بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 67582
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 31 فروردین 01 10:10 ق.ظ

رئیس شبکه بهداشت کنگان:

کمپین واکسیناسیون و ایمن سازی بر علیه سرخک در کنگان تشکیل شد

ثلاث- رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان کنگان با تأکید بر ضرورت اجرای عملیات واکسیناسیون تکمیلی سرخک، سرخجه و اوریون از تشکیل کمپین واکسیناسیون و ایمن سازی بر علیه این بیماری خبر داد.

رییس شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کنگان درگفتگو با  روابط عمومی شبکه بهداشت ودرمان شهرستان کنگان اظهار داشت : با توجه به پراکندگی جمعیت، پایین بودن نسبی سطح آگاهی خانواده ها، شیوع گسترده بیماری سرخک در افغانستان و پاکستان و تردد و تبادل جمعیتی بالا با این کشورها و کشف و شناسایی مواردی از این بیماری در اکثر شهرستان های استان بوشهر از همشهریان اتباع (افغانی)عزیز تقاضا داریم با کمپین واکسیناسیون سرخک و سرخجه همکاری کرده واین بیماری را ریشه کن نمائیم .

این مقام مسئول بیان داشت : این کمپین از تاریخ ۲۳ فروردین برای گروه سنی ۹ ماه تا ۳۰ سال اتباع ( افاغنه) به صورت فعال و درب منزل در شهرستان اجرایی شده است.

وی بیان کرد: سرخک سرایت پذیری و کشندگی بالاتری دارد و به بهانه کرونا و حرفهای جعلی گروههای ضدواکسن، واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی (واکسن MMR) به تاخیر نیاندازید.

 

رئیس شبکه بهداشت ودرمانشهرستان کنگان تأکید کرد : هر کودک مبتلا به سرخک در طول دوره سرایت پذیری بیماری می تواند ۱۸ نفر را مبتلا کند، سرخک یک عفونت ویروسی بسیار مسری دوران کودکی است که می تواند عوارض شدیدی همچون ذات الریه، عفونت گوش و مغز و حتی مرگ را به همراه داشته باشد.

 

 

برچسب ها: , ,

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن