بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69777
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:جمعه 17 آذر 02 4:54 ب.ظ

اقدامی که نیاز به حمایت دارد؛

این ۲ ورزشکار کنگانی، مسیر دریای خزر تا خلیج فارس را رکاب زدند

ثلاث- ۲ دوچرخه سوار کنگانی خوش ذوق در اقدامی جالب و تحسین برانگیز و در ترویج فرهنگ ورزش و پیام دوستی و اتحاد مسیر دریای خزر تا خلیج فارس را رکاب زدند.

 

به گزارش خبرنگار هفته نامه ثلاث جنوب، ۲ دوچرخه سوار کنگانی خوش ذوق در اقدامی جالب و تحسین برانگیز و در ترویج فرهنگ ورزش و پیام دوستی و اتحاد مسیر دریای خزر تا خلیج فارس را رکاب زدند.

مسیر طی از دریای خزر شروع و به تا خلیج فارس به پایان رسید. نقطه شروع این مسیر بندر انزلی و نقطه پایان مسیر بندر کنگان ( در استان بوشهر) بوده است.

شهرهای طی شده در این مسیر شامل:  بندر انزلی، رشت، رودبار، منجیل، قزوین، بوئین زهرا، ساوه، دلیجان،  شاهین شهر، اصفهان، شهرضا،  آباده، صفاشهر، سعادت شهر، مرودشت، شیراز، قائمیه، برازجان، خورموج و کنگان بوده است.

***

امید چراغ چشم یکی از دوچرخه سوارانی است که این مسیر طولانی و هیجان انگیز را طی کرده است به خبرنگار ثلاث جنوب گفت: بنده به اتفاق دوست خوبم حمزه احمدزاده مسیر دریای خزر تا خلیج فارس را از نقطه بندر انزلی شروع کرده و تا بندر کنگان طی ۱۲ روز رکاب زدیم. ما حدودا ۱۵۶۰ کیلومتر را رکاب زده و در این مسیر از شهرهای زیادی عبور کردیم.

وی اذعان داشت: از دشت ارژن به بعد به خاطر شیب سرپایینی زیاد، وسایل متصل به دوچرخه ها را کم کردیم که واژگون نشویم.

***

امید چراغ چشم با ۳۶ سال سن متولد دهدشت استان کهگیلویه و بویر احمد،  ساکن کنگان است که هم اکنون در پالایشگاه هشتم پارس جنوبی شاغل می باشد. حمزه احمدزاده با ۵۲ سال سن نیز ساکن شهر کنگان می باشد.

اقدام جالب و ارزشمند این ۲ نفر، دوچرخه سوار، علاوه بر معرفی مناطقی مانند کنگان و…، پیامی روشن در حوزه ورزش کردن، نشاط و سلامتی را صادر کردند.

این دو ورزشکار بدون هیچ حمایت خاصی و خود جوش این حرکت ورزشی-اجتماعی را انجام داده اند. لازم است که از این اقدام شایسته، به شکل مطلوب، تقدیر و حمایت شود.

 

.

 

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن