بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69607
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 17 آبان 02 5:39 ب.ظ

دولت و دستگاه قضا ورود کنند؛

اعتراض و بلاتکلیفی ۳۷۰ خانوار مال باخته کنگانی برای اراضی از دست رفته/ راه و شهرسازی با مردم مدارا کند/ این گِره به سود مردم باز شود

اختصاصی ثلاث:-جمعی از مال باختگان اراضی مسکونی قسمت بالای پارک خلیج فارس کنگان با امضای یک طمار خواستار ورود دستگاه های نظارتی و دولت برای بازپس گیری اراضی شان شدند.

 

 

اختصاصی ثلاث: جمعی از مال باختگان اراضی مسکونی قسمت بالای پارک خلیج فارس کنگان با امضای یک طمار خواستار ورود دستگاه های نظارتی و دولت برای بازپس گیری اراضی شان شدند.

این افراد که به شکل قانونی زمین را از یک فرد حقیقی خرید کرده اند و سند تک برگ دریافت کره اند؛ اکنون پس از حدود ۴ سال هنوز نتوانسته اند زمین خود را دریافت کنند.

پس از فروش این اراضی بهشهروندان [ که در آن زمان قانونا متعلق به آن فرد بوده]، راه و شهرسازی نسبت به آن اراضی به دیوان عالی شکایت کرده و حکم بازپس گیری اراضی ان محدوده را می گیرد.

اکنون مردم سرگردان و سر در گم از این ماجرایی که در آن هیچ نقشی نداشته اند و مالشان را نیز از دست رفته می بینند، از فرمانداری شهرستان کنگان و استانداری بوشهر و همچنین دولت دکتر رئیسی خواهان ورود به این مسئله چالش برانگیز و بحرانی شده اند.

راه و شهرسازی می تواند با نگاهی تعامل گونه، حداقل، اراضی افرادی که سند ثبت و تک برگ دارند را به آن ها واگذار نماید و بحث پیگیری قانون برای سایر اراضی که به زعم خود و قانون ، توسط آن فرد حقیقی، غیر قانونی به مردم فروخته شده است را پیگیری کند. اما باید در نظر داشت که خیلی از این افراد ممکن است تمام دارایی خود را جهت خرید این اراضی گذاشته باشند و در حال حاضر شرایط سخت و سنگینی را تجربه می کنند و قطعا نگرانی از آینده این ماجرا برای آنها بسیار وحشتناک و ناراحت کننده است.

در بخشی از این طومار که به امضای مال باختگان رسیده آمده است:

( این رسانه در راستای رعایت برخی از ملاحظات حقوقی ، از ذکر نام و مشخصات فرد فروشنده خودداری می نماید).

متن طومار:

احتراما این جانبان امضاکنندگان به پیوست خریداران و مالکان اراضی مسکونی متعلق به ……… فرزند ….. به شماره ملی …….    دارای پلاک ثبتی  ….. صادر شده در تاریخ ۱۵/۰۱/۱۳۹۲ که ۸۲ قطعه ان دارای سند ثبتی و ۸۴ قطعه از طریق مبایعه نامه (سند عادی)به صورت تفکیک شده با استعلام از اداره راه، مسکن شهرسازی، اداره ثبت اسناد و املاک به شهرداری کنگان مبنی براصالت زمین و اخذ رای دادگاه تجدید نظر استان مبنی بر اینکه اراضی مورد بحث متعلق به اقای …… می باشد و هیچ گونه منع قانونی برای خرید و فروش ندارند، اقدام به خرید کرده ایم اما با کمال تاسف اداره راه ، مسکن و شهرسازی بر اساس ماده ۴۷۷ مبادرت به شکایت مجدد علیه مالک و موفق به اخذ رای دیوان عالی کشور در تاریخ ۱۱/۰۹/۱۳۹۸ شده است که در سال ۱۴۰۰ این رای را به دادگاه کنگان ابلاغ نموده است که با تاخیر دو ساله صدور رای تا ابلاغ آن ،  اداره راه، مسکن و شهرسازی بانی یک بحران برای خریداران املاک مذکور شده است و به تبع این اقدام، دادگستری شهرستان کنگان کلیه عملیات صدور اسناد باقی مانده را متوقف و اسناد صادر شده نیز بازداشت شده اند و حتی اداره مذکور خواهوان ابطال کلیه اسناد صادر شده میباشد. حال ما مانده ایم با اسناد و مدارک رسمی و غیر رسمی بازداشت شده که هیچ نقشی در پیدایش این مشکل نداشته ایم و هیچکس هم پاسخگوی مشکلات به وجود امده برای ۳۷۰ خانوار مال باخته و قربانی نیست. از آنجای که اکثریت خریداران از اقشار کم درآمد و ضعیف بوده و با توجه به شرایط موجود اقتصادی دیگر قادر به تهیه هیچ گونه زمین و سرپناهی برای خود و خانواده خویش نمیباشند لذا با عنایت به موارد مطرح شده از مسئولین و مدیران محترم شهرستان و استان استدعای رسیدگی و پیگیری عاجل در راستای حل مشکل به وجود آمده را داریم. واز اقای ….  و خانواده ی ایشان و همچنین مسئولین اداره مسکن و شهرسازی خواهانیم هرچه سریعتر جوابگوی مردم مالباخته باشند چرا که تا این زمان ۴ سال از مشکل مردم میگذرد وهیچ کس جوابگو نبوده است.

رونوشت به :

-فرمانداری محترم شهرستان کنگان

-امام جمعه محترم شهرستان کنگان

-دفتر نماینده محترم مردم شهرستان های جنوبی استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی- [دفتر شهرستان کنگان]

-اداره حفاظت اطلاعات شهرستان کنگان

-اداره حفاظت اطلاعات سپاه  شهرستان کنگان

-اداره راه، مسکن شهرسازی شهرستان کنگان

-اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کنگان

 

 

 

برچسب ها: , , ,

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن