بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69594
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:یکشنبه 14 آبان 02 8:10 ب.ظ

رئیس دادگستری شهرستان کنگان در نشست با صلح یاران مطرح کرد:

هیات های صلح یاران شهرستان کنگان کار خود را رسما آغاز کردند

ثلاث- تشکیل هیات صلح یاران با هدف کاهش موجودی پرونده های مراجع قضایی گامی موثر در اجرای برنامه های قضایایی می باشد.

درتاریخ ۱۳ابان ۱۴۰۲ مصادف با سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا. نشست صلح یاران شهرستان کنگان با حضور رئیس دادگستری و جانشین دادستان در دادگستری شهرستان کنگان برگزار گردید.

در این مراسم رییس دادگستری ضمن تاکید به شروع جدی و رسمی فعالیت صلح یاران حوزه قضایی از این تاریخ بیان داشت: امروزه تورم پرونده ها در مراجع دادگستری یکی از مهم ترین معضلات دستگاه قضایی محسوب می گردد که نه تنها موجب اطاله دادرسی شده بلکه در کیفیت رسیدگی ها تاًیر منفی داشته و هزینه و زمان زیادی جهت رسیدگی به این پرونده ها اختصاص می یابد . به همین علت قوه قضاییه برای مقابله با این موضوع رویکرد قضازدایی را در پیش گرفته تا با همکاری و مساعدت مردم و سایر نهادها و ارگان ها قبل از ورود پرونده به مراجع قضایی یا حتی در مواردی که پرونده در مراحل ابتدایی رسیدگی است نسبت به حل و فصل اختلافات و کاهش حجم پرونده های مراجع قضایی اقدام گردد.

وی افزود: تشکیل هیات صلح یاران با هدف کاهش موجودی پرونده های مراجع قضایی گامی موثر در اجرای برنامه های قضایایی می باشد. در فرایند رسیدگی هیات های صلح نیروهای مردمی معتمد پس از ارجاع موضوع (درقالب فرم رسمی و ممهور) از سوی قضات به آنها تلاش خواهند نمود با روش کدخدا منشانه در پرونده هایی که ظرفیت و امکان صلح وجود دارد ورود نموده و حتی الامکان فی مابین طرفین، سازش ایجاد نمایند

  آقای مومنی پور تاکید نمود: از این تاریخ به صورت رسمی هیات های صلح در قالب هیات های محله فعالیت خود را در شهریتان کنگان آغاز نموده و از مردم عزیز انتظار می رود در همکاری با این هیات ها که ترکیبی از نیروهای معتمد ریش سفید و با نفوذ شهری می باشند اهتمام جدی داشته باشند.

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن