بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69402
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 9 مهر 02 10:13 ب.ظ

تصاویر خیابان ساحلی بندر کنگان در دهه ۵۰

ثلاث- کنگان در سال ۱۳۲۴ به بخش ارتقا یافت.  در سال ۱۳۴۲ اولین شهردار کنگان [ به نام علی سالم پور] منصوب شد.جالب است بدانید که «ثبت احوال کنگان» در سال ۱۳۱۲ راه اندازی و افتتاح گردید.

 

ثلاث جنوب- مصطفی صفایی: کنگان در سال ۱۳۲۴ به بخش ارتقا یافت.  در سال ۱۳۴۲ اولین شهردار کنگان [ به نام علی سالم پور] منصوب شد.

جالب است بدانید که «ثبت احوال کنگان» در سال ۱۳۱۲ راه اندازی و افتتاح گردید که در آن زمان خدمات خود را به اهالی ساکن در منطقه جغرافیایی وسیعی  حتی فراتر از شهرستان کنگان، شامل ساکنان [قسمتی از مناطق]  جنوب استان فارس نیز ارائه می کرد.

کنگان، بزرگ ترین و پر جمعیت ترین شهر و شهرستان جنوب استان بوشهر در سال ۱۳۵۸ به شهرستان ارتقاء یافت که شهرستان کنونی جم و شهرستان عسلویه نیز جزئی از این شهرستان بودند. بخش جم در سال ۱۳۸۲ و بخش عسلویه در سال ۱۳۹۲ از شهرستان کنگان تفکیک شده و به شهرستان ارتقاء یافتند.

تصاویر ثبت شده از این شهر توسط عکاس سرشناس، عبدالرحمن اسماعیلی در زمان قبل از انقلاب در حکم سند ارزشمند تاریخی است که مسائل فرهنگی و اجتماعی این شهر را به خوبی نشان می دهد. این تصاویر، یادگار زحمات بسیار ارزشمند عبدالرحمن اسماعیلی است که همچنان مشغول کار در عکاسی خود [عکاسی اسماعیلی در کنگان] می باشد.

عکاس: عبدالرحمن اسماعیلی

حق استفاده از تصاویر زیر با هماهنگی و مجوز عکاسی اسماعیلی بلا مانع است

 

.

. ..

تصویر ( مربوط به سال ۱۴۰۱ )از آقای عبدالرحمن اسماعیلی که در عکاسی متعلق به خود مشغول به کار است:

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن