بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69432
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 17 مهر 02 2:13 ب.ظ

اختصاصی/

فاز اول از طرح توسعه اسکله کنگان به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد رسید/ شهرستان کنگان در انتظار رونق تجارت و اشتغال در حوزه صنعت دریانوردی

ثلاث- فاز اول طرح توسعه کنگان پیشرفت فیزیکی ٩۵ درصدی داشته و در آینده ای نزدیک قابل بهره برداری کامل می گردد  .

عبدالمحمد نادری رئیس اداره بندر و دریانوردی شهرستان کنگان در گفتگو با خبرنگار هفته نامه استانی ثلاث جنوب اظهار داشت:   سازمان بنادر و دریانوردی در راستای مسئولیت های اجتماعی و همچنین توسعه متوازن بنادر کوچک در سواحل کشور اقدام به تصویب و اجرای طرح های جامع بنادر کشور نموده است .

 یکی از طرح های جامع بنادر، طرح جامع توسعه بندر کنگان می باشد. این طرح از سال ٩۵ تا سال ٩٨ بررسی و تصویب و فاز اول اجرایی آن از سال ١٣٩٨ با احداث و توسعه موج شکن جدید آغاز و شروع به کار نمود.

طرح جامع توسعه بندر کنگان شامل ٣ فاز ۵ ساله می باشد که فاز اول آن از سال ١٣٩٨ اجرایی گردیده است. فاز اول احداث موج شکن جدید بندر کنگان شامل: بازوی اصلی به طول ١٣٢۵ متر و بازوی فرعی به طول ۴۴٠ متر از نوع دایک سنگی می باشد.

در پایان فاز اول طرح توسعه، مساحت حوضچه بندر از ٧ هکتار فعلی به ٣۶ هکتار و عمق حوضچه از ۴ متر به ۵/۶ تا ٧ متر افزایش پیدا می کند.

نادری در ادامه گفتگو با ثلاث جنوب اظهار داشت: با اتمام این طرح شناورهای فلزی تا ٣٠٠٠ تن قابلیت ورود و تخلیه کالا در بندر کنگان را خواهند داشت. همچنین در این طرح ٣ پست اسکله رمپ مخصوص پهلوگیری شناور فلزی لندینگ کرافت اجرا گردیده است. یکی از مزیت های مهم این طرح تفکیک حوضچه شناورهای سفاری از صیادی می باشد.

تفکیک حوضچه موجب افزایش ظرفیت حوضچه تجاری شده و ایمنی و قدرت مانور شناورها متردد در بندر کنگان را افزایش چشمگیری می دهد.

 همچنین با افزایش مساحت حوضچه جدید امکان پارک ایمن و مطمئن برای شناورهای سنتی مهیا می گردد. فاز اول طرح توسعه کنگان پیشرفت فیزیکی ٩۵ درصدی داشته و ان شاءالله در آینده ای نزدیک قابل بهره برداری کامل می گردد  .

 اجرای این طرح باعث رونق تجارت و اشتغال در حوزه صنعت دریانوردی گردیده و ان شاءالله نوید بخش آینده ای روشن برای مردم بندر نشین و خونگرم شهرستان کنگان می باشد.

 

 

.

 

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن