بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67439
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 14 فروردین 01 9:49 ب.ظ

کنگان در نوروز ۱۴۰۱

ثلاث-   بندر کنگان به عنوان پر جمعیت ترین شهر جنوب استان بوشهر( سومین شهر پر جمعیت استان بوشهر ) به شمار می آید که در زمینه بازار، تجارت، تفریحات دریایی، محل های اقامتی و… از رونق نسبتا خوبی برخوردار است.

 

 

اختصاصی هفته نامه ثلاث جنوب- مصطفی صفایی:  بندر کنگان به عنوان پر جمعیت ترین شهر جنوب استان بوشهر( سومین شهر پر جمعیت استان بوشهر ) به شمار می آید.  این بندر قدیمی به واسطه همجواری با کشورهای حوزه خلیج فارس و موضوع کالای ملوان( ته لنجی) دارای بازاری جذاب با کالاهای متنوع است. وجود بزرگ ترین صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه نیز موجب شده که این بازار اهمیت بیشتری پیدا کند. شاید اگر ۲۰ سال پیش وارد بازار کنگان میشدیم، نهایتا ساعت ۲۱ شب کل بازار کنگان تعطیل بود اما امروز با وجود مراکز خرید[ که جذابیت بسیار بالایی برای مسافران و مردم دارد]، فروشگاهها، فروشگاه های لوازم خانگی با قیمت مناسب، رستورانها، بیرون برها، فست فودها، سفره خانه، کافه ها، بوتیک ها، باشگاه تفریحات دریایی، کارتینگ، تعمیرگاه ها و ابزار فروشی ها، مراکز اقامتی، پارک ها و… ، بازار کنگان تا ساعت ۲ نیمه شب نیز [ برخی واحدهای صنفی] مشغول ارائه خدمات به مشتریان هستند و این دقیقا وجه متمایز بازار کنگان نسبت جاهای دیگر است. [البته تعداد اندکی از شهرهای استان همین قابلیت را دارند]. اینکه مهمان یا مسافری وارد شهر شود، اینکه جشنی برگزار شود یا شب نشینی داشته باشیم، فرقی نمی کند، بازار کنگان تا دیر هنگام باز است و حداقل در تامین نیازهای اولیه مانند غذا ، هیچ مشکلی برای مشتریان وجود ندارد. البته وجود بیمارستان ۱۹۲ تخت خوابی[ به عنوان قطب درمان جنوب استان بوشهر]، درمانگاه های شبانه روزی، داروخانه شبانه روزی، تاکسی بی سیم و سایر آژانس ها، مراکز اقامتی[ مانند: هتل ۵ ستاره ساحلی کنگان با یک هزار تخت و ۲۴۰ سوییت، مجتمع اقامتی و گردشگری فاروس، هتل آپارتمان آراد و مرکز بوم گردی آهید ]، ساحل زیبا و پارک های متعدد سطح شهر مانند: پارک مرجان، غدیر، پارک ناخدا، پارک خلیج فارس، پارک کوهستانی چشمه بی بی حبش و سواحل ماسه ای و بکر ، باشگاه تفریحات دریایی[ که جذابیت و هیجان وصف ناپذیری دارد] به همراه امنیت و مردمانی مهربان، سخاوتمند، اهل معاشرت، زحمت کش و با فرهنگ، باعث شده تا بازار کنگان پویا و پر رونق باشد و از اینرو شاهد رفت آمد مردم در سطح شهر تا دیر وقت[ در هنگام شب] باشیم.  *کنگان حدودا دارای ۲۵ مرکز خرید و فروشگاه بزرگ می باشد از جمله:  – سیتی سنتر( با حدود ۲۴۰ غرفه)- پردیس- پاندا- مروارید کنگان-  خلیج فارس – آفتاب – کنگان هوم-  عرشیا – رفاه   – پرسپولیس – فروشگاه زنجیره ای کورش ( هشت فروشگاه یا این برند در کنگان دائر می باشد) – فروشگاه رفاه –  آث مارکت- چند پارچه فروشی بزرگ به همراه نان برکت می باشد.  ۲۹  واحد صنفی در حوزه خدمات تهیه غذا فعالیت دارند. ۳۹ واحد پیتزا و ساندویچی در کنگان وجود دارد. ۱۳ واحد قهوه فروشی[ و کافه] در کنگان وجود دارد. ۱۷۹ واحد سوپری در کنگان مشغول به کار هستند. ۴۳ واحد میوه فروشی در کنگان مشغول به کار هستند. ۲ ترمینال مسافربری و ۴ آزانس مسافرتی در کنگان مشغول خدمات رسانی می باشند.  ۴ مرکز اقامتی[ هتل ۵ ستاره ساحلی کنگان، مجتمع اقامتی گردشگری فاروس، هتل اپارتمان آراد و مرکز بوم گردی آهید] در کنگان وجود درد. نقش اتاق اصناف شهرستان کنگان و اتحادیه های مختلف و همچنین شهرداری و شورای اسلامی شهر را نیز در این خصوص نباید از یاد برد. ظرفیت بازار کنگان به قدری بالاست که هر نوع سرمایه گذاری در آن معمولا جواب می دهد و از این رو بازار کنگان[ در سطح جنوب کشور] محل امنی برای سرمایه گذاری به حساب می آید.

***

حوزه سلامت کنگان

یکی دیگر از زیر ساخت ها یا ساده تر بگوییم آیتم های جذب توریسم در کنگان، حوزه سلامت است که در این زمینه در سطح جنوب استان از شرایط مطلوب تری برخوردار است هرچند به نسبت حجم مراجعین و فشارهایی که به زیرساخت های درمان وارد می شود، امکانات کافی نیست. طبق بررسی های خبرنگار هفته نامه استانی ثلاث جنوب از منابع موثق و رسمی، شهرستان کنگان در حوزه سلامت دارای ظرفیت هایی نظیر: – بیمارستان ۱۹۲ تخت خوابی- حدود ۱۰۰ مطب – بیش از ۱۰ داروخانه دولتی و خصوصی – ۳ آزمایشگاه خصوصی و ۵ آزمایشگاه دولتی – ۲ درمانگاه خصوصی و ۲ درمانگاه دولتی- ۱ پلی کلینیک تامین اجتماعی- ۲ درمانگاه دندان پزشکی – ۴ سونوگرافی  و ۴ مرکز خدمات جامع  سلامت (بهداشتی و درمانی) دولتی  در شهرستانی است.

بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اولین و نزدیک ترین مرکز ارجاع سامانه MCMC    (سامانه مدیریت اورژانس پیش بیمارستانی) و  بیمارستان سنترال و قطب درمان جنوب استان بوشهر  می باشد که روزانه پذیرای مراجعینی از شهرستان های اطراف می باشد. وجود امکاناتی مانند: بزرگ ترین مرکز فوریت ها و اورژانس جنوب استان بوشهر، ام ار آی، سی تی اسکن، جراحی مغز، جراحی ارتوپدی، جراحی چشم، جراحی کلیه و مجاری ادراری، جراحی عمومی، جراحی زنان، بخش ان آی سی یو، بخش آی سی یو ، سی سی یو، اطفال، زنان، بخش های ویژه کوید ۱۹،  و وجود بیش از ۴۰ متخصص، این بیمارستان را به یکی از سه قطب درمان استان بوشهر تبدیل کرده است.

البته با وجود صنعت منطقه  و جمعیتی که بدین واسطه به سمت شهرستان کنگان سرازیر شده است انتظار می رود که مدیران صنعت نسبت به تقویت و ارتقاء حوزه سلامت شهرستان کنگان  اهتمام ویژه ورزند. یکی از اصلی ترین انتظارات مردم کنگان از مدیران حوزه صنعت ، تقویت حوزه سلامت این شهرستان است.

**

 

سال ۱۴۰۱ بر عموم ایرانیان مبارک باد

خطر کرونا هنوز جدی است. لطفا با رعایت موارد بهداشتی و ماسک زدن مراقب همدیگر باشیم تا شاد و سلامت از مسافرت به خانه برگردیم.

 

مدیریت و کادر درمان مجتمع پزشکی تخصصی محمد رسول لله

 

***

 

اقامتگاه بومگردی آهید اولین و تنها بومگردی بندر کنگان ، خانه ی قدیمی ناخدا حسن اهلی می باشد که توسط نوه هایش بازسازی شده و سومین سال فعالیت خود را می گذراند.  این اقامتگاه دارای ۷ اتاق با معماری و ترئینات زیبای بومی  میباشد .

برگزاری تور به مقصد جاذبه های گردشگری منطقه ، سرو غذاهای محلی و اجرای موسیقی سنتی برای گردشگران، از مهم ترین ویژگی های این مرکز اقامتی می باشد.

آدرس : بندر کنگان، خیابان وحدت، فرعی پنجم- تلفن: ۰۹۳۰۵۴۰۶۹۱۱

***

هایپر پوشاک »آوین«  – پوشاک خانواده- کیفیت عالی، قیمت مناسب و تنوع بالا برای همه سلیقه ها

آدرس: بندر کنگان- خ ۱۷ شهریور- روبروی شبکه بهداشت- مدیریت حسینی- تلفن: ۰۹۱۷۷۷۲۷۰۴۸ –

 

***

مرکز خرید مروارید کنگان

لوازم خانگی متنوع خارجی و داخلی- لوازم خانگی برقی به قیمت دبی

آدرس: بندر کنگان. بلوار امام. نرسیده به چهارراه طالقانی. تماس: ۰۹۱۷۱۷۸۸۳۳۷-  ۰۹۰۲۱۷۸۸۳۳۷ .

@Morvaridkangan1

 

****

 

مرکز خرید خلیج فارس کنگان

 

عرضه کننده بهترین برندهای دنیا

لوازم خانگی( یخچال، کولر، لباس شویی، ظرف شویی، جارو برقی، ال ای دی، فرگاز…)  و لوازم آشپزخانه.

آدرس: بندر کنگان، بلوار ساحلی، نرسیده به خیابان ۱۷ شهریور

 

مدیریت: محیسن/ تلفن: ۰۹۱۷۱۷۹۲۰۹۴ –  ۰۹۱۷۹۷۲۴۶۰۰ – ۰۹۱۷۹۷۱۵۵۳۵ –

اینستاگرام:  khalijfars_kangan8075@

 

****

 

فروشگاه افق کوروش در کنگان

 

خریدی آسان و به صرفه همراه با قرعه کشی و جوایز هفتگی در افق کوروش بلوار امام…؛ آدرس: کنگان، بلوار امام خمینی، جنب موسسه نور- همراه با پارکینگ اختصاصی

***

 

نوشت افزار آبرنگ

عرضه کننده نوشت افزار ایرانی

کنگان.خ ۱۷ شهریور.پایین تر از داروخانه دکتر مظفری . تلفن ۰۹۱۷۶۶۸۵۴۱۴

****

 

هتل ۵ ستاره ساحلی کنگان

هتل بزرگ ۵ ستاره ساحلی کنگان اکنون در بهترین فصل، میزبان مهمانان داخلی وخارجی است.
این هتل دارای ۳۴۰ سوییت، یک هزار تخت و تالار ۹۰۰ نفره  و سایر امکانات رفاهی می باشد.

****

 اقامتگاه بوم‌گردی بندر گردشگری پرک و غذاهای محلی

 

مکانی آرام  برای استراحت همراه با غذاهای لذیذ و محلی مانند: قلیه، ماهی سرخ کرده، ماهی شکم پر، پلو ماهی، چلو ماهی، پلو و چلو میگو و غیره. آدرس و تلفن: بندر گردشگری پرک، خیابان ساحلی، بوم گردی ساحل پرک/  ۰۹۱۷۴۹۵۴۸۰۸  /

***

سفره خانه حصیر

یک مجموعه زیبا و دلنین همراه با سرور انواع غذاهای جنوبی و دریایی و همچنین دسرها و شیرینی های جنوبی.

ادرس: کنگان. خیابان غدیر. خ محمدرسول الله. کوچه روبروی مسجد.

***

مشاورین املاک آفتاب

استان بوشهر؛ بندر کنگان،بلوار امام (ره) چهارراه طالقانى

مدیریت باقری. تلفن: ۰۹۱۷۳۷۱۱۵۵۰

***

مشاورین املاک آفتاب پارس

استان فارس؛ شهر صدرا، بلوار پاسداران، ۶٠ متر بعد از بانک صادرات

مدیریت باقری. تلفن: ۰۹۱۷۳۷۱۱۵۵۰

 

***

مجتمع اقامتی، گردشگری » فاروس« در شهرستان کنگان( روستای نخل غانم) واقع شده است. طراحی این سازه در کشور بی نظیر است. تمام سوییت ها مشرف به دریا می باشد.

***

 

بزرگترین و مجهزترین مجموعه تفریحات آبی و دریایی کشور در کنگان

***

تنها کارتینگ استان بوشهر در بندر کنگان واقع شده است

***

 

تور تفریحی دریایی

در بحث تورهای گردشگری دریایی، امسال دو لنج در بندر کنگان مستقر بودند و گردشگران زیادی برای تفریح و تجربه یک حس مثبت و هیجان انگیز سوار بر این شناورها شدند. موسیقی زنده همراه با خوانندگی، عکاسی و فیلم برداری با گوشی و…، جزء بخش های لذت بخش و خاطره انگیز این تفریح ویژه بود.

***

مرکز خرید پردیس

این مرکز خرید در بلوار امام خمینی(بلوار اصلی) واقع شده است. این مرکز خرید اولین فروشگاه بزرگ بندر کنگان است. شایان ذکر است که محمود کشاورز مدیر مرکز خرید پردیس و پاندا است. وی با سرایه گذاری که از سال ۱۳۸۶ با راه اندازی مرکز خرید پردیس در کنگان نمود ، رونق خوبی در بازار این شهر ایجاد  نمود و پس از وی فروشگاه های بزرگ یکی یکی در کنگان راه اندازی شدند. این مرکز خرید سهم به سزایی در رونق شهر تا پاسی از شب دارد. ثلاث جنوب به سهم خود از جناب آقای محمود کشاورز و سایر سرمایه گذاران در حوزه بازار کنگان قدردانی می نماید.

 

***

 

مرکز خرید پاندا

این مرکز خرید نیز در بلوار امام خمینی بعد از شهرداری بندر کنگان واقع شده است.

 

***

 

مرکز خرید آفتاب

این مرکز خرید در بلوار ساحلی واقع شده است

 

***

 

بازار مرکزی شهر( سیتی سنتر)

بازار بزرگ مرکزی کنگان( سیتی سنتر) دقیقا در مرکز شهر و در خیابان وحدت ، قدیمی ترین و شلوغ ترین خیابان بندر کنگان واقع شده است. سیتی سنتر دارای حدود ۲۴۰ غرفه می باشد.

 

***

 

هفته نامه استانی ثلاث جنوب

اولین نشریه مکتوب دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنام هفته نامه استانی ثلاث جنوب از سال ۱۳۹۷ کار خود را شروع کرده است. مدیر مسئول این نشریه مصطفی صفایی می باشد. شهرستان کنگان در حال حاضر یک نشریه مکتوب و فعال استانی  بنام ثلاث جنوب دارد.

راه ارتباطی با این نشریه: ۰۹۱۷۷۷۸۹۰۸۸  /

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن