بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 10:44 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 69910
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:دوشنبه 18 دی 02 9:02 ب.ظ

فرماندار کنگان در گفتگو با ثلاث جنوب:

اصلاح، بهسازی، تقویت سیستم پایش تصویری و ایجاد روشنایی مطلوب در محور کنگان به عسلویه امری ضروری است

ثلاث- فرماندار شهرستان کنگان در گفتگو با ثلاث جنوب: اصلاح، بهسازی، تقویت سیستم پایش تصویری و ایجاد روشنایی مطلوب در محور کنگان به عسلویه امری ضروری است

 

 

به گزارش هفته نامه استانی ثلاث جنوب، عبدالکریم اخترشناس مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر گفت:  در ۹ ماهه سال‌‌جاری ۱۱۶ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۸۵ تردد انواع وسایل نقلیه در جاده‌های استان بوشهر ثبت شده است. 

 در این بازه زمانی، روزانه ۴۴۲ هزار تردد در محورهای مواصلاتی استان بوشهر ثبت شده است که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۱۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

 این تعداد تردد از طریق ۶۰ سامانه ترددشمار نصب شده در راه‌های استان به دست آمده است.

 وی گفت: محورهای «ورودی و خروجی بوشهر»، «کنگان – عسلویه و بالعکس» و «سیراف – عسلویه و بالعکس» بیشترین تردد را ثبت کرده‌اند. 

***

  احمد غریبی فرماندار شهرستان کنگان ضمن قدردانی از تلاش های ارزنده دولت سیزدهم به ویژه در حوزه زیرساختی و عمرانی و همچنین قدردانی از زحمات اداره کل راهداری استان گفت: با توجه به گفته های مدیر کل راهداری استان در خصوص محورهای پر تردد استان که در آن شهرستان کنگان جز پر ترددترین محورهای مواصلاتی استان به شمار می آید، به خبرنگار هفته نامه استانی ثلاث جنوب گفت:  میزان بالای تردد در شهرستان کنگان نشان از اهمیت و استراتژیک بودن این شهرستان را دارد. شهرستان کنگان میزبان ۶۰ درصد از اراضی تحت مالکیت پارس جنوبی و تعداد قابل توجهی پالایشگاه، فاز گازی، پتروشیمی و شرکت های متعدد و کارخانه سیمان می باشد. 

 وی تصریح کرد: انتظار می رود در حوزه اصلاح و بهسازی مسیر اشاره شده در بالا و حتی مسیرهای پر خطر روستایی، چاره اندیشی و سرمایه گذاری شود.

 فرماندار کنگان عنوان کرد:  تقویت سیستم پایش تصویری [دوربین های برون شهری و دورن شهری] به عنوان یک عامل بازدارنده و همچنین ابزار کشف، با توجه به شرایط استراتژیک شهرستان کنگان، از اهمیت حیاتی برخوردار است که باید نسبت به آن به شکل اولویت دار، اهتمام ویژه داشت. غریبی گفت: ضرورت دارد که اعتبارات ملی راهداری شهرستان کنگان به شکل ویژه دیده شود و افزایش یابد.

 وی افزود: تقویت ناوگان راهداری در منطقه نیز از دیگر نیازهای اولویت دار شهرستان های کنگان و عسلویه می باشد.

 فرماندار شهرستان کنگان ادامه داد:  تقویت چارت اداری پلیس راه به عنوان درخواست مهم و تاثیرگذار در حوزه تردد و ترافیک از اهمیت بالایی برای شهرستان کنگان برخوردار است. 

غریبی گفت: اجرای پروژه روشنایی نیز از دیگر نیازمندی های اساسی در حوزه جاده های برون شهری شهرستان کنگان است.  این مسیرها در هنگام شب بسیار تاریک است که در صورت تامین روشنایی، شرایط و ایمنی مطلوب برای تردد وسائل نقلیه، تامین خواهد شد؛ شایان ذکر است محور مذکور به عنوان بخشی از محور مواصلاتی کریدور جنوب کشور بوده  که علاوه بر تردد همشهریان و هموطنان از این مسیر اصلی، به لحاظ استقرار صنعت در طول این مسیر، تردد کارکنان خود صنعت نیز از این مسیر [محور مواصلاتی] صورت می پذیرد.  در حال حاضر ، روشنایی کنونی در محورهای مواصلاتی مورد اشاره در شهرستان کنگان، مطلوب و مورد تایید ما نیست.

وی گفت: صنعت منطقه، از محل اعتبارات مسئولیتهای اجتماعی، اجرای پروژه روشنایی این مسیر را به شکل ویژه در دستور کار خود قرار دهد. / خبرنگار: مصطفی صفایی

 

 

 

 

خبرنگار و عکاس: مصطفی صفایی

 

.

اخبار مرتبط

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن