بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69438
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 17 مهر 02 2:28 ب.ظ

اختصاصی؛

بانوی موفق کنگانی؛ اولین ایرانیِ مدرس و عضو دائمی سازمان بین المللی در زمینه ی طراحی لباس

اختثصاصی ثلاث- الهام عسکر زاده بانوی کنگانی به عنوان اولین ایرانی در زمینه طراحی لباس و به عنوان عضو دائمی سازمان بین المللی، گواهینامه مربی معتبر را در فدراسیون جهانی آکادمیک زیبایی که واقع در کشور امارات است را دریافت کرده و این گواهی در بیش از ۱۸۹ کشور جهان شناخته شده و مجاز است

 

 

اختصاصی ثلاث جنوب:  الهام عسکر زاده بانوی کنگانی به عنوان اولین ایرانی در زمینه طراحی لباس و به عنوان عضو دائمی سازمان بین المللی، گواهینامه مربی معتبر را در فدراسیون جهانی آکادمیک زیبایی که واقع در کشور امارات است را دریافت کرده و این گواهی در بیش از ۱۸۹ کشور جهان شناخته شده و مجاز است . این مدرک به خانم عسکرزاده اجازه می دهد دوره های آموزشی در زمینه طراحی مد و خیاطی را در ایران و ۱۸۹ کشور جهان برگزار کند و در این زمینه گواهینامه مجاز توسط فدراسیون جهانی آکادمیک زیبایی به متقاضیان و مربیان اعطا می نماید .

گفتگوی الهام عسکر زاده  با هفته نامه استانی ثلاث جنوب را به شکل زیر می خوانید:

این مسیر را با توکل بر خدا به تنهایی طی کردم. عموی من فضل اله عسکرزاده و دوستم آتنا محمدی و خواهرم شهین عسکرزاده ، من را در این راه تشویق کردند و از من حمایت کردند. عموما در این منطقه آشنایی زیادی با طراحی ندارند و طراحی لباس رو بعضا با نقاشی اشتباه میگیرند.

خیلی ها به طراحی لباس علاقه دارند ولی آشنایی آنچنانی به طراحی ندارند و خیال میکنند که طراحی فقط مدل کشیدن و طرح و ایده ای که در ذهنشان هست را باید روی کاغذ پیاده کنند .

برای طراح شدن و طرح اجرا کردن، باید حداقل نازک دوزی رشته ی خیاطی رو بلد باشند و با بعضی از نکات خیاطی آشنای باشند.

طراحی لباس یک علاقه است که میتواند به یک حرفه ی درآمدزا تبدیل شود، به شرطی که آموزش اصولی به هنرجو یا بهتر بگیم به طراح داده شود.

خدا را شکر هم اکنون با توجه به دوره هایی که در امارات دیده ام، میتوانم خیاطی را از پایه تا دوخت لباس عروس به مبتدی و هم به مربیان آموزش بدهم.

همانطور که میدانید امارات یک کشور عرب زبان است.  من به عنوان یک ایرانی هستم که به دو زبان فارسی و عربی مسلط می باشم.  من در امارات میتوانم بدون نیاز به مترجم آموزش بدهم و میتوانم به هموطنان خودم که آنجا می‌خواهند آموزش بدهند، به عنوان مترجم کمک کنم.

وی در خصوص این سوال که آیا زندگی طراحان لباس به پیچیدگی خطوط طرح های روی الگو است؟ گفت:  بله پیچ و خم زندگی خیلی زیاد است. بعضی جاها آدم شکست میخورد؛ مجبور می‌شود مسیرش را تغییر دهد و مسیر زیباتری را پیدا میکند. پس هر شکستی انتهای مسیر نیست؛ مانند طراحی لباس، خیلی از شکست‌های خطوط، طرح رو زیباتر میکند.

بخشی از وقت آزاد خود را به خیاطی و تا حدی مطالعه سپری می کنم.

بالاترین آرزوی شما برای کاری که دارید چی هست؟( سقف آرزوی شما در کار طراحی چی هست؟) یکی از آرزوهام این بود که مدرس مطرح دنیا باشم و در این رشته فرد شناخته شده ای باشم؛ کشور امارات یکی از آرزوهایم را برآورده کرد . آرزو دارم آکادمی و مزون مخصوص خودم با برند خودم که الی بانو هست را داشته باشم و بتوانم شعبه ی سوم این آکادمی را از فدراسیون جهانی بگیرم و در ایران و در شهر خودم کنگان بیارم.

وی در پاسخ به این سوال که انتظارتان از مسؤلین شهرستان کنگان که نشان دادند از هر نوع حرکت و پیشرفتی استقبال میکنند، چی هست؟ عنوان کرد:  انتظار دارم حمایتم کنند؛ در مسیر در رفت و آمدم به دبی به من کمک کنند که به مشکل بر نخورم.  ظرفیت بزرگی بنام صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در منطقه داریم که امیدوارم در بحث بلیط پرواز و هتل با من همکاری کنند.  از مسولین کنگانی و فرماندار انتظار دارم در تاسیس آکادمی من را حمایت کنند؛ چه در بحث مالی و چه در مورد وسایل مورد نیاز آکادمی نیاز به توجه این بزرگواران دارم.

از مردم سرزمینم میخواهم که علاقه ی فرزندانشان را پیدا کنند و روی پیشرفت چیزی که مورد علاقه ی انهاست، کار کنند؛ هرچقدر هم که هزینه کنند، سرمایه گذاری محسوب میشود زیرا علم و دانش فرزندان، بزرگترین سرمایه این جامعه است.

رشته ی طراحی و دوخت لباس فقط مختص خانمها نیست. رشته ی طراحی هم برای مرد و هم برای زن می باشد./ خبرنگار: مصطفی صفایی

 

 

 

 

 

.

 

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن