بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68636
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 25 دی 01 4:37 ب.ظ

اعتراض مردم شهر بنک به راه اندازی کارخانه شن و ماسه در مجاورت منطقه گردشگری-مذهبی شاه حسین و شهدای گمنام/ امام جمعه شهرستان کنگان: نهادهای مرتبط استانی به این مسئله ورود کنند

ثلاث- مردم شهر بنک به راه اندازی کارخانه شن و ماسه در مجاورت منطقه گردشگری-مذهبی شاه حسین و شهدای گمنام واکنش منفی نشان دادند و مراتب نگرانی خود را به امام جمعه شهرستان کنگان و رسانه های این شهرستان اعلام داشتند.

به گزارش ثلاث، طبق اطلاعات واصله؛ ظاهرا یک سرمایه گذار  قصد  راه اندازی معدن  شن و ماسه و کارخانه آسفالت  در منطقه نزدیک به شاه حسین و شهدای گمنام شهر بنک واقع در شهرستان کنگان  را دارد و این مسئله باعث نگرانی مردم این شهر شده است.

منطقه شاه حسین بنک یک منطقه ای گردشگری، مذهبی و فرهنگی می باشد که همه روزه شاهد حضور مردم و گردشگران برای سیاحت و زیارت است.

هدف از این نوشتار اعتراض صرف به سرمایه گذاری نیست زیرا سرمایه گذار و سرمایه گذاری کلید توسعه و رشد منطقه است. اما باید دقت داشت که برخی احداث یا راه اندازی برخی پروژه ها و مشاغل و… ، ممکن است مانعی برای یک پروژه یا یک محل یا یک مکان خاص باشد که در نمونه اخیر اعتراض مردم بنک به همین مسئله است.

هنوز به درستی مشخص نیست که آیا فرمانداری شهرستان کنگان، اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان، اداره منابع طبیعی، ومحیط زیست نیز در جریان جزییات کار و محدوده فعالیت این شرکت قرار دارند یا خیر و اینکه دادستانی محترم نسبت برای این موضوع چه تدبیر قانونی اندیشه خواهد کرد[ که در خبر جداگانه ای به آن خواهیم پرداخت].

پر واضح است که احداث این کارخانه که در بالادست شهر بنک واقع شده ممکن است   موجب آلودگی هوای منطقه و شهر بنک گردد.

در همین راستا آخر هفته گذشته جمعی از معتمدین و فعالین شهر بنک با مراجعه به دفتر امام جمعه شهرستان کنگان، مراتب نگرانی و اعتراض خود را نسبت به فعالیت این شرکت با حجت الاسلام محمود محمودی درمیان گذاشتند و خواستار پیگیری این مسئله از طریق نهادهای قانونی مانند فرمانداری شهرستان و دادستانی شهرستان شدند.

***

امام جمعه شهرستان کنگان نیز در واکنش به این خواسته مردمی شهروندان شهر بنک ، روز جمعه در خطبه های خود به این موضوع پرداخت و بیان داشت:

مسئولان صنعت و معدن و منابع طبیعی و دیگر دستگاههای مسئول استان ضمن بررسی قانونی موضوع و در نظر گرفتن مصالح و منافع مردم ، نگرانی شهروندان را برطرف کنند.

ثلاث: باید دید نهایتا برای این موضوع از سمت نهادهای مرتبط استانی چه واکنش یا اقدامی صورت خواهد گرفت.

 

 

 

.

 

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن