بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69182
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 2 مرداد 02 11:29 ب.ظ

روزهای پرکار مدیران ورزش کنگان برای محقق کردن مسئولیت های اجتماعی

ثلاث- روزهای پرکار مدیران ورزشی با امید به اینکه سهم مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت به ورزش شهرستان کنگان تحقق پیدا کند.

 

ثلاث:  در نشست های جداگانه ای که مجید احمدی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان کنگان و سیده ندا پاکنژاد رئیس هیئت ورزش های همگانی شهرستان کنگان با دبیر شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس و دکتر حیاتی مشاور تام الاختیار مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داشتند، ابتدا احمدی از تعاملات و همراهی دکتر حیاتی مشاور مدیر عامل و دبیر محترم تعاملات در منطقه ویژه و همچنین دکتر صفایی دبیر شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس به واسطه عزم جدی که در موضوع مسئولیت های اجتماعی داشتند قدردانی کردند و در ادامه به بیان مسائل و مشکلات عدیده ای که گریبان ورزش شهرستان کنگان را گرفته است پرداخت.

احمدی در این نشست با بیان اینکه ظرفیت های گاز و پتروشیمی استان بوشهر بسیار زیاد است که از این پتانسیل‌ها باید به نحوه مطلوب استفاده کنیم و بخش عمده سهم مسولیت‌های اجتماعی شرکت‌های حوزه گاز و پتروشیمی به حوزه ورزش به ویژه تقویت زیر ساخت های موجود اختصاص داده شود، ابراز امیدواری کرد: با توجه به مصوبات سال گذشته شورای راهبردی که تصویب مبلغ یکصد میلیارد ریال بوده است که تاکنون مبلغ بیست و پنج میلیارد ریال پرداخت و الباقی که قرار هست بر اساس شاخص های ورزشی هر شهرستان به چهار شهرستان حوزه جنوبی استان اختصاص پیدا کند و امیدواریم با توجه به قول های مساعد دکتر حیاتی یار همیشه همراه شهرستان در حوزه نفت و گاز که این مصوبه به صورت کامل در مرداد ماه سال جاری به ورزش اختصاص داده شود.

وی گفت: هم اکنون در حوزه کمک به باشگاه ها و علی الخصوص ورزش های همگانی و قهرمانی کمک چندانی را شاهد نبوده ایم. ما در این حوزه با توجه به وجود زیر ساخت های ورزشی و رفاهی گاز و پتروشیمی موجود در منطقه خواهان گرفتن میزبانی و تقویت بنیه ورزشی شهرستان در سطح کشور هستیم و این امر محقق نمی‌گردد مگر به همت مسئولین امر در حوزه مسئولیت های اجتماعی شرکت های منطقه.

احمدی با بیان اینکه نگاه ویژه مدیران عامل شرکت های گازی و پتروشیمی منطقه به محیط پیرامون نوید این را می‌دهد که بتوانیم در سال جاری شاهد برطرف شدن کمک های قطره چکانی به این حوزه حساس جامعه که همان سلامتی جامعه و کم کردن ناهنجاری های اجتماعی هست، باشیم.

سیده ندا پاکنژاد رئیس هیات ورزش های همگانی شهرستان کنگان در ادامه این نشست با بیان اینکه مسئولیت اجتماعی چه نقشی در همگانی کردن ورزش میان مردم می تواند داشته باشد گفت: در مرحله نخست باید به سمت همگانی کردن ورزش حرکت کرد و همه سرمایه ها را به سمت ورزش قهرمانی نبریم. به عنوان مثال: برگزاری طرح های شناسایی پتانسیل های ورزشی از دل روستاهای شهرستان و تصویب تقویت زیر ساخت های ورزشی یکی از طرح های در دست اقدام در اداره ورزش و جوانان و هیئت همگانی می باشد که بدون تردید با چنین طرح هایی مردم به ورزش کردن تشویق می شوند و می توان آنها را به سمت ورزش همگانی سوق داد. در سطح کلان اگر ما به دنبال تحقق مسئولیت اجتماعی در زمینه ورزش هستیم باید تلاش کنیم در سطح جامعه حس اعتماد مردم به مجموعه های عظیم گازی و پتروشیمی را تقویت کنیم، و اینکه واقعیت این است که حوزه اجتماعی در استان ما شلوغ است و مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد. به همین دلیل نیز بسیاری از طرح ها به حالت نیمه کاره رها می شود و به نتیجه نمی رسد.
وی افزود: در چنین شرایطی به جای اینکه به دنبال به نتیجه رسیدن همه مطالبات اجتماعی باشیم که ممکن نیست، باید در طی یک مدت تنها چند موضوع مهم اجتماعی علی الخصوص تقویت بنیان خانواده ها وسلامت روحی و جسمانی جامعه را در دستور کار قرار بدهیم و درباره آن در سطح جامعه رفتار سازی صورت بگیرد، که به نظر من حوزه ورزش شهرستان کنگان یکی از فعال ترین حوزه های مرتبط با جامعه و خصوصا نسل جوان می باشد، و ان شاءالله با توجه به هماهنگی های صورت گرفته و بازدید میدانی که مدیران از اماکن ورزشی شهرستان خواهند داشت، شهرستان کنگان سهم بسزایی از دریافت مبلغ باقیمانده را داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن