شهرستان های اطراف و پرسنل صنعت است. منکر آن نیستیم که کمک های خوبی در این مدت از حوزه صنعت به بیمارستان کنگان شده است اما با توجه به حجم مراجعین این بیمارستان و فشار مضاعفی که به واسطه حضور صنعت بر این مرکز درمانی وارد امده است و مشکلات زیادی را بر آن تحمیل کرده، انتظار ما از مدیران محترم صنایع، توجه ویژه به بیمارستان امام خمینی است. شهرستان کنگان میزبان بخش عمده ای از صنایع مستقر در حوزه پارس است.

فرماندار شهرستان کنگان گفت: به واسطه استقرار بزرگ ترین صنایع [نفت، گاز و پتروشیمی ] در این منطقه از کشور، چرخ اقتصاد کشور به حمدلله می چرخد و مردم این منطقه به عنوان میزبان این صنایع، همواره از مهمان خود صیانت کرده اند و نشان داده اند که میزبانان شایسته ای برای این عزیزان بوده اند. عقیده ما براین اصل استوار است که »حفظ سرمایه ملی«  و »منافع مردمی« باید همزمان با هم و به شکل متعادلی حفظ شود. مردمی که در کنار صنعت با وجود همه مشکلات و تبعات حاصل از آن، در حال زندگی هستند، باید از مواهب خدادادی ، منابع زیر زمینی و سود حاصله برای صنعت منطقه، به شکل ملموس بهره مند شوند.

غریبی عنوان کرد: بخش عمده ای از مشکلاتمان را می توانیم از طریق تعامل سازنده و دو سویه با صنعت منطقه به نتیجه مطلوب برسانیم و در مواردی معدودی هم می توانیم از طرق حقوقی اقدام نماییم.

وی ادامه داد: برای پیگیری مشکلات بیمارستان کنگان آمادگی داریم و اولویت ما در این راستا تعامل با صنعت مستقر در منطقه است. نیاز است که صنایع مستقر در منطقه به شکل فورس ماژور برای موضوع بیمارستان کنگان همکاری و همراهی نمایند.

فرماندار شهرستان کنگان  اظهار کرد: مقوله درمان برای ما از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است. بیشترین تعداد جلسات ما از بدو ورود تا کنون با مدیران بیمارستان بوده است تا بتوانیم مشکلات این حوزه را با کمک این عزیزان کاهش دهیم. طی تماسی که با سرپرست محترم دانشگاه علوم پزشکی استان داشته ام، خدمت ایشان عارض شده ام که در گذشته، بیمارستان کنگان مورد کم توجهی یا کم لطفی دانشگاه علوم پزشکی قرار گرفته است و بسیار امیدواریم که در این دوره، نگاه ها به حوزه درمان شهرستان کنگان به عنوان مرکز ارجاع جنوب استان [قطب درمان جنوب استان بوشهر] تغییر یابد. خوشبختانه جناب اقای دکتر ملکی زاده برای رفع این دغدغه قول مساعد دادند.

غریبی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تعدد خیریه ها در شهرستان و کمک هایی که بعضا از سمت صنعت می شود باعث بروز یک سری نا هماهنگی های شده است و بر همین اساس ، به شکل ویژه ساماندهی خیریه ها را در دستور کار قرار دارد.

فرماندار کنگان در بخشی از صحبت های خود به پیگیری موضوع اکسیژن ساز بیمارستان کنگان، پیگیری جهت تعمیر برق این مرکز درمانی پتروشیمی مبین انرژی، و تسریع و پیگیری برای تحویل دستگاه امحاء زباله از سازمان منطقه ویژه پارس و همچنین رایزنی برای تهیه اقلام مصرف ضروری  این بیمارستان توسط یکی از شرکت های منطقه اشاره کرد.

 

در ابتدای این نشست ، حضار در جلسه پیشنهادات و راهکارهای خود را برای کمک به ایجاد یک شرایط و درآمد پایدار برای بیمارستان کنگان مطرح کردند. فرماندار شهرستان کنگان نیز با یادداشت برداری از پیشنهادات سازنده، قول مساعد را برای پیگیری ان داد.

این نشست با توجه به شرایط کرونایی موجود، با تعداد معدودی از خیرین و با رعایت پروتکل های بهداشتی در دفتر فرماندار شهرستان کنگان برگزار شد.

علی محمدی مسئول حراست فرمانداری شهرستان کنگان نیز در این نشست حضور داشت.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن