بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 68916
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 24 اردیبهشت 02 0:06 ق.ظ

وزارت بهداشت پاسخ درخواست شورای شهر کنگان را به شکل مکتوب و رسمی داد:

افزایش تعداد تخت های فعال برای شهرستان کنگان در بیمارستان فعلی و یا احداث بیمارستان جدید در دستور کار وزارت بهداشت است

اختصاصی ثلاث- وزارت بهداشت در پاسخ رسمی و مکتوب به درخواست شورای اسلامی شهر کنگان گفت: افزایش تعداد تخت های فعال برای شهرستان کنگان در بیمارستان فعلی و یا احداث بیمارستان جدید در دستور کار وزارت بهداشت است

به گزارش ثلاث، با روی کار آمدن شورای ششم شهر کنگان و در ادامه پیگیری مشکلات شهر ، یکی از مهمترین موضوعات مد نظر، توسعه و ارتقاء سطح خدمات حوزه درمان کنگان بود.
چندی پیش و در دور دوم سفر دولت مردمی ایران قوی به استان و شهرستان ، شورای اسلامی شهر کنگان طی نامه نگاری ( و پیگیری های حضوری و تلفنی) با مقام ارشد وزارت بهداشت در سفر به شهرستان و بازدید از قطب درمان جنوب ، ضمن تشریح شرایط این شهرستان و موقعیت بسیار استراتژیک منطقه از جمله استقرار بزرگ ترین پروژه های وزارت نفت در منطقه پارس ( عسلویه و کنگان) یعنی پارس جنوبی و همچنین استقرار بیش از ۳۰ پتروشیمی و دهها شرکت مختلف صنعتی دیگر که باعث سرازیر شدن انبوهی از جمعیت در این منطقه شده است و همچنین رجوع مراجعین شهرستان های اطراف به بیمارستان امام خمینی (ره) ، درخواستی مبنی بر ارتقا امکانات ، تجهیزات و خدمات ، تاسیس و راه اندازی بیمارستان تخصصی ، توسعه خدمات درمانی در شهرها و روستاهای شهرستان و … را مطرح کرده بود.
اکنون مشاور وزیر و مدیر کل حوزه نظارتی وزیر بهداشت و درمان پاسخ یکی از درخواست های شورای اسلامی شهر کنگان را با نظر مساعد داده و قول داده تا پاسخ بندهای دیگر را نیز بدهد.
این مقام مسئول در پاسخ رسمی به نامه درخواستی شورای شهر کنگان اظهار نموده: بنا داریم بر اساس سند نقشه راه درمان تا سال ۱۴۰۴ به لحاظ بلوک بودن منطقه تا سقف ۲۴۲ تخت بستری دانشگاهی در شهرستان کنگان ایجاد نماییم و باید تا سال ۱۴۰۴ به ۲۴۲ تخت فعال افزایش دهیم. [ در صورت تایید مراجع ذی ربط] این مهم یا در قالب توسعه بیمارستان فعلی کنگان [امام خمینی (ره)] باید انجام گیرد یا باید در قالب احداث بیمارستان جدید در این شهرستان صورت پذیرد.
ثلاث: گفتنی است که پاسخ سایر بندها و درخواست های شورای اسلامی شهر کنگان متعاقبا اعلام خواهد شد.
این پیگیری شورای شهر کنگان و پاسخ رسمی و مکتوب وزارت بهداشت نشان می دهد که شورای شهر کنگان نسبت به مسائل حوزه درمان و سلامت مردم و نیز دیگر مطالبات مردمی شهرستان کنگان پیگیر است و البته باید این پیگیری ها تا حصول نتیجه تداوم یابد.

 

 

 

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن