بروز شده در : جمعه 7 اردیبهشت 1403 ساعت 9:26 قبل از ظهر

آخرین اخبار

کد خبر: 15148
تعداد نظرات:بدون نظر
تاریخ انتشار:چهارشنبه 9 اردیبهشت 94 4:00 ب.ظ

جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان برگزار شد

مطالعه و استفاده از کتابخانه عمومی شهرستان کنگان مطلوب نیست

ثلاث- نخستین جلسه کمیته نهضت مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان تشکیل شد

به گزارش ثلاث و به نقل از پرتال فرمانداری کنگان، قبل از ظهر امروز جلسه کمیته مطالعه مفید و انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان به ریاست جناب آقای جمشیدی فرماندار و دیگر اعضا در فرمانداری تشکیل شد.

کتاب و کتابخوانی به عنوان پایه فعالیتهای فرهنگی در جامعه
فرماندار کنگان گفت: باید تلاش کنیم تا مطالعه عمومی را به صورت کیفی ارتقا داده و مردم را تشویق کنیم تا کتب مفید و ارزشمند را مطالعه کنند.
وی با بیان اینکه آمار لازم برای استفاده بهینه از امکانات موجود و همچنین ارتقا کیفی و کمی کتابخانه ها شرایط بهتری را فراهم کنند تا شهروندان بیشتری از کتابخانه ها استفاده کنند.
آقای جمشیدی فرماندار در ادامه افزود: کتاب و کتابخوانی به عنوان پایه فعالیتهای فرهنگی در جامعه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشند و نیازمند توجه جدی تمامی دستگاههای دولتی به این مقوله دانست.

رئیس انجمن کتابخانه های  عمومی شهرستان کنگان بیان کرد: برای ایجاد مطالعه، باید از سنین کودکی و مدارس آغاز نمود و به مطالعه و نویسندگی در مدارس باید اهمیت داده شود.

وی با اشاره به قانونی بودن کتابخانه ها از درآمد شهرداریها، عدم پرداخت به موقع سهم نیم درصد از طرف شهرداریها را قابل پیگیری دانسته و بر حق کتابخانه ها تاکید نمودند.

مسابقه بزرگ کتاب و کتابخوانی/لزوم همکاری هه دستگاه ها

امام جمعه کنگان گفت: گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی در تقویت نوع تفکر و اندیشه مردم موثر است و هر چقدر مردم از اندیشه پویا و قویتر برخوردار باشند در شکل دهی به نوع و سبک زندگی خود موفق تر عمل می کنند.
حجت الاسلام محمودی از برگزاری مسابقه بزرگ کتاب و کتابخوانی  در شهرستان اشاره کرد و خواستار همکاری همه دستگاههای فرهنگی در برگزاری این مسابقه شدند.

سهم نیم درصدی کتابخانه ها از درآمد شهرداری ها
سرکار خانم ارشادی مطلق سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان ضمن تبیین برنامه های کتابخانه های عمومی گزارشی از فعالیت های یکساله کتابخانه های عمومی شهرستان کنگان را ارائه نمود.
وی گفت: وصول سهم نیم درصد کتابخانه های عمومی رشدی نداشته و در این مورد از توجه اعضای محترم شورای شهر- مخصوصا رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار محترم قدردانی می شود، ولی این میزان همچنان برای رفع مشکلات و جبران هزینه های جاری کتابخانه ها کافی نیست و جا دارد در تادیه کامل سهم نیم درصدی کتابخانه ها عنایت بیشتری داشته باشند.
پیشنهاد احداث کتابخانه در پرک و شیرینو
خانم ارشادی مطلق پیشنهاد احداث دو کتابخانه جدید در روستاهای شیرینو و پرک در جلسه مطرح نمود.
احداث کتابخانه در این روستا از ضروریات فرهنگی بوده و درخواست می شود احداث کتابخانه در این روستاها در اولویت رسیدگی قرار گیرد.
در ادامه هر کدام از اعضا انجمن به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند.

نظرات

ارسال نظر

این خبر برای شما تهیه شده است لطفا نظرتان را بیان کنید.

یادداشت سایت

متن