بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69273
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 3 شهریور 02 2:07 ب.ظ

امام جمعه کنگان :

افتتاح فاز ۱۱ پارس کنگان باید در این شهرستان و همراه با دیدار مردمی ریاست جمهوری باشد / افتتاح فاز ۱۱ پارس کنگان در مکانی خارج از این شهرستان خلاف توقع و انتظار مردم است

ثلاث- امام جمعه کنگان گفت: انتظار مردم شهرستان کنگان این است، افتتاح فاز ۱۱ پارس کنگان در این شهرستان و همراه با دیدار مردمی ریاست جمهوری باشد

 حجت الاسلام محمود محمودی در اجتماع نمازگزاران این شهر با اشاره به مراسم افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در هفته آینده گفت : با توجه به اینکه فاز ۱۱ در شهرستان کنگان قرار دارد مردم و مسئولین توقع دارند مراسم افتتاح این فاز در این شهرستان و همراه با دیدار مردمی با ریاست جمهوری باشد تا مردم شیرینی افتتاح این پروژه را بیشتر درک کنند .

وی افزود : افتتاح فاز ۱۱پارس ۲ کنگان در مکانی خارج از این شهرستان خلاف توقع و انتظار مردم است.

خطیب جمعه در ادامه عنوان داشت:  افتتاح و بهره برداری آخرین و مهمترین فاز پارس جنوبی توسط متخصصان و نخبگان توانمند ایرانی که نمونه بارز خودباوری و تکیه بر توان داخلی است در شرایطی محقق می شود که این فاز بارها توسط شرکت های چینی و فرانسوی دست به دست شد و به جایی نرسید.

محمودی با گرامیداشت هفته دولت گفت:  هفته دولت تداعی کننده نام ماندگار دولتمردان شهید رجایی و باهنر است.

وی با تشکر از اقدامات و تلاش های دولت مردمی ایران قوی در ۲ سال گذشته بویژه در حوزه دینی و خدمت رسانی صادقانه به مردم به رغم همه مشکلات و محدودیت ها اظهار نمود : مدال انقلابی گری ، افتخار تبعیت از ولایت فقیه و مردمی بودن از ویژگی های دولت سیزدهم است.

امام جمعه کنگان در ادامه به ضرورت بیان خدمات نظام دینی در طول سال از جمله هفته دولت اشاره و با قدردانی از نماینده دولت و دیگر مسئولان در شهرستان کنگان عنوان نمود: هفته دولت فرصتی مغتنم برای بیان صادقانه خدمات نظام توسط دولتمردان است.

محمودی به فلسفه مسئولیت و کار دولت ها در اندیشه امام امت و خلف صالح ایشان اشاره و گفت: دولتهای نظام بایستی نسبت به اقشار ضعیف جامعه و رسیدگی به مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار اهتمام جدی ورزند.

وی دفاع از مستضعفین و خدمت به مردم را دو رکن علمی و عملی دولتمردان شهید عنوان و با تبیین فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب در خصوص خدمت رسانی به قشرهای مستضعف و محروم جامعه و اجتناب دولتمردان از کارهایی که زمینه ساز جدایی مردم از آنها می شود ، تاکید نمود:  بی توجهی مسئولان به خواسته های مردم و دنبال مادیات و تجملات رفتن نتنها موجب رویگردانی مردم بلکه برخی مواقع سبب ضعف ایمان آنان نیز می شود.

امام جمعه کنگان به کنگره بزرگ اربعین اشاره و با تحسین اقدامات دولت در مراسم اربعین گفت: همه باید تلاش کنند اربعین این کنگره جهانی شیعه با عظمت و آبرومندانه برگزار شود.

محمودی با تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص نزدیک شدن به قله عزت و بشارت های معظم له در این زمینه اظهار کرد : امام اعلی الله مقامه مبشر فجر و امام خامنه ای مدظله العالی مبشر صبح است.

وی با طرح این مسئله که هر چه به قله نزدیک می شویم باد شدیدتر و بایستی آستانه صبر و تحمل خود را بالا ببریم بیان نمود : یکی از درس های مهم قیام حسینی امیدواری و سر شکست ناپذیری قیام سیدالشهداء علیه السلام امید به آینده بود که کلید همه قفل هاست و این مهم باید برای رسیدن مان به قله درس باشد.

تحلیلی بر سفر وزیر خارجه به عربستان و دور جدید روابط دو کشور ، تشریح سفر ریاست جمهوری و عضویت رسمی ایران در بریکس و تبیین سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از دیگر مباحث مطرح شده در خطبه دوم بود.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن