بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68434
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:سه شنبه 19 مهر 01 10:29 ق.ظ

مراقبت های قبل از بارداری

ثلاث- همانطور که مستحضرید مراقبتهای قبل از بارداری علیرغم اینکه یکی از عوامل مهم حفظ سلامتی مادر و جنین بوده ، فرصتی نیز برای شناسایی و مقابله با عوامل خطر تهدید کننده سلامت مادر و نوزاد را فراهم می سازد.

 

همانطور که مستحضرید مراقبتهای قبل از بارداری علیرغم اینکه یکی از عوامل مهم حفظ سلامتی مادر و جنین بوده ، فرصتی نیز برای شناسایی و مقابله با عوامل خطر تهدید کننده سلامت مادر و نوزاد را فراهم می سازد.

این مراقبتها مجموعه ای از معاینات و آزمایشاتی است که قبل از بارداری توسط پرسنل بهداشتی ، ماما و پزشک انجام می شود و بسیاری از عوارض و عواملی که بر سرانجام حاملگی موثرند توسط این مراقبتها قابل شناسایی و درمان می باشند.

در طی این مراقبتها ، سلامت جسمی و روانی مادر مورد ارزیابی قرار گرفته و با درمان مناسب بیماریها و مشکلات موجود و همچنین آموزشهای لازم جهت مادر و خانواده ایشان سبب می گردد که مادر دوران بارداری بی خطری را طی کند و شانس بیشتری برای به دنیا آوردن نوزادی سالم داشته باشد.

انجام مشاوره پیش از بارداری به مدت یکسال اعتبار دارد، بدین معنی که در صورت انجام مشاوره تا یکسال نیاز به تکرار آن نیست و در صورتی که موردی غیر طبیعی باشد ( خانم عارضه یا بیماری داشته باشد ) تا زمان رفع عارضه یا بیماری به طور کامل ، پیگیری مادر توسط ماما و پزشک انجام  می گیرد.

در حال حاضر این خدمات در کلیه مراکز بهداشتی درمانی و خانه های بهداشت شهرستان کنگان ارائه می گردد. لذا از کلیه زنان واجد شرایط دعوت بعمل می آید جهت تشکیل پرونده به واحدهای فوق الذکر مراجعه نمایند.

سلامتی شما و فرزندان شما آرزوی ماست

 

کارشناس سلامت مادران شهرستان کنگان : زهره یاورزاده مرزبانی

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن