بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68772
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:پنجشنبه 25 اسفند 01 12:06 ب.ظ

خیر کنگانی باز هم آستین همت را بالا زد؛

اداره صدور مجوز سلاح های شکاری و مواد ناریه در کنگان افتتاح شد

ثلاث- با حضور فرمانده پدافند ارتش در استان بوشهر و رئیس کل اداره اسلحه و مهمات کشور ، اداره صدور مجوز سلاح های شکاری و مواد ناریه در کنگان افتتاح شد.

 

به گزارش ثلاث جنوب، روز ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ با حضور مسئولین کشوری، استانی و شهرستانی، اداره صدور مجوز سلاح های شکاری در شهرستان کنگان افتتاح شد.

 

در این آیین امیر کلهر فرمانده پدافند ارتش در استان بوشهر، خاتمی، رئیس کل اداره اسلحه و مهمات کشور،  اکبری معاون مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری بوشهر، قاسمی معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان کنگان، حجت الاسلام محمودی امام جمعه کنگان، جانشین فرمانده سپاه شهرستان کنگان، جانشین فرمانده انتظامی شهرستان کنگان، غلامی رئیس دفتر نماینده مردم جنوب استان بوشهر ، پاریابی نایب رئیس شورای شهر کنگان، علی صفایی خیر کنگانی حضور داشتند.

در سطح کشور یک سری از اسلحه ها  به صورت قانونی و مجوز دار، دست مردم( غیر نظامیان) است که نیاز دارد بعد یک مدت معین، این جواز تمدید شود که این کار بر عهده اداره اسلحه و مهمات ارتش است.

جواز اسلحه ها ۵ ساله است که مالکین آن پس از این مدت باید برای تمدید مجوز اقدام کنند.

دامداران، کشاورزان و یک تعداد نیز برای استفاده تفریحی ، اقدام به تهیه این نوع سلاح می کنند.

با توجه به وجود صدها اسلحه شکاری در منطقه جنوب استان بوشهر، راه اندازی این اداره ضروری به نظر می رسید.

به دلیل بعد مسافت جنوب استان بوشهر تا مرکز استان و برای کاهش سختی و هزینه های جانبی و تقاضاهای پر شمار ، تصمیم به راه اندازی اداره صدور مجوز اسلحه و مهمات در شهرستان گرفته شد.

این اداره برای پوشش چهار شهرستان کنگان، دیر، عسلویه و جم راه اندازی شده است و اهالی این چهار شهرستان از این به بعد برای کارهای مرتبط با سلاح های خود به این اداره مراجعه خواهند کرد.

علی صفایی خیر کنگانی نیز یک واحد مسکونی را در اختیار این اداره قرار داده است. وی سابقا و از ابتدای انقلاب اسلامی به بعد، برای استقرار و راه اندازی بیشتر ادارات کنگان آستین همت را بالا زده و املاک شخصی خود را در اختیار قرار داده است. در این آیین، رئیس کل اداره اسلحه و مهمات کشور و امام جمعه کنگان به شکل ویژه از وی قدردانی نمودند.

دکتر جمالی شهردار شهر کنگان و همچنین اعضای شورای شهر کنگان به ویژه حسین پور رئیس شورای شهر برای رقم خوردن این اتفاق تلاش زیادی کردند. همچنین حاج محمد کنگان از جانبازان ۸ سال دفاع مقدس و آقای ملکی نیز برای راه اندازی این اداره تلاش زیادی کردند.

مجری این برنامه حسین قاسمی بود.

محل این اداره واقع ابتدای خیابان وحدت، طبقه دوم پاساژ صفا می باشد.

 

خبرنگار: مصطفی صفایی

عکس: قاسم احمدی

 

..

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن